kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

28.10.09

Susling rapporterer fra liggende position

I går var en god dag. Det troede I nok ikke, hva'! Men det var det faktisk. For det jeg realiserede var jo, at man ikke kan høre, hvad der bliver sagt, når man sidder med skuldrende oppe over ørene. Det vidste jeg jo faktisk godt i forvejen. Men man erkender i spiraler og til sidst så falder ti-øren (vidste I, at man siger sådan, fordi man i gamle dage lagde en ti-øre på telefonapperatets klokke, så man kunne se om nogen havde ringet?)

Nå, men i går sad jeg hele formiddagen og lidt over, sammen med en kær gammel bekendt og hjalp hende med at analysere nogle svar på nogle spørgeskemaer, hun skulle bruge dels i et afgangsprojekt på en diplomuddannelse og også ude i det virkelige liv.

Pludselig siger hun:"Nu forstår jeg, hvad en analyse vil sige! Jeg har siddet så mange gange med de akademikere, der underviser på mit studie og har ikke fattet en brik af, hvad de sagde og det var der mange andre, der heller ikke gjorde. Men du har siddet stille og roligt og har forklaret og vist i praksis, hvordan man gør! Tak skal du ha' for det!"


Så var det, at jeg fik afsindig ondt i hovedet og maven knugede sig sammen. Her var vist lige noget, jeg skulle tænke over. Dels i forhold til, at der er nogen der ser mig så tydeligt og dels i forhold til min fremtidige gøren og laden.

Jeg elsker jo, at gi' folk aha oplevelser med noget, der falder mig så nemt. Jeg elsker, at give folk sammen glæde ved at skrive og analysere, som jeg selv har.

Så det er nok der, jeg skal tage fat. Hvordan må komme i step 2.

Nå, men det eneste jeg har bestemt mig til at lave i dag, er at bage et rugbrød og at vaske det tøj, DJ Brockhouse gerne vil have med, når han skal på weekend hos en ny(?) pige. Mere gider jeg simpelthen ikke foretage mig. Men jeg skulle hilse fra mig selv og sige, at det går ok. Faktisk går det bedre end ok. Det går egentlig tæt på fint.

Etiketter: ,

4 Comments:

At 28/10/09 23:56, Blogger Regitze said...

level up, Susling.
fedt og tillykke!

jeg kan godt huske tiøren på røret. jeg opfandt den faktisk selv..
men idiomordbogen.dk er ikke enig med os:
'I de gode gamle dage havde man mønttelefoner; de blev til at begynde med kaldt automattelefoner. Taksten for en samtale var i begyndelsen af 1900-tallet ti øre. Der gik lidt tid, inden damen ved omstillingen havde konstateret, at tiøren var kastet ind. Ja, og nogle gange var tiøren skæv eller blev af andre grund ikke accepteret. Men når alt var i orden, så var tiøren faldet. Så stak telefondamen stikket i til det ønskede nummer'.

nå. men hvem kærer sig om det.

 
At 30/10/09 09:33, Blogger Dana Watsham said...

Min morfar udvidede forklaringen med, at man hånligt sagde til de tungnemme: "Den faldt vist i enører, hvad?".
Bare rolig. Man behøver altså ikke få huller i maven af aha-oplevelser :o)

 
At 30/10/09 09:55, Blogger susling said...

Regitze: Undskyld, hvis jeg ikke har krediteret dig.Jeg plejer ikke, at være sådan en der tyv-stjæler andres gode påfund. Det var bare en, der var sevet ind som citat ubekendt.

Dana: Jo, man får huller i maven, når man ikke rigtig kan agere på sin aha-oplevelse. I hvertfald ikke med det samme og så var det lige jeg blev lidt sååå'n. For måske kan jeg pludselig se, men kan verden? Min datter sagde i øvrigt fuldstændig det samme til mig, dagen efter da jeg hjalp hende med en jobansøgning. "Mor, du burde undervise. Du er bare så god til at forklare, så man virkelig forstår." Og hvad stiller man lige op med det asap?

 
At 1/11/09 16:15, Blogger Regitze said...

hehe. arj. jeg tror, vi er mange, der opfandt tiøren på røret:D når man nu havde siddet heeeele weekenden ved telefonen og ventet. og så lige skulle ned og hente cigaretter, eller noget.. (akkeja).

 

Send en kommentar

<< Home