kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

26.9.09

Susling tager en tur i byen

Nu er det jo ikke sådan, at jeg hænger ud på Christiania i tide og utide. Langtfra. Faktisk kommer jeg der meget sjældent. (Kan nu godt anbefale en gåtur i bagenden. Der er et fantastisk fugleliv og meget tilgroet natur.) En gang i mellem sker det dog, at der er en koncert, jeg gerne vil høre eller at vi tilfældigt hører noget, når vi er ude og gå aftentur på Volden.

F.eks. den gang vi hørte "Ring ooo.." gennem trækronerne på en aftengå-tur. Det måtte vi lige undersøge og så viste det sig, at Stig Møller holdt en lille gratis-koncert med alle de gamle Steppeulvene-numre. Som punker syntes man, at hippier var dødsyge, men det var og er jo en del af vores kulturarv og det var skægt, at stå der og skråle med på: Mine lilla snabelsko" og "Itsy Bitsi...taaaaaaaa med marj til Nepaaaaaaaal..."Nu havde jeg jo lissom den modne distance. Det var også skægt at se Laid Back i sommers og så er der jo de gamle punk-revival-koncerter.

Men nu sludrer jeg løs ud af et sidespor, for det var slet ikke det, jeg ville fortælle.

I dag har Christiania holdt fødselsdag og i den anledning var der en masse bands, der spillede gratis. Det synes jeg jo var en oplagt idé til en lille date med min mand. Så vi tøffede derover sådan først på aftenen. Meen...det her var så en aften, hvor jeg må råbe: "Jeg er gammel og jeg er stolt af det!"

Havnede først ind i et Onkelband, der spillede "I kan ikke slå os ihjel" med guitarsoloer, vibrafoner og fællessang. Det er så ikke lige en sang eller et arrangement, der sender de store vibrerende kuldegys ned af min rygsøjle. Faktisk kedede jeg mig så meget, at jeg begyndte at se mig rundt og så var det jeg begyndte at tænke:" Sig mig en gang, ved din mor og far, hvor du er lige nu!" om halvdelen af dem, der stod omkring mig. (Mine unger skal orientere mig om, hvor de er. Jeg forbyder ikke, men jeg vil bare gerne vide, at de er ok.)

Når man begynder at tænke den slags tanker, så holder feststemningen op, sku' jeg hilse og sige. Og det hjalp absolut ikke, at Medina gik på scenen som næste optræden. Jeg kan da godt høre, at det er noget de unge kan li' og hun er en flot pige, men da sang nummer tre også handlede om "mig, mig, mig" kiggede min Anders og jeg på hinanden og blev enige om at tøfle hjem og falde i søvn sammen på sofaen. Så det gjorde vi og nu ligger han og snorker. Det gør jeg vist også snart.

Nå, men Christiania: Tillykke med de 38 år. Jeg er så bare lige syv år ældre end dig og jeg er egentlig både halvgammel og halvtræt, men jeg håber da bestemt, at du har haft en god fest. Der er jo så mange andre end mig til at fejre dig.

Etiketter:

2 Comments:

At 27/9/09 11:25, Blogger Skribenten said...

Hihi

Selverkendelse er en god ting, og ja.. jeg har også befundet mig til koncerter de senere år, hvor jeg har studset noget over aldersspredningen. Tiden går og klokken slå OG vi forandrer os, det er livets gang.:-)

Ville nu godt have været forbi, men vi glemte det søreme.
Jeg skal forresten hilsen fra husbond og sige at HAN nu gerne ville have lyttet på Medina... OG så er det jeg siger:
"ja ja min skat men nu er du jo også en knægt af sind og en mand med øjne der kan lide at kigge på smukke kvinder sååååå...


Rigtig god dag min søde og vi ses snart igen.
Knuuuuuss

 
At 27/9/09 11:54, Blogger susling said...

Henriette: jeg er ikke blind for, at Medina er en solid popsild. Men som jeg sagde til min mand:"Det ville have været rigtig godt, hvis hun havde haft noget bedre materiale end mig, mig, mig og sig selv hele tiden."
Bortset fra det ville du nok ha' haft det lissom mig, hvis I var taget derover. Det var meget massivt med musikscener over det hele og et væld af små spinkle 14-15 årige piger og kejtede drenge (Og så snakker vi jo ikke om, hvad jeg selv lavede i den alder.) Oven i det en masse muskelhunde og lidt aggressive perler. En af dem gav mig fingeren, fordi jeg ikke syntes at det var så fedt, næsten at blive påkørt i fodgængerfeltet foran CA. Men sådan er der jo så meget.

 

Send en kommentar

<< Home