kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

24.9.09

Susling om det fede ved fyrre

Da jeg cyklede rundt i Indre by i dag, fordi jeg havde nogle ærinder (den slags har vi Hausfraus jo), slog det mig, at jeg synes, at det er ret godt at være i 40'erne.

Bevares, tænderne er så ikke lige, hvad de har været, og jeg bruger en formue på at camuflere, at jeg ikke gider at være gråhåret (tror seriøst, at jeg bliver en af de hersens 80-årige, der render rundt med alt for meget "Tulipansort" og en led udvoksning, som jeg ikke kan se, fordi jeg er halvblind, samt to klatter pink rouge på den forkerte side af kindbenet). Men bortset fra det, så klager jeg ikke.


Det er nemlig så fedt at være i 40'erne - især midtfyrrerne - og kan jeg lige mærke, at en liste er på vej?! Jamen, det kan jeg da, så here goes:

Suslings ucensorerede og usortede liste over ting, der er fede ved at være 45:
  • Jeg er hamrende ligeglad med mode! Jeps! Kørte forbi flere modeboutiques i dag og tænkte: "Har man set det før? Det har man da." Og ved I hvad. Jeg er ligeglad! Altså ikke, at jeg er blind for detaljer. Men jeg kan da bare hive resterne af mit tøj- og min sko-beholdning frem og så er den i vinkel. (Sådan var det så ikke tidligere. Jeg var tæt på at dø, hvis jeg ikke havde det rigtige kluns.) Og bare for de indviede: Der er ikke så meget nyt under solen i disse tider.
  • Flimrer jeg over alle de nyhedsmails, jeg får ind i postkassen om alle dem, der har fået et nyt attraktivt job i den højhælede, bærbare pc-branche? Nope! Det eneste jeg tænker er: "Jamen velkommen til Stressbranchen. Må du ørle lykkeligt i dit private lokum." Jeg er i gang med andre takter.
  • Gider jeg at stå og lege smart på et discotek? Selvfølgelig da ikke. Det gjorde jeg en gang. Men det her Übersexuelle hoftevrid, der er tidens trend, kan jeg lissom ikke ha'. (Alle dem, der synes Madonna har overskredet sidste salgsgrænse rækker hånden op!)
  • Er jeg vild med ham den behårede, der ligger på sofaen og pludselig udbryder: "Jeg synes egentlig helt unge kvinder er dybt uinteressante" Det er jeg da - ham og mig for ever og så fik han et kærligt klap på den stadig ret pæne bagdel.
  • Er jeg glad for ikke at være en af dem, der valfarter ned af min gade med barnevogn eller mave på, fordi der er lagersalg i Hal D. med børnetøj? Gæt selv! Panikken nåede mig helt op til fjerde sal og jeg var sååå glad for ikke at være der længere.
  • Kan jeg overskue alting? Gu' kan jeg da ej! Men jeg prøver heller ikke længere på, at være sådan én, der kan det. Det går sågu da ok og min livserfaring siger mig, at det hele nok skal gå!
Nå, så er jeg ellers den, der er tøflet ud i køkkenet. Skal lige ha' fixet noget hjemmehøvlet müsli og henkogt noget mirabelle-noget.

Etiketter:

8 Comments:

At 24/9/09 15:28, Blogger Skribenten said...

OG for at holde stilen som überhausfrau og middelaldrene heks, så udebedes venligst opskriften på den müsli. Tak

Den kan eventusålet sendes med røgsinaler til skovetroldens adresse.

Hurra for dit ode. Jeg selv kan ikke beskrive den lettelse jeg besidder, når jeg ser yngre modeller stride sig afsted på stylter og med småbørn.

Nu kunne det måske for nogen mistolkes som en udbrændt misundelsesgnist, men lad mig her slå fast..

DEN gider jeg altså ikke hoppe på igen. I guder jeg er så meget ovre vibrationer i æggestokkene. Nu vibrerer istedet hjertet, men det er en helt anden historie Hihi

Det får mig til at tænke på en oplevelse jeg havde en gang. Men den tror jeg sgu jeg skriver om på egen side, med kærlige henvisninger til min læremester udi vær-glad-for-dig-selv-kunsten:

Susling


Knuuus

 
At 24/9/09 15:29, Blogger Gittemay said...

Præcis! Sådan har jeg det også...og det er s'gu da ret fedt at være ovre. Livet bliver sådan mere let i betrækket.
Og jeg ender da nok også som en af de der 80-årige med alt for rødt hår - ikke fordi, jeg synes dårligt om grå hår. De er bare så keeeedelige :-).
Nej - der skal altså en del mere til at hidse mig op idag, end førhen. Og hurra for det.
Og mode...altså hellere være en original end en dårlig kopi :-))

KH Gittemay

 
At 24/9/09 15:43, Blogger susling said...

Kram fra mig til jer! Skal vi da lige lave en ny folke-kvinde-over fyrre-I-kan rende mig et vist sted-bevægelse?

Og det var så lige den müsli.

 
At 24/9/09 16:21, Blogger Sifka said...

Bliver dem der er over halvtreds også lukket ind i den bevægelse?

 
At 24/9/09 16:23, Blogger susling said...

Så klart Sifka! Faktisk så tror jeg, at I ved mere om det end os :-)

 
At 24/9/09 17:47, Blogger Pernille said...

Jeg er ikke fyldt fyrre, men jeg vil gerne være med alligevel ... og dog indrømmet! Ind imellem, kan jeg godt føle mig en smule skruk - det går så over lige så snart jeg tænker tanken til ende og kan glæde mig over at have et par unger, der kan selv, vil selv og også virker relativt fornuftige - alt det, der ligger før det, er jeg alligevel ikke parat til een gang mere :)

 
At 24/9/09 19:35, Anonymous Ann-Charlotte said...

Halleluja, sista !

Og så lige en kommentar fra Carl Gustav Jung..

Sådan ret groft sagt, så finder mænd deres følelser ved 40-års alderen og kvinder deres forstand !!

Det er nok værd at tænke lidt over ;))))

 
At 28/9/09 19:36, Blogger Dana Watsham said...

Jamn - det er jo det, det hele handler om. For at citere min ægtefælle: "Getting old enough to tell people : take a flying fuck at a rolling doghnut - and mean it."

Og jow, det er godt at have overstået yngelplejen. Fandeme så.

 

Send en kommentar

<< Home