kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

25.9.09

Susling burde og skulle, men...

Jeg ved ikke, om I kender den her med "Jeg burde, jeg skulle, men..."? Selvfølgelig gør I det. Det er kvindeplage # 1. Jeg har nu observeret, at mænd også lider af det. Måske er det bare et menneskeligt vilkår?

Under alle omstændigheder, så kan jeg godt komme i tanker om ting, som jeg skyder, fordi...ja et eller andet.

  1. Jeg burde skrive og sende mange flere jobansøgninger, end jeg gør. Men...jeg er så glad for bare at tulle rundt her og genfinde mig selv og alt det, som jeg også synes er dejligt, og som jeg helt havde glemt, fordi jeg brugte så meget tid på at stå og ørle i toilettet. F.eks. er jeg i gang med den helt store müsli-,chutney- og marmeladeproduktion. Jeg har også købt garn til en trøje for første gang i mange år. (Nu skal jeg så bare lige greje de her snoninger!)
  2. Jeg burde have gjort rent, så vi kan nyde weekenden sammen. Men...jeg gad sgu ikke. Fordi? Fordi jeg ikke gad. Ganske enkelt.
  3. Jeg burde genoptage yoga. Fordi jeg var faktisk ret god til det og det giver en dejlig kropsfornemmelse. Men jeg har ikke kunne finde den mentale ro til det i de senere år. Blev bare helt stresset af, at skulle nå også at stresse af.
  4. Jeg burde læse flere bøger. Fordi det er dejligt og berigende, at blive klogere på ting. Men jeg kan ikke altid rumme andres tanker og sanseindtryk. Nogle gange har jeg bare brug for indre stilhed, så jeg kan høre mig selv.
  5. Jeg burde elske lidt mere med min mand. (Ok, den her er lidt intim. Men det er vel sandheden for mange af os.) Fordi jeg elsker ham og fordi, det er så dejligt at være tæt på hinanden. Men jeg er træt om aftenen (det er han også). Desuden kræver det mere energi og plads og rum at komme i svung nu, end det gjorde, da jeg var yngre. Jeg er så heller helt så glad for min krop, som jeg har været. Der skal lidt mere til, at jeg føler mig sexet. (Men vi kan vist godt blive enige om, at det er noget fis og at det også er en kvindeplage, at vi går rundt og har det på den måde.)
  6. Jeg burde ikke sidde og skrive sådan en liste, som den her. Fordi jeg egentlig synes, at vi skal gøre op med "burde, skulle-tyranniet". Men det er ikke nemt, at smide den pæne pige ud med badevandet. Uanset hvor meget jeg kæmper imod hende, så sidder hun der alligevel. Og lur mig, om det ikke også gælder for en hel masse andre end mig.
Hvad skal vi dog gøre ved det?

Etiketter:

3 Comments:

At 25/9/09 15:43, Blogger Skribenten said...

Ja altså jeg er jo virkelig slem til at minde mig selv om alt det jeg burde.. Det er en svøbe.

Jeg burde virkelig blive bedre til ikke at burde så meget ;))

Jeg mener..

Min krop bør vedligeholdes

børnene bør spises af med bedre kost og oftere med varm mad

Jeg bør rengøre hus og hjem oftere

Jeg bør få mere fra hånden generelt

Jeg bør gå tidligere iseng

Jeg burde også huske mig selv på at give flere knus i hverdagen

Jeg bør være positiv og optimistisk og lægge pessimismen fra mig

Jeg bør nok stoppe med denne liste... Som du også selv er inde på hihi


;)

Knuuuus

 
At 26/9/09 17:36, Blogger Gittemay said...

Ingenting, for vi gider jo ikke :-))).
Næh - spøg til side. Vi gør jo nok noget andet så. Jeg hader ordet 'burde' - og gider ikke engang tænke det. Selvom det holder hårdt til tider :-). Måske er jeg bare for slap, jeg ved det ikke. Men jeg er så inderligt ligeglad med, om jeg liiige får gjort rent eller skrevet en ansøgning mere eller mindre den ene dag. Det bliver jo gjort. Jeg ved, at jeg får gjort noget andet, som af (til tider)uransaglige årsager åbenbart er vigtigere. Og det er godtnok.

KH Gittemay

 
At 27/9/09 10:51, Blogger susling said...

"Jeg ved, at jeg får gjort noget andet, som af (til tider)uransaglige årsager åbenbart er vigtigere."

Hahahahahaha! Ja, det må det jo være, siden man gør det. Det er så bare ikke altid så produktivt, som det man burde. Men så er det måske rekreativt i stedet :-)

 

Send en kommentar

<< Home