kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

6.9.09

Susling hæfter ender

Uvist af hvilken årsag er jeg begyndt at fatte en vis interesse for at revitalisere mine strikkeevner. Min Skumfidus siger, at det er smart at strikke. Og det kan jo sådan set godt være noget af forklaringen, for jeg vil da rigtig gerne være smart.
Nu har jeg så strikket før - som i gamle dage -
derfor ku' jeg hurtigt finde mine gamle strikkepinde frem og inde i mit hovede begynder maskerne at blive slået op.

Lørdag aften var så den aften, hvor jeg rigtig skulle i gang. Jeg havde planlagt en stille aften foran tv'et indstillet på ARD - de sendte Open air koncert med Hansi Mittersee - og en strikkeprøve. Imens skulle min mand så til punk-revival på Christiania.

Klar hyggeplan, syntes jeg selv.
Men altså som timerne gik, så ku' jeg godt mærke, at det her projekt ikke lige var i Suslings ånd og da DJ Brok sagde:"Så gå dog ud og hyg lidt med far. Jeg klarer mig,". Jamen så var der lissom lagt op til noget andet end strik og stearinlys. Da jeg så også hørte i min øresnegl, at bl.a. Cockpit Musik og City X skulle spille, så rev det i en gammel cirkushest.

Og hvad skete der? Altså efter at jeg havde konstateret, at mange af os havde overlevet og stadig så godt ud - selv om livets wear n' tear har revet i os, og mange af os er blevet både ældre, tykkere, rundere, blødere, mere gråhåret og alt muligt andet, men stadig var glade - Ja, hvad skete der?

Suspense...suspense...suspense...


Pludselig fandt jeg mig selv dybt involveret i en snak om snoninger, perlestrik og små strikkede bomber...og nu ved jeg så lige, hvordan man laver den slags: man strikker, tager nogle masker ud, vender strikketøjet, strikker nogle masker, vender strikketøjet igen og samler alle masker til én. Mageløst siger jeg bare. Perlestrik fik jeg også lige på det rene - en ret og en vrang -, sådan midt i heftig anarkistisk musik og summen for ørene og så tog jeg lige en runde med en anden om plantefarvning. Især det med Pis-blåt.


Ai, men tænk altså, at man sådan lige kan hæfte ende på sit liv i løbet af nogle få timer!


PS. Og nu kan jeg så sidde her med ondt i ørene. For helt ærligt - spillede de lige så højt den gang vi var unge?

UPDATE: Jeg er rørt til tårer! Den stramtandede strikketante har designet en hel speciel snoning helt til mig! Den skal altså med på min trøje. Tak!

Etiketter:

6 Comments:

At 7/9/09 08:06, Anonymous Rikke said...

Aha, du har mødt Ilona :D
Vi har et lille nørklehjørne på/i Operaen om mandagen, idag fra kl 15.30, og du skal være hjertelig velkommen! Og du må godt tage dine venner med.

 
At 7/9/09 08:43, Blogger Skribenten said...

Hihi, du kan rende fra maskerne, men maskerne sniger sig alligevel ind og optager dit sind, selv når du er i anarkisternes vold. :-)

Hvor fedt at du fik hørt lidt musik og hygget med gamle venner. Og Neeeejjj da... dengang spillede man bestemt koncerter i et andet lydniveau end nutildags ;)

 
At 7/9/09 20:45, Blogger susling said...

@Rikke: Hed hun Ilona?! Så langt nåede jeg ikke...men hun havde en fantastisk trøje på, som jeg bare måtte høre mere om.

Nåede desværre ikke undergrundsstrik i Operaen i dag. Har haft travlt med æbleindsamling og saftpresser. Men tak for invitationen...En anden gang måske?

@ Henriette: Det er da seriøst nu - det med strik og masker. Og høj musik: Mine ører gør stadig ondt.

 
At 7/9/09 20:46, Blogger Maria said...

Lyder som en fantastisk sammensmeltning af fortid, nutid og fremtid.

 
At 7/9/09 20:50, Blogger susling said...

Det var det også. Jeg har gået rundt med et smil hele dagen - og andre har smilet til mig. Jeg var pludselig i synk...så længe den slags nu varer :-/

 
At 8/9/09 11:06, Anonymous Rikke said...

Du kikker bare op en mandag eftermiddag, vi nørkler igennem! Det er ganske hygge- og fredeligt :o)

 

Send en kommentar

<< Home