kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

3.9.09

Susling foretrækker aftenshopping eller tidligt om morgenen


Hvis der er nogen af jer, der undrer sig over, hvorfor nogle af os arbejdsuduelige vælger at købe ind på tidspunkter, hvor alle de travle arbejdsbier handler ind, så kan jeg godt gi' en hurtig forklaring. Sammen med jer, undgår man nemlig:
  • at stå foran en ældre dame, i køen, der taler meget aggressivt med dåsetomater. Det eneste man håber på, er at hun ikke pludselig synes, man er mere interessant end dåserne
  • at stå bag én sydlandsk udseende mand, der går hektisk frem og tilbage, så man ikke er helt klar på, om han står i kø eller ej, mens han hele tiden nedstirrer én. Når man pænt siger:"Nu er det vist din tur." Begynder han at råbe aggressivt af en og sige underlige ting. Det eneste middel man har, er at råbe tilbage: "Gider du lige at styre dig. Jeg står jo bare her i køen." Han holder kæft, men nedstirrer stadig en og kaster med et vrid i kroppen og nærmest psykotisk, sine varer i hovedet på ekspedienten og befaler, at hun skal pakke det ind for ham. Hun nægter og han råber: "Sådan en fucking bunke rascister." Æhm...der begyndte jeg altså at svede lidt i håndfladerne
  • at stå ved siden af en grønlænder med to kolde fra kassen og en ordentlig tissetår i bukserne
  • at blive torpederet af en barnevogn, så man knækker sammen i knæene, fordi den nybagte mor har så travlt med at tale i mobiltelefon, at hun ikke ænser, hvad der foregår omkring hende
  • at skulle tage sine varer, men ikke kan nå dem, fordi hende før, synes hun har sindsyg god tid og er ligeglad med alt omkring hende og pludselig begynder hun at lægge dine varer i sine poser
Jamen, så enkelt er det. Jeg undskylder selvfølgelig, at jeg optager noget af arbejdsbiernes space, men jeg vil egentlig også bare gerne føle mig normal (og komme nogenlunde helskindet hjem.)

Etiketter:

4 Comments:

At 3/9/09 16:28, Blogger Sifka said...

Jeg synes nu ellers nok, at jeg efter arbejdstid er blevet torpederet mangen en gang af enten barnevogne eller yndige småbørn, der skal styre indkøbsvognen selv. Både de store og små udgaver.

Engang imellem, når jeg handler i embeds medfør, har jeg også mødt nogle særegne typer. Jo tak, det er et festligt lokalmiljø.

 
At 3/9/09 16:35, Blogger susling said...

Sifka, man kan jo tage det, kan man. De er jo også derfor vi bor her (diversiteten du ved). Men nogle gange bliver mængden for massiv. Som lige i dag. Eller f.eks. den gang en eller anden udhaler havde onaneret foran kioskdamen og jeg intetanende kom ind og stillede min lille røde indkøbskurv, der hvor der endnu ikke var blevet tørret op. Adr...altså!

 
At 6/9/09 10:49, Blogger Pernille said...

Af stort set samme grunde, ligger mine indkøb også oftere på den anden side af arbejdstiden, selvom der burde være masser af tid inden :)

 
At 9/9/09 21:05, Blogger Madam Kjeldsen said...

Ja, det kender jeg som uarbejdsdueligt element særdeles godt.. derfor shopper jeg gerne omkring kl. 10.00 om formiddagen eller mlm kl. 12.00 og 14.00 eller alternativt efter kl. 18.00 om aftenen.

Jeg gider nemlig ikke stå i kø med forældre til skrigende, trætte unger og sure danskere, som er på vej hjem fra et stresset job... ;)

 

Send en kommentar

<< Home