kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

27.8.09

Susling æ Hausfrau from hell

"Hvaaaaaaaad!?? Har du tænkt dig at være sådan en husmor?" spurgte min søn mig i går eftermiddags. Spørgsmålet faldt, da jeg lige var forbi hans værelse for at se, om der var glas eller tallerkner, som burde se en opvask. Jeg havde så også lige redt hans seng, smidt hans sokker til vask og lagt rent tøj i skabet. Og så kom jeg vist lige forbi med et glas juice til ham - uden, at han have spurgt. Indrømmet, det er ved at tage lidt overhånd, det her husmor-noget. Lige nu sidder jeg f.eks. og får tics, fordi opvaskemaskinen ikke er tømt og der også står noget beskidt porcelæn fra morgenmaden på køkkenbordet og skraldespanden tømmer jo heller ikke sig selv, vel...!

Det er også mig, I ser gå afsted med min praktiske røde indkøbskurv og altid med en dosmerseddel i hånden. Sammen med alle de andre husmødre står jeg i kø med mine fornuftige og planlagte indkøb. Var I i centret, der gør èn gammel før tid, i går, så kunne I have set mig i Føtex. Det var mig, der stod foran damen, der talte alvorligt med dåserne på hylden. Meget alvorligt! I ku' kende mig på mit overbærende jeg-har-styr-på-det-smil på læben. (Altså indtil hende, der talte med dåser, pludselig synes, at jeg var mere interessant. Der blev mit smil godt nok liiiidt stramt.)

Jeg har også udviklet projekt vasketøj. Mit mål er til stadighed, at kunne se bunden af vasketøjskurven. Jeg skifter desuden håndklæder og bademåtte på toilettet konstant og så er jeg begyndt at vimse rundt dagligt med en støveklud og sådan en fjertingest, der er skide god til at tage støvet på lamper og i lofter....


Da jeg sagde til min mand, Anders, om han egentlig ku' mærke, hvor meget jeg ordnede i hjemmet (lidt anerkendelse har man jo trods alt brug for), sagde han: "Mmmmhh...har du ikke bemærket, at jeg ikke er specielt emsig med, at du skal i job igen?" (Jeg havde så også lige lynhurtigt grebet læsebrillerne og nål og tråd, for at sy en knap i hans skjorte en time før. Det var han meget glad for.)

Nå, venner, sådan en opvaskemaskine tømmer jo ikke sig selv! Og mon ikke, der er lidt vasketøj, der skal sættes over?!


PS.I øvrigt sagde min søn også noget andet. Det var sætning nummer to efter hans meget spontane udbrud om det med husmoren: "Mor! Det er hyggelig nok, det her. Men det gider du da ikke i længden. Der er så meget andet, du skal lave...vi andre skal nok klare os!" (Doooooooooooiiiiiiiiingggg...mine unger altså.)

Etiketter:

3 Comments:

At 27/8/09 17:41, Blogger Maria said...

Udlejer de dig ?

 
At 27/8/09 17:56, Blogger susling said...

Arj... ikke lige. Det ville du heller ikke ønske dig. Jeg er ikke rigtige en frau Hausfrau..
Spekulerer bortset fra det på, om det snart bliver mig, der fører dybe samtaler med en dåse flåede tomatter i kassekøen :-)

 
At 2/9/09 20:32, Blogger Madam Kjeldsen said...

Ja, det kan jo blive småt for enhver med hensyn til egnede kommunikationsemner... !!

Det må nu alt andet lige være ret afvekslende, sådan job, så ingen job... giver dig tid til noget andet ind i mellem.

Husker min tid som "vikar".. det var faktisk ret godt. 3-6 mdr.s vikariater, og så et par mdr. på dagpenge, hvor jeg søgte og ladede op til næste omgang.. det var godt ;)

 

Send en kommentar

<< Home