kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

20.8.09

Susling televised

Nogle gange kan jeg godt få en svag fornemmelse af, at mit liv er styret af en TV-tilrettelægger. Nu ku' du så godt tænke:"Aha...noget reality-Tv. Noget med hed sex på en strand og jalousidramaer eller en kaos-familie fra morgen til aften." Men der tager du fejl. Min tv-tilrettelægger arbejder helt sikkert for kanal klog. Og er en af dem, der planlægger Tema-lørdag. Mit liv føles nemlig sådan lige nu og det er ikke kun Tema-lørdag. Det er Tema-uger.

I denne her uge hedder Temaugen f.eks. "Fra vugge til grav". På en eller anden underlig måde har mine aftaler hobet sig op, så jeg laver de samme ting, men med forskellige mennesker. Jeg går ganske enkelt på visit. I går var jeg f.eks. på babybesøg hos Gammel-venindes barnebarn. En lille 2 mdr. gammel knirkende og ahrøende baby, der fægtede vildt med armene og synes, at hans mor bare er det dejligste i verden! Jeg blev helt betaget af, hvordan hans øjne søgte moren og den ro han fik, når han hørte hendes stemme. Måske er jeg lidt ekstra betaget, fordi jeg selv har holdt moren i mine arme og set ind i hendes smukke øjne. Måske er det noget gryende bedstemorfornemmelse jeg arbejder med? Under alle omstændigheder er jeg gået så vidt med netop denne her lille baby, at jeg skiftede ham en dag. JEG SKIFTER ELLERS ALDRIG ANDRES BØRN, HVIS JEG KAN UNDGÅ DET! Jeg synes babybleer er hammerklamme og jeg har set lort nok i mine ungers tid. Jeg har det helt ok med en pause fra den slags. Men lige ham her...der fraveg jeg mit princip.

I dag skal jeg så på oldekoldevisit. Gammel-Moster og jeg har planlagt sammenskudssmørrebrød. Jeg klipper lidt purløg fra altankassen, hælder lidt ristede løg i en pose, snupper en pære fra frugtskålen og spæder til med en blåskimmelsost. Resten står hun for - så vidt jeg husker.

Jeg er ikke i tvivl om, at vi kommer til at grine. Men jeg nægter, at skifte ble. Eller at høre om herpessår på røven eller varianter af afføring. Hun skal også bare knytte kajen med historier om blodstyrtninger og den slags.

For at det ikke skal være løgn, er der også Tema-uge i næste uge. Ugens tema hedder: "Udenlandsdanskere vender hjem".Nu gad jeg så godt være sådan én, der kommer langvejsfra med masser af fremmed aura og folk, der står med armene i vejret over, at man beærer dem med et besøg i den sparsomme tid, man har i landet. Det er så bare lige mig, der er en af dem, der står med armene i vejret og føler sig særlig udvalgt. Og det, der gør, at jeg siger:" Kan I ikke se, at der er en, der planlægger mit liv fra oven?" Er, at det sker gange 2 i lige netop næste uge. Først kommer Golden-Boy flyvende ind fra US of A og sådan som det efterhånden er blevet traditionen, så skal vi inhalere drinks. Jeg har dog udvidet lidt og inviterer også på middag. Senere på ugen skal vi gense "Mon oncle Borge" fra Paris. Hele klanen er inviteret. Det er sådan en bunkereunion. (Det var forøvrigt ham, der lærte mig, at et af de franske ord for bøsse er Pedalo....!)

Det skal nok blive superfestligt det hele, men jeg venter stadig på Tema-uger som: "De fik drømmejobbet" eller "Fra matrone til glamourgirl" eller hvad med: "Lottomillionæren, der virkelig forstod, at udnytte sin gevinst." Siger det bare.

Etiketter: