kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

17.7.09

Suslings Sådan er det så ikke mere

I min alder er det på tide at gøre status. Så'n midt i livet og på vej mod noget nyt. Og hvordan gik det så? Kørte årene før i flødeis og champagne? Ahr, ik' rigtigt, vel.

Hermed Suslings uprioriterede og ucencensorerede liste over ting, der har været prøvet og nu blot svejer i vinden:

  • Strik. Jeg har lært at strikke. Jeg har også strikket. Men ikke rigtig noget siden den gang i 1980'erne, hvor det var cool at strikke på de her megatræstrikkepinde nr. 10 og 12. Min tålmodighed strakte ikke længere. Bortset fra den gang jeg blev konkurrenceudfordret på tøj til "Bølle". Der fandt jeg strikkepindene frem og også hæklenålen og symaskinen. En af mødrene var øretæveindbydende selvtilfreds. Det var en kamp på nåle, stof og garn. Og jeg kan godt sige det lige ud: Jeg vandt! Min datters "Bølle" var den bedst klædte i hele hendes omgangskreds!(Tror faktisk, at hun stjal en af mine kreationer. Det har jeg aldrig tilgivet hende)
  • Syning. Det gjorde jeg mig ret meget i på et tidspunkt. Siden min nye symaskine er det kun blevet til en KKK-hætte, to babydynebetræk og en gang puder - som i øvrigt irriteterer mig. Man skal famdme være efter alle hele tiden, så de holder faconen
  • Kæledyr. Jamen lad mig starte fra en ende af: Hamstere, marsvin, undolater, katte, kanin, fisk og lus. Nu har jeg kun Koppe 1 og 2 og er blevet Youtupe-junkie på kattevideoer
  • Madlavning. Altså når min bror kan huske, at jeg har lavet mad til ham, men det er den samme ret på to forskellige adresser - må det tale for sig selv. Mine unger hujer dog, når jeg svinger pandekagepanden. Resten af tiden skubber de mig væk og overtager. Men så er det også jeg råber: "Vi skal da ha' de gode burgere fra Sandwich i Skt. Annægade." Bare for at få overtaget igen
  • Fotografering. Æh, hvad? Hvis vi nu kan starte med at blive enige om, at det er rigtig, rigtig flot med meget gulv eller himmel på motivet eller at det næsten en kunsthappening med folk uden hoveder? Så'n lidt statementagtigt
  • Planter. Tja, lige nu har jeg da én tomat på min tomatplante og krydderurterne fik sig lige en gang sulfochok, fordi jeg skulle af med bladlus og ikke lige havde en rovmide i nærheden
  • Rejser. Altså, min søn råbte lige af mig, at vi aldrig rejser til udlandet! Det gør alle andre - i følge ham. Jeg har prøvet at forklare ham, at Sverige ER udlandet...(Han kan så heller ikke huske alle de steder vi har været, da han var mindre. De penge ku' man så godt ha' sparret sig!)
  • Karriere. Så så man lige mig på høje hæle! Indtil jeg igen stod med hovedet i lokummet
  • Sex. Ok...farligt territorium...Men lad os bare sige: Jeg er ikke single og jeg har været gift i mange år...hvad giver to plus to plus 0?
Pfui...Godt det snart er ferie!

Etiketter:

2 Comments:

At 20/7/09 22:39, Blogger Skribenten said...

Hi, Rasmus er også grundigt overbevist om at VI er de eneste i hele den vide verden der aldrig rejser.. Det er så nemlig heller ikke helt rigtigt, og den første tur han var med på, var endda da han var ganske lille. Men ok som du siger, så ku man måske have sparet sig, for det husker han ikke noget om.

Jeg bliver nok nødt til at erkende at det der svejer i min vind må være rollen som den allerstedsnærværende altfavnende moder.. Hende har jeg prøvet af, og det kiksede vist. :-)

Jeg bliver sgu altid så glad af at læse dine lister og skrivs. TAK for dem. ;))

 
At 21/7/09 23:17, Blogger Kagekonen said...

hahaha... fantastisk liste. Måske jeg snupper ideen og laver en selv en dag ;)

 

Send en kommentar

<< Home