kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

14.7.09

Susling om at tæmme en sommerfugl

Så er hun skredet ud på nye eventyr igen, min dejlige Skumfidus! Hende kan man bare ikke holde tilbage. Jo, hun var godt nok lidt utilpas, men nu var det jo lige, at hun fik muligheden for xxxx.
(Tror så nok ikke, at svinefluen ramte os i denne omgang...eller måske bare i en mild version?)

Når hun er i gang, så flyver ting omkring hende. Mennesker, ting, låg og tøj. Te-sien ligger kylet ned i vasken. Brødkrummerne flyder over det hele. Cremelåg flyver til højre og venstre og de snavsede underbukser kommer måske - måske ikke ud i vasketøjskurven.
Hun har fået tildelt SU, men hun har ikke sørget for et dankort. Hun skaffer sig en tjans på Roskilde Festivalen, men bruger alle sine fødselsdagspenge inden, så hun ikke har nogle penge at at tage med derned. "Men det går jo nok mor!" (Ja, Svedske, for du har jo os.) Hendes og andres tøj cykler rundt og pludselig står hun med en ny kjole. Hvis er nu det?
Når hun tager strømpebukser på, så sker det med en voldsomhed, så der kommer store huller. Og hvis strømpebukser er det? Mine? Eller en af hendes veninders?

Jeg ved faktisk ikke helt, hvad jeg skal synes? For nogle gange bliver jeg træt og råber, at det her hjem er ikke et pensionat. Du må deltage, og så bryder hun grædende sammen og siger: " Jeg skal nok!" Fem minutter efter, så cykler hun ud på nye eventyr, men hun satte lige i opvaskemaskinen inden - uden at jeg sagde noget.

På den anden side: I hendes alder fløj jeg ikke rundt. Eller det vil sige flyve gjorde jeg vel, men jeg skruede låg på, ryttede op, havde styr på mit tøj og sørgede for min egen økonomi. Jeg kan også huske, hvad jeg tænkte, da jeg hørte om én, der flyttede ind i sine forældres skab og nægtede at komme ud igen - i flere måneder. Jeg tænkt:"Hm, i princippet kunne jeg da godt sætte mig ind i mit skab. Men jeg tvivler på, at der er nogen, der lægger mærke til det. Hvad skulle pointen være ved det, så?"

Jeg tror også en side af mig var/er flyvsk. Der blev bare pillet lidt for meget ved mine vinger og en halvstækket, herreløs sommerfugl må passe på sig selv.

Men når jeg nu ejer en ny lille sommerfugl og en rimelig kontant én af slagsen - en tank-sommerfugl - er det så ikke mit ansvar, at værne om den?

Etiketter: