kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

7.7.09

Susling om individualisme

Her hvor jeg bor, vil vi rigtig, rigtig gerne være specielle. Sådan individuelle på den kreative måde og også helst lidt alternative, hvis det er muligt. I en vis del af bydelen er de i øvrigt endnu mere rigtig alternative og specielle. Vi andre rundt omkring er så mere med på den til låns. For der er trods alt grænser for, hvor alternativ man kan være i helt almindelige boligkomplekser.

Det forhindrer os nu ikke i så'n at føle, at vi tilhører den kreative, specielle og helt individuelle klasse, der går sine egne veje. Det er der rigtig mange, der føler meget intenst, når de cykler rundt med deres kassevogne eller parkerer veteranbilen ved gadedøren. Så'n i mentalt kor.

Men når vi nu alle render rundt og er så individuelle og kreative osv. så er der én ting, der virkelig undrer mig. VI KØBER ALLE SAMMEN DET SAMME! Og det er de samme hylder, der bliver rippet i samtlige supermarkeder.

Og nu hører det lige med, at vi fordeler os pænt på forskellige Supermarkeder. De ældre og pensionisterne går i Irmaen. Flertallet tager Superbrugsen og så er der en del, der tager de større indkøb i dicounterne (som vi gør). Men her i sommerheden har jeg konstateret, at den fordeling ikke er konsekvent. Forleden ville jeg f.eks. købe en flaske Campari. Alle hylder var rippet, alle steder. Og jeg mener Campari! Kan forstå, at hylderne med billig hvidvin er tomme alle steder, men Campari? I går ville jeg så lige købe et par flasker danskvand. Ku' man det? Nope! Alle hylder var rippede for ganske almindelig discount danskvand (normalt står der paller med det). Og det var faktisk over hele linjen i samtlige butikker. Det eneste der stod tilbage på hylderne var Egekilde med blåbær og granatæble til en formue. (Smager forøvrigt ret godt!) Senere lykkedes det mig dog, at finde et lille sted, hvor der stadig stod en enkelt flaske alm. danskvand. Jeg snuppede den med det samme og sendte i øvrigt en venlig tanke til gærstrejken. Kan I huske det? Folk gik helt amok. Som om vi alle står og bager dagen lang...Gær og toiletpapir var bare umuligt at opdrive dengang- også her, hvor vi alle synes, at vi er så unikke, individuelle og alternative....

Nu er det så, at jeg godt kan blive lidt gammelkonebekymret, for lige om lidt skal jeg ud og have fat i advokado, feta og mælk. Skal vi vædde på, at hylderne er tomme?

Etiketter:

3 Comments:

At 8/7/09 09:39, Blogger Skribenten said...

HI, ja du må vist til at ændre spisevaner og være mere kreatif og speziel. ;)

Hihi

 
At 8/7/09 11:22, Blogger susling said...

Jamen, Henriette, jeg kan jo næsten ikke blive mere kreativ og speciel :-). Måske sku' jeg bare begynde at spise præfabrikeret junkfood i stedet?

 
At 8/7/09 14:23, Blogger Skribenten said...

Uha ja, måske det er vejen frem. Er sikker på at ungerne vil syntes om den ide. Hihi

 

Send en kommentar

<< Home