kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

2.7.09

Susling lige nu

Jeg har ikke så meget at sige lige nu, så i stedet har jeg scoret den her ude fra blogland (Husk min mund er p.t. lukket med syv segl!)

LIGENU:

Udenfor mit vindue er der…Klukkende vand, både (med sejl og med motor), glade folk på kajen (nogle spiser, andre soler sig), smukke gamle bygninger, måger, toppen af Marmorkirken og Skuespilshuset.

Jeg tænker på…at jeg ikke har lyst til at tænke. Bare være. Jeg kan alligevel ikke gøre så meget ved så meget. Tiden må bringe det til mig.

Jeg er taknemmelig for… at mine unger trives. At de begge er på vej ud i livet og at jeg har succes som mor (det er nemlig ikke en hel nem diciplin. Jeg ser alt for mange, der ikke ser (og lytter til) deres børn! De må simpelthen fylde for meget inde i sig selv!) Jeg er også lykkelig for, at jeg stadig elsker min mand. At jeg stadig synes, han er dejlig, og at vi kan blive ved med at rumme hinanden.

I køkkenet er der… ryddet for opvask, forskellige slags olier og eddiker, bistrokander og et fødselsdagsflag, der skal pakkes væk.

Jeg er klædt i… opalgrøn lang og løs hørskjorte, afklippede jeans, guldørenringe, nyfarvet hår og hestehale, bare tæer og hvid neglelak.

Jeg laver… helt almindelige ting: vasker tøj, smører mit herpessår på hagen, ryger en cigaret, skriver for sjov.

Jeg skal…sende en fødelsdagshilsen til min moster (gudskelov for interflora.dk!), købe en lille barselsgave, hive den stinkende voksdug op af badekaret, når den er ren, hænge vasketøj op, skrive en uopfordret ansøgning og få lidt sol på benene.

Jeg læser… www.ni.dk, Bitterfisen, De så det ske -1.verdenskrig og resten af et dameblad.

Jeg håber… ved ikke? Måske er jeg holdt op med at håbe? Jov, selvfølgelig håber jeg! Jeg håber, at jeg får et job et sted, hvor jeg bliver værdsat og hvor de ikke driver rovdrift på mig. Jeg håber, at det bliver et job med mening og at jeg med mine beskedne kompetencer, kan være med til at gøre en forskel på et større plan. (Jeg gider ikke længere hive penge ind udelukkende til ejerledere og aktionærer.)

Jeg hører… skvulpende vand, bølgesprøjt, kirkeklokker og mågeråb.

Rundt om i huset
…er der stille. Ingen mand og ingen unger. Der er også rod på ungernes værelser. Det synes jeg, de selv må fixe. De er store nu. På mine domæner roder der ikke. Jeg kan ikke li' rod og klaustrofobiske bunker.

En af mine yndlingsting er… at skrive! Og at få ting til at gro: Unger, planter, kærlighed, formidling, der gør en forskel. (Nå ja, og snak...jeg elsker at snakke og kommunikere).

I løbet af weekenden skal jeg nå
…at kramme min mand, kysse min søn, snakke med min datter. Købe ind til hele ugen. Støvsuge osv. osv.

Af billeder har jeg lyst til at dele…Jeg deler ikke billeder, hvis jeg kan undgå det. Er blevet jagtet rundt med et kamera hele min barndom! Billeder er kun en kort fortolkning af sandheden. Jeg maler med ord i stedet.