kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

27.6.09

Susling: Nu en oldsag

Skumfidusen, inden hun skred til Roskilde Festival: "Moar, du tror, at der ikke er opfundet noget nyt, siden du var ung!"

Bemærkningen faldt, fordi vi snakkede cykler og hun fortalte om Cykelmyggens nye racercykel. Jeg havde jo bare konverseret og sagt, at jeg også havde en specialbygget herreracercykel, da jeg var ung! Hrmphf!

Jeg vil så bare godt lige have lov til at understrege at:
  • Det tøj de unge tøser render rundt med i dag meget ligner det, jeg gik med i sin tid - ballarinaer, gamascher og tigthe smalle jeans
  • Den måde de sætter deres hår på, har jeg gjort i årevis. Sådan en snoet floffy knude med et spænde eller en elastik
  • MJ var cool i 1970'erne og 1980'erne - bare så I ved det
  • Den hip hop DJ Brokhouse og hans venner er vilde med er old school og det er fra dengang jeg var ung
  • Rockmusikken trækker på mange af de riffs og beats og sounds, der blev skabt, da jeg var ung
  • Jeg brugte Dr. Hauschka og Weleda før det kom i "Vi Unge" og på alle modeblogs'ne. Men ok Nuxe er et nyt mærke - og jeg er vild med det
  • Jeg gik med guldgladiatorsandaler før alle andre
  • Ungdomsarbejdsløshed havde vi også da jeg var ung
  • Roskilde Festivaler er heller ingen nyhed. Vi planlagde måske bare ikke så meget som i dag. Vi tog bare derned om fredagen, købte en billet, fandt et sted at stille teltet, røg os vinde og skæve og samlede flasker om søndagen, så vi havde til togbilletten hjem
  • Hjulet i øvrigt blev opfundet way back og det kan godt være, at det har mange forskellige varianter i dag, men det er dælme stadig rundt og kører!
PS. Tilgiver så lidt hende Skumfidusen, fordi hun forleden dag sagde: "Mor! Du er jo fashionista!" Æh, jeg var jo bare klædt i en urgammel hvid lang hørskjorte, et par gamle jeans, som jeg har klippet af, så de når mig til læggen, mine tusegamle guldgladiatorsandaler, guldøreringe og den sædvanlige fluffige hårknold. Men den bemærkning faldt på et tørt sted! Jeg var nemlig begyndt at spekulere på, om jeg nu i den høje alder af 45, var blevet en af dem, der er "frosen in time" og var helt ude af trit med, hvad der sådan sner....

Etiketter:

4 Comments:

At 28/6/09 12:01, Blogger Beologen said...

Jeg ville egentlig gerne læse og kommentere dette indlæg, men jeg kan ikke finde mine briller...

 
At 28/6/09 12:24, Blogger susling said...

Hvad siger du? Jeg kan ikke høre, må vist ha' forlagt mit høreapperat.

 
At 28/6/09 14:43, Blogger Skribenten said...

Hi det kunne jeg ikke have skrevet bedre selv. Josefine er også himmelfalden når hun opdager "ny" musik og jeg kan forkynde at hun kan hente ORIGINALERNE inde på min hylde i stuen.

Vi er gået hen og blevet trendy er hvad vi er.. os mødre.

 
At 28/6/09 14:53, Blogger susling said...

Ja! Livet udvikler sig i cirkler.Ganske vist større og større cirkler - men alligevel cirkler. Sjovt nok føles mine børn og deres interesser ikke så langt væk fra mine egne, da jeg var ung. Jeg kan genkende rigtig meget. Det galdt vist ikke på samme måde med mig og mine forældre :-) Kunsten er vel egentlig ikke at invadere dem. De skal føle, at de opdager det hele selv. Og så kan man jo stå og gnægge lidt i det tiltagende overskæg, mens man revner af stolthed over, hvor godt de falder ud de der kids.

 

Send en kommentar

<< Home