kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

25.6.09

Susling om hovedbeklædninger

Jeg har absolut ikke noget i mod alt det, folk vælger at tage på hovedet. Som med alt andet er det vel deres valg, hvad de vil ses med i den offentlige sfære. Kan så måske nok undre mig lidt over hende den jævnaldrende - så'n nogle og fyrre som mig - der resolut, mens hun højt bjæffer ordrer på gjaldende jysk til sine lidt forkrampede teenagebørn, vader afsted på sine sundhedssandaler ind i den lokale superbrugs MED CYKELHJELMEN PÅ! Tag den dog af, kvindemenneske! Har du den også på derhjemme i ægtesengen?

Jeg må også indrømme, at jeg får mig en god griner af dem, der cykler afsted med den her: "Cykelhjelm? Hvem mig? Naaarj...det er bare en stor kasket (der får mig til at ligne en, der har vand i hovedet)!" I øvrigt, så kører mange af de her cykelhjelmscyklistinder helt igennem råddent. Det er næsten som om den overdimensionerede kasket giver dem helle eller supermandskræfter.
"Yes, søster, du har cykelhjelm på! Godt for dig! Men du har lige overhalet inden om og nu kører du over for rødt!"

Så er der tørklædefolket. Dem om det. Men i dag så jeg det mest fantastiske syn: Stor frodig kvinde siddende på en trappesten indhyllet i de sædvanlige gevandter. Jeg tror, hun var somalier. Stramt tørklæde om hovedet og hele pipetøjet. Det ser man jo også så tit, men det, der gjorde set uppet helt igennem fantastisk var: AT HUN HAVDE STOPPET SIN MOBILTELEFON IND I TØRKLÆDET VED ØRET! Det er fandme smart tænkt!

Etiketter:

1 Comments:

At 25/6/09 14:32, Anonymous Rikke said...

jeg har også lagt mærke til den med mobilen indenfor tørklædet, og blev da helt misundelig! :)

 

Send en kommentar

<< Home