kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

21.6.09

Susling krydser fingre

Jeg er ikke iraner, jeg er ikke iraker, jeg er ikke palæstinenser eller israeler. Jeg er ikke nordirer, jeg er ikke ungarer, jeg er ikke tjekke. Jeg er ikke kineser, jeg er ikke nordkoreaner, jer er ikke somalier eller fra Rwanda. Jeg er ikke latinamerikaner, jeg er ikke vietnameser, jeg er ikke russer.....

Jeg er mig og jeg er verdensborger. Men jeg er også så heldig, at jeg bor i et land, hvor mine rettigheder er grundlovssikrede. Hvor jeg har ret til at stemme som jeg vil, skrive som jeg vil, forsamle mig som jeg vil. Det er jeg stolt af! Jeg ønsker den frihed for hele verden. For alle mennesker. Lige nu krydser jeg fingre for iranerne. Jeg håber, at de opnår et vist momentum, at det lykkes for dem denne gang.

Og så håber jeg, at vi her i landet vågner op og påtager os det ansvar det er, at huse de irakiske flygtninge. Vi var med til at starte den krig og vi har om ikke en pligt så et ansvar for at dele ud af de goder, som vi kan være så stolte af.

PS. Nå, ja er så lidt mindre fri end andre. Er indkaldt til endnu en session med nogle, der skal kontrollere, om jeg nu søger job, som jeg skal. Men jeg tager det med ophøjet ro. Sådan noget småbureaukritisk flueknepperi er for intet at regne sammenlignet med det store billede.

Etiketter: