kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

9.6.09

Suslings ti gode grunde til at melde pas

Så venlig og imødekommende jeg prøver at være, så er der altså også situationer, hvor det bliver for meget som i FOR MEGET. Men hvordan er det lige, at man får sagt fra på Giraf-sprogsmåden?

  1. Gammel-Moster ringer konstant og jamrer løs over en eller anden gave, hun først vil give og nu har givet min søde lille tre-årige niece. Jeg har været sød, forstående og konstruktiv, men da hun igår -efter 4. opringning og sædvanlig snak om gavebekymring og blablablablabla i en halv time - pludselig svingede ud i en lang monolog om, at vi vist nok var i familie med Steen Steensen Blicher...ja, så blev jeg altså sort i hovedet. Fuldstændig tom...What to do?
  2. Sjuskedorthe-kaosnabo ringer på og parkerer sine to børn hos mig og skrider uden at spørge først...på vej ned af trapperne japper hun løs om, hvor synd det er for mig, at jeg er ledig....Jeg tænker:"Get your own shit together, sister", men jeg siger ikke noget udover, at jeg da lige har lidt travlt og har noget jeg skal lave...men det bliver overhørt. What to do?
  3. Hun afleverer i øvrigt heller ikke de ting, hun har lånt...selv om jeg har gjort opmærksom på det flere gange. What to do?
  4. Jeg skal udfylde så mange forskellige papirer og møde så mange forskellige steder til rådighedssamtaler, at jeg er panisk angst for at misse noget af det og så miste min dagpengeret. What to do?
  5. Irakisk flygtningekioskmand råber mig op i hovedet: "Er du nu ledig IGEN!". Og siden har han ikke hilst på mig. What to do? (Nå jå, jeg hilser da heller ikke tilbage!)
  6. Jeg skal fuld af gåpåmod skrive ansøgninger, selv om jeg får det ene afslag efter det andet...plejer altså at komme til samtaler sådan ca. 1/2 delen af gangene. What to do?
  7. Mine unger snakker kun om sig selv og min mand er begyndt at komme med ubehagelige stikpiller. What to do?
  8. Mine venner har for travlt og jeg er for træt på arbejdsløshedsmåden. What to do?
  9. Mine tænder trænger til et eftersyn, men jeg orker ikke, at blive skældt ud af tandlægen. What to do?
  10. Jeg har ikke en ærlig klink, jeg kan bruge på mig selv, så jeg kan supplemere lidt. Det hele går til familien. What to do?
SUK! Gode råd modtages gerne!

Etiketter:

3 Comments:

At 9/6/09 11:44, Blogger Skribenten said...

Hmmm Gode råd er der faktisk lidt underskud af på kontoen her, MEN på flere af punkterne kan jeg sige DITTO HER.
Tænder, naboer og unger opfører sig på samme måde her i bydelen. Mht ungerne, har jeg indført totalt voksendiktatur. Forstået på den måde at jeg har lavet en zone der er forbudt at overskride. Når jeg går derind gider jeg ikke høre på dem, og der kan jeg så have lidt fred fra deres evindelige jeremiader.
Naboen er jeg begyndt at sige nej til, det er svært men det føles faktisk fedt.

Jeg håber at det hjalp en smule..

Venlig hilsen
Henriette

 
At 9/6/09 12:23, Blogger susling said...

Tak, Henriette. Gåde råd kan man altid bruge. Jeg må finde mig en lille zone, hvor der er zen til en start og naboen, tror jeg snart, at jeg læser og påskriver...

 
At 11/6/09 09:29, Blogger Skribenten said...

You go girl.. smil
En frizone er uvurderlig.

 

Send en kommentar

<< Home