kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

1.6.09

Susling advarer: Selvmedlidende kvindekropsindlæg

Jeg ved ikke lige, hvad der er sket. Men min krop gider ikke lege sammen med mig mere. Faktisk er den begyndt at moppe mig. Har jo den her herlige hormonspirella, men alligevel har jeg mens-symptomer løbende. Det er også som om, jeg i perioder svulmer op, sådan næsten fra den ene dag til den anden. Den ene dag skal jeg spænde bæltet en tak til ind og er ved at tabe bukserne, hvis jeg ikke gør det. Det næste øjeblik ligner jeg én i 6. måned og kan overhovedet ikke forstå, at der er nogen (som i mænd), der gider kigge på mig (og vi snakker altså dage og få uger her!).

Hvad sker der? Er det begyndende klimakterie? Har jo ikke rigtig nogen at spørge, udover lægen, og hun ser mig altid bare dybt ind i øjnene og siger: "Har vi det ikke alle sådan?" Mens hun uden at se på tastaturet skriver latinske ord ned. Har prøvet at tyde det. Har jo lissom den store latinprøve...Er forøvrigt blevet venner med hende på fjæsbog. Dårlig idé siger jeg bare. Nu kan jeg følge med i, hvad hun bruger alle sine penge til. Katjing videre til næste patient (skal jo tjene til ferier, åben sportsvogn og familiepalæet).

Syn's os´ min hukommelse er blevet dårligere. Skete sjovt nok efter, at jeg læste en artikel om, at kvinder mellem 40 og 50 ikke ku' huske noget! Hukommelsen skulle forøvrigt komme igen. Ja, tak skæbne, så kan jeg plage omgivelserne med alle mine erindringer fra en svunden tid lissom f.eks. Gammel-Moster gør.

Måske bliver man bare gammel af, at ens børn bliver store? Dj Brokhouse formerly known as Lugtelakridsen kom i hvertfald bralrende hjem fra fest kl. alt for sent om natten. Skumfidusen kom til gengæld ikke hjem. Hun overnattede hos en ven. Han sku' vist angivelig være bøsse. "Han elsker, at shoppe med mig," siger hun. Cykelmyggen - hendes kæreste er enig! "OK, pyha," sagde jeg. "For hvis han ikke var, så var det godt nok den længste og mest subtile scoring, jeg har været vidne til!"

Har for øvrigt en nabo, der er nogle få år ældre end mig. Hun har fire børn og hun er mormor til to. Da ungerne var mindre, var hun en trunte og jeg var åleslank. Nu er det omvendt. Er der en indbygget logik lige her? Altså, at man får sin krop igen, når ungerne er blevet rigtig store?

Etiketter:

3 Comments:

At 1/6/09 18:17, Blogger anjoe said...

Bliver dig svar skyldig, men hende naboens mere slanke ydre nu skyldes nok, at hun får motion, når børnebørnene passes. De gider endnu ikke at hænge ved tv/computer i døgndrift :-D

...så du må snarest fortælle dine to skønne unger om blomsterne og bierne *LOL*

 
At 1/6/09 23:09, Blogger susling said...

Ak,du! Blomsterne og bierne har de for længst fundet ud af...men tror lige jeg venter lidt med bedstemor-tilstand her på matriklen...næste logiske skridt er vel, at de flytter hjemmefra...så får jeg mere at gøre rent, fordi ungerne afgiver tilgængelig space (lige nu kan man jo dårligt nok åbne døren ind til dem og deres private space er p.t. no go). Men på sigt er mere at gøre rent lig med mere motion...

 
At 8/6/09 13:44, Blogger Skribenten said...

Og her kan jeg så bare igen nikke genkendende til det med kroppen.. Det er så TRÆLS er det!

JUHU for teenagere der minder en om, hvad man engang selv ku, men ikke orker mer'. :)

Kh Henriette

 

Send en kommentar

<< Home