kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

25.5.09

Suslings ikke-liste

Jeg ved godt, at man skal være positiv og visualisere - eller måske ovenikøbet udføre - det, der skal til, for at skabe forandringer i sit liv. Mig-selv, skal man sige. Nu tager du dig sammen og ændrer det, der skal ændres. Sæt igang! Og så skal det gå over stok og sten i så forrygende stil, at man ender som forbillede i et dameblad. Helst under overskriften: "Hendes liv tog en kolbøtte, da... (fyld selv ind her) og med et flot billede af en superkvinde i lækker boligindretning (helst i hvidlige nuancer).

Sådan er det så ikke lige her på matriklen:

  • F.eks. kan jeg jo IKKE visualisere mig til et job. (Det ville klart hjælpe, hvis jeg skrev nogle flere ansøgninger. Men jeg kan IKKE holde ud, at skrive ud i den blå luft. Og hvor jeg måske før kom ofte til samtaler, så gør jeg det IKKE nu. Hvorfor ved jeg IKKE. Har en svag mistanke om, at potentielle arbejdsgivere tænker: Sådan en gammel hejre og så er hun ovenikøbet ledig. Der må være noget galt med hende. Hende skal vi IKKE have med i bunken af mulige kandidater.)
  • Jeg vejer IKKE længere 58 kilo. Det er efterhånden en del år siden og jeg tror IKKE, at jeg nogensinde igen kommer til det. Nu ligger vi mere på et BMI på 23,5 og det er jo IKKE så galt endda, men alligevel. Til gengæld har jeg endnu IKKE rynker - kun meget få, som næsten kun jeg kan se (man må jo se på det positive, ikk' sandt.)
  • Jeg er IKKE holdt op med at ryge. Det var jeg på et tidspunkt og jeg var tævestolt af mig selv. Overvejede endda at begynde at løbe. Men det gjorde jeg så IKKE og det kommer jeg nok heller IKKE til.
  • Jeg har IKKE længere tillid til arbejdsgivere. Jeg har for mange gange oplevet, at man IKKE bliver set som et mennesker med mange ressourcer, men mere som et tandhjul i maskineriet, der skal passe nogle bestemte knapper på Blip-Blob-fabrikken. (I må meget gerne modsige mig lige på den her. Det vil jeg morderlig gerne ha'.)
  • Jeg har IKKE længere katte og det kommer jeg nok heller ikke til at ha' i overskuelig fremtid. Fornuften sejrede over følelsen, så at sige (men IKKE med min gode vilje. Jeg har altid haft kat. Men jeg har jo IKKE et hus med have og det kommer jeg nok heller IKKE nogensinde til at ha', så de små killinger, der stod på venteliste, kommer ud til nogen der har. Suk!)
  • Nå, ja og så meget andet IKKE,IKKE,IKKE, som jeg IKKE kan overskue lige nu.

PS. Er skredet. Har megalang to-do liste (skal f.eks. holde tre fødselsdage 3 dage i træk og for fillan have skrevet ansøgninger). Har IKKE kunne tage mig sammen. Men det skal jeg nu. Man kan jo IKKE ligge på den lade side, hvis man skal nå at komme med i et dameblad.

Etiketter: