kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

15.5.09

Susling hvisker: Nooomensaat - pliiing!

Ved ikke, hvor mange af jer, der har gået til afspænding på den holistiske måde? Men altså, når man ligger der på måtten og der bliver sagt: "Noomensaat - pliiing!" Så både nommer man og plinger man...Og er der ikke noget med, at man skal have sig et mantra....sådan et man siger, når man er kommer i total rødt felt og bare må ha' rrrrrooooo på...?

Er personligt p.t. hverken ramt af cancer, cyster, forhøjet blodtryk, truende diabetes 2 eller andet (men det kan jo komme!) og jeg har (gudsketakker og lov) nået den horrible alder af 45+ og jeg står stadig...Jeg er så selvfølgelig in-be-tween-jobs lige nu. Den slags kan jo ramme selvfølelsen - både på pengepungen og prestigeblæren...Men ikke her, doh! Nooomensaaat - pliiiing. Klarede "jobsamtale" på jobcenteret med bravour. "Du er jo højtuddannet, erfaren og så er du både præsentabel og kan snakke for dig selv," sagde jobkonsulentdame. Hvis hun også havde sagt:"Og så holder du dig jo fantastisk - for en af din alder,"
så havde jeg pandet hende én. Nooomensaat -pliiing! Til gengæld slap jeg for jobsøgningskursus....Noooomensaaat - pliiing! "Det kan du jo sagtens," sagde hun. Jep da - noooomensaaat - pliiing! Hvad havde du troet?


Har for øvrigt bemærket, at mænd kigger lidt rigeligt på mig for øjeblikket og naboerne er vildt venlige....Har jeg læbestift på tænderne? Eller en busser i næsen? Nomeeensaaat - pliiiing!

Har sagt nej til freelanceopgaver (de kedelige!) fordi jeg bare ikke orker mere ligegyldig tekst og flere interviews med mænd i jakkesæt og det kan godt sætte mig lidt i panik, sådan at sige nej - noooomeeeensaaaat - pliiiiiiiiiiiing! Til gengæld begynder jeg, at få mig en vision (eller ok, bare en idé) om, hvad jeg vil og det kan også sætte mig i panik....
noooooooooooooooooooooomeeeeeeeeeeeen - fucking - saaaaaat - pliiiiiiiiing!


Og også god fredag til jer! Noooooooooooooooooomeeeeeeeeeensaaaaaaat - pliiiiiiiiing!

PS: På det skema man skal udfylde, når man sidder der på tabernes holdeplads - nomeeensaat - pliing!, står der bl.a. : Angiv årsagen til, at du mener du er ledig. Øøøøhhh....???Jeg lugter? Jeg mangler mit højre ben? Ingen kan li' mig?

Ham ved siden af mig, der havde skrevet: Er tømrer/snedker/byggepladsleder/buschauffør og noget mere jeg ikke kan huske her i skrivende stund, skrev "Lavkonjuktur". Jeg skrev: Finanskrise og ansættelsesstop. Hvad fanden sku' jeg ellers ha' skrevet? "Er fed up med Virkelighedstratego, mænd i jakkesæt og grimme sko og hoveder der er barberet skallede, så vi ikke skal opdage, at de er skaldede???" Noooomensaaat - pliiing! (Mødte forøvrigt flere bekendte på det der center...en der havde været redaktør i rigtig, rigtig mange år og en der har været uafbrudt i arbejde siden midt '90'erne)....Crisis, what crisis??? Nomensaat - pliiing!

Etiketter:

1 Comments:

At 18/5/09 19:30, Blogger @ said...

*LOLLER* her må jeg bare skraldergrine!
Jeg er selv i samme 'branche' på mere end én måde. Jeg er deltids i 'erhvervspraktik' ved jobcenter og a-kasse - og den anden del af min arbejdstid tilbringer jeg som... jobkonsulent ved en 2. aktør. Hvor personlighedsspaltende er det lige ;o)

 

Send en kommentar

<< Home