kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

6.5.09

Susling ser gråt

Det er altid bedre at se rødt fremfor gråt. Ser man rødt har man i det mindste noget energigivende adrenalin. Ikke at det er fedt at flejne. Det er jo kontroltab. Men det er det jo i princippet også, når man ser gråt. Når man gør det - altså ser gråt - så er det ikke en gang sjovt, det man bør synes, er sjovt. Som f.eks. vores Justits-Brian, der står der med sin stramme overlæbe og sine 1940'er sygekassebriller og forsikrer os om, at politireformen kører som den skal. "Oh, søde Brian, de der briller fylder mig med tiltro! (og nej, du er slet ikke forklædt som voksen)."

Eller hvad med min eskapade i byens boghandel! Jeg går tillidsfuldt hen til en fyr, der tydeligt er boghandler. Han har slipover på, skjorte, butterfly,garbadinebukser med læg, tilbagestrøget hår og sygekassebriller - alt i 1940'er stil.

Mig: "Har I Kurt Vonnegut? Jeg kan ikke se ham på hylderne." (for uindviede er Kurt Vonnegut en amerikansk forfatter, der har skrevet adskillige klassikere. Mest kendt er nok: Slagtehal (hus?) 5, om bombningen af Dresden (II.war)

Boghandler, ser mistænksomt på mig gennem sygekassebrillerne: "Gider du stave det?"

Mig: "Øh, ja, Kurt som i Kurt og så V-o..."

Boghandler: "W?"

Mig: "Nej, V.."

Boghandler: "Altså V og ikke W!"

Mig: "Øh...han er altså en kendt forfatter..."

Boghandler (klikker irriteret rundt i deres søgesystem): "Jeg kan se, han kun fås som læse-let bog til folkeskolen..."

Mig: "Jamen, der burde da findes flere versioner..."

Vi bliver afbrudt af aldrende boghandler-kollega: "Undskyld, men han er altså kun 30 år gammel...!!!"

Mig i tankerne: "Ok, hvorfor fanden har han så klædt sig ud som boghandler, hvis han ikke kan sit repetoire??"

Se den slags burde jeg jo synes var skidesjovt. Jeg burde hulke af grin over nogle fjolser, der tror, at det er godt nok at klæde sig ud som voksen. Jeg burde frydes over de indforståede blikke vi fra generation x sender til hinanden, når generation y og generation mig og dig selv tror det kører for dem...Men det kan man jo ikke, når man ser gråt...Så tænker man: "Ok, den paradigmebølge er jeg ikke lige med på...". Og så fatter man bare sit gangstativ og humper videre. Mod hvad er jeg så ikke helt klar på lige nu. Men har set, at man kan få tilskud til at komme i voksenlære som sædinseminør!??!!

PS. Har måtte aflive kat nr. 2 og det er trist. Får det ene afslag efter det andet i min mailbox og fylder 45 om 3 - tre - dage! Trist, trist, trist og nu regner det fandeme igen. Jeg har jo lige ordnet fødder!

Etiketter:

2 Comments:

At 9/5/09 15:53, Anonymous Flora said...

Hej Susling.
Om du er på mod sædinseminør, ballepresser eller key account something, aner jeg ikke, men du har bragt mig stor fornøjelse med dette indlæg. Jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste, der falder over udstyrets fejlslagne signalværdi. Om det er sygekassebriller, lange bakkenbarter, tweednederdele, pibe eller hvad pokker nu folk finder på for at tillægge sig karakter og modenhed. så virker det jo kun, når det virker, hvis man er èt med sit image.
Bedst er det jo at grine af det, og i sit stille sind håbe på, at den unge boghandler vitterligt modnes til at blive det han ligner.

Anyway, jeg vil ønske dig et stort tillykke med fødselsdagen i dag. Håber du får et godt år med masser af grå, røde og brogede input og udgydelser, også gerne her på bloggen.

Bedste hilsener
Flora

 
At 11/5/09 12:33, Blogger susling said...

Mange tak, Flora! Har fejret og gjort ved. Har nemlig en super-familie...blev helt rørt, da to kæmpe teenageunger (begge over 1,72 høj)lå oven på min dyne og med rustne stemmer og gå i byen-ånde sang en lille føds'dags sang for mig. Gav mig en god grund til at klappe dem kærligt på kinderne og be' dem om, at kravle i deres egne senge igen...;-)Et kort øjeblik var det næsten, som da de var små ;-)(At jeg så vågnede morgensur op kl. 7.00 (2!!!) timer før de og manden vågnede og tænkt hrmf...så skal man da også til at fejre sig selv, er en anden historie. Ak ja, det er ikke nemt at blive 45:-))

 

Send en kommentar

<< Home