kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

27.4.09

Susling og allergien

Nå, skal nok ikke dø af svine'flu lige med det samme. Hvis overhovedet. Til gengæld er jeg stærkt bekymret for det her allergi-medicin jeg p.t. bliver nødt til at indtage for at kunne holde forår og udeliv ud. Foretog en opringning til Astma og Allergiforbundet. Synes lissom ikke det var helt rigtigt, at jeg pludselig skulle på en kombi af medicamenter. Havde jo fået en indsprøjtning med binyrebarkhormon. Burde være nok! Og det var det så pludselig ikke. Der skulle mere til. Synes også, at jeg var blevet sært trist efter, at jeg havde fået den her sprøjte. På bare et døgn var farver, humør og energi forsvundet - er så godt klar over at 45 år coming up giver stof til eftertanke. Men så flad i sindet synes jeg nu heller ikke, jeg burde være. Jeg mener, jeg som kan blive i godt humør af en mariehøne og råbe: Held i uheld og mod nye horisonter...! Det viser sig så, at en af bivirkningerne ved den her allergisprøjte er, om ikke depression, så dog tristesse! Og nu ved jeg så ikke rigtig, hvordan jeg skal håndtere det. For det er lidt valget mellem pest eller kolera...Og det er ikke en gang sagt for sjov...

Etiketter:

4 Comments:

At 27/4/09 21:24, Blogger Ella said...

Måske skulle du overveje at blive hyposensibiliseret over nogle år, det blev jeg, efter at være rigtig hårdt ramt af birken. Og nu er jeg stort set symptomfri - selv ved tal op til 500 har jeg højst lidt øjenkløe og et enkelt nys!

Det er hæsligt for dig at den allerbedste tid på året skal være så ulidelig!

 
At 27/4/09 22:28, Anonymous Susling said...

Tak E, jeg tror jeg ved, hvad du snakker om. Det tager en del år og indsprøjtninger...men jeg er nok ved at være derhenne.Ringer til lægen i morgen tidlig..det her tærer for meget og der er jo så meget andet, der bider i forvejen..suk..God vind til dig og dine..følger jo med og kan se, at det ikke er lige let det hele...
Kærligst herfra

 
At 28/4/09 22:54, Anonymous visitsen said...

ok - så det var binyrerbarkhormon du har fået

... efter at du havde skrevet en kommentar på min blog om lykken ved at få en sprøjte havde jeg en opfattelsen af at det var en antihistaminindsprøjtning og jeg havde en længere diskussion om hvorvidt det har muligt at få sådan en sprøjte.

Han insisterede på at jeg kunne få binyrebarkhormon for det var det der var ... og jeg mente han var en gammel idiot.

Men det lyder som om, at det var et godt valg at jeg besluttede mig med at prøve håndkøbsmedicinen noget mere, inden jeg kastede mig over sprøjten.

For dig, så håber jeg du snart kommer ud af bivirkningerne.

 
At 29/4/09 08:47, Anonymous Susling said...

Undskyld Visitsen!Jeg fandt også først selv ud af, hvad det var efter, jeg havde lagt en kommentar hos dig. Ikke at jeg ikke har et forhold til det, jeg indtager, men lige mht. allergi, så siger jeg: Stik mig noget, nu med samme og få stoppet det her. Sidste år virkede indsprøjtningen også fantastisk. Det var en befrielse og en lettelse. Den oplevelse ville jeg gerne videregive..Men var vist lidt for hurtig ved havelågen lige der :-/. Tror nu i øvrigt, at bare det at have allergi så massivt, som jeg har det i år, kan gøre en trist. Håber du finder en god løsning og kommer godt i gennem pollensæsonen.

 

Send en kommentar

<< Home