kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

23.4.09

Susling bor et mærkværdigt sted

I dag, da jeg kørte afsted på min cykel, så jeg en af de her ting, man kun har tid til at se, når man ikke stæser afsted med sin laptop og sin sorte habitjakke. Jeg var på vej ned af Islands Brygge og drejede videre ind over Langebrogade. Foran mig kom to gæs marcherende med deres små gule gæslinger. De var ved at krydse gaden i bedste Visit Denmarkplakat-stil - bare uden politieskorte. Jeg stoppede selvfølgelig op...Ku' se gåsemor 1 holdt lidt tilbage for at vurdere, hvad jeg havede tænkt mig at gøre (jep..gæs og ænder i København har lært den her med at se sig for, før man krydser vejen!)Hendes gæslinger maste sig flade mod vejen, imens hun holdt øje. Gåsemor 2 ventede stadig på fortovet med sine gæslinger. En bil modsat mig var også standset op...ku' dog mærke suset af en kæmpelastbil bag mig. Var parat til at kaste mig ud og agere reserve-gadebetjent. Havde ikke nerver til at se 10 små gule gæslinger udsmattet på vejen. Heldigvis drejede lastbilen op på Langebro og jeg kunne i ro og fred nyde optrinet, mens hele familien i gåsegang passerede vejen. For det er jo det, det er. Et skægt lille optrin, hvor forskellige arter møder hinanden. Mit humør fik en tak op af, og mens jeg cyklede videre, da alle gæssene var nået i sikkerhed på den anden side på Voldterrænet, fløjtede jeg lystigt. Indtil jeg så lige måtte lave et kæmpesvajersving lidt længere nede af Langebrogade for at undgå en Reklamekurt, der vist helt havde glemt den her med skulder, spejl, blink, inden man drejer ud fra sin parkerede position. Han havde sikkert alt for travlt med at tænke på de 200 største virksomheder, han skulle havde fat i og sin bundlinje. Hvad var det nu jeg sagde med at møde forskellige arter!? Glad for, at jeg ikke var ham i den sorte Audi! (Og er sikker på, at jeg lige fik mig et par karmacoins, fordi jeg var klar til at redde nogle gæs! For det ku' godt nok været gået galt, hvis ham Kurt havde kørt mig ned!)

Etiketter: