kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

30.4.09

Susling om at slutte fred

Dybest set, er der så mange ting man ikke rigtig kan gøre noget ved. Også selv om liberalisterne prøver at bilde os ind, at man er sin egen lykkes smed. Passer jo ikke på alting og er jo egentlig en meget banal tankegang. "Vi skal bare visionere os til det, vi vil, lægge en plan og lade de frie markedskræfter klare resten!"

Som en meget underlig kvinde sagde til mig på et tidspunkt:"Grunden til, at vi kvinder har det så godt i Danmark er, at vi har en bedre karma." Bemærkningen faldt efter, at jeg som indvending mod, at man kan visionere sig til alt (inkl. lykke og penge), anførte, at den nok var lidt svær for kvinder i f.eks. Nepal eller en ghanesisk prosti...der var voldført til et skummelt kælderlokale i København. Siger det bare...

Nå, men det man kan, det er, at slutte fred med ting og ikke lade dem nage. Som i: "Det og det...(indsæt selv frustration/lidelse/forurettelse her) skal ikke bestemme, hvordan jeg har det mentalt!" Det er lidt min egen "opdagelse", men den blev bekræftiget, da jeg læste om en jødisk filosof, der havde gennemlevet holocaust. Hans tese (og livserfaring) var, at man selv satte rammerne for, hvordan man ville tage/indoptage en situation. (Og lige når man taler holocaust og koncentrationslejre, som han havde gennemlevet, synes jeg, det var temmelig mind blowing og set i det lys, er det jo peanuts, det der ligger på mit bord.)

Men altså, det her er jo mit liv, og p.t. har jeg sluttet fred med:


  • Allergien. Den og jeg lever nu sammen, som vi bedst kan og den skal ikke bestemme, hvad jeg kan og ikke kan.
  • Min jobsituation. For ærlig talt! Jeg har kun været mellem jobs i to måneder og det er ikke sådan at jeg p.t. har sendt millioner af ansøgninger. Så fald lige ned kvinde (mig)! Du bor hverken på Als eller Lolland. Du har en solid og god lang uddannelse og mange års erfaring. Gider jo heller ikke være som dem, jeg sad ved siden af igår (da jeg var ude og spise gammeldags med min moster). Tre mænd først i generation Y'erne og helstøbte power point-fjolser. De snakkede biler, it-systemer, vandfaldsmetoden vs. microsoft-tilgangen og alle de benefits man kunne opnå med system x. Var enten et uofficielt salgsmøde eller en potentiel jobsamtale. (Bemærkede i øvrigt, at en af dem kedede sig bravt. Havde øjenkontakt med ham flere gange. Hurra for ham).
  • Min alder. Rammer 45 om præcis 10 dage! Så i princippet er jeg der jo allerede og begynder egentlig at tænke: Hei...Supersej "Moster". Fra nu af er det ren kamikaze-sild! Læste om hende den 54-årige, der angreb en bankrøver i Tommerup og er sikker på, at hun har været en overophedet klimakteriesild, der bare ikke gad mere vrøvl og besvær. Det livsafsnit gider jeg godt tage fat på! "Are you talking to me? You want a piece of me?" Smaaak...
Fred være med jer alle.

I morgen kan vi så tage fat på det, jeg mangler at slutte fred med.

Etiketter: