kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

1.5.09

Susling spørger...

Hm...gider mænd sex mere end kvinder? Gider vi kun sex i starten af et forhold og efterhånden som årene pøser på, så gider vi mere sko og børn og den slags? Eller er vi måske i virkeligheden for blufærdige til overhovedet snakke om det...At snakke om det, føles måske lidt sådan slutty-agtigt, med mindre det er i en professionel sammenhæng som f.eks. Joan Ørting (Bemærk, at hun heller ikke snakker om sig selv og sin lyst (ikke hvad jeg ved af, i hverfald), men mere holder en professionel distance).

Selv voksede jeg op i de frigjorte 1970'erne med Elle bælle bolle-bogen og fritdinglende babser, hvor man end så hen...Som teenager var jeg i en basis-gruppe med nogle veninder (lyder corny i dag, men det var altså ret trendyt på det tidspunkt.), hvor Frække-Bettina fik os andre til at tabe kæben (og mandler og polypper), når hun foldede sig ud. Der var også "Kvinde kend din krop", hvor man kunne læse sig til, at: "dæ nårmalt...alt hvæd du føøøler er nårmalt..!" Jeg hørte/og hører heller ikke til den fraktion, der syntes/synes, at mandekroppen var/er grim (kan den jo så være, men det er jo heller ikke sådan, at der ikke også render et par ret uskønne kvinder rundt.)

Men hvad er svaret så? Er det, fordi vi ikke gider? Slet og ret. Er det fordi, 1990'ernes nypuritanisme gik af med sejren? Er det fordi rigtig mange mænd bare ikke er gode nok? Er det, fordi vi følger et oldgammelt mønster, hvor vi først lokker manden til os, og når vi så har ham i saksen, så gider vi sgu ikke mere? Eller er det, fordi vi ikke tør vedkende os vores lyster?

Ja, jeg spørger bare...

Etiketter:

2 Comments:

At 6/5/09 14:23, Anonymous Pernille said...

Du har fat i et spændnde emne, som underligt nok får lov at stå ukommenteret ;-) Men det er da et stort tabu du piller i. En uvidenskabelig rundspørge i min venindekreds der alle er MINDST +40, afslører at sex da er ok engang imellem, men en god film i TV er bedre. Og at sex er meget, meget forudsigeligt (kedeligt?) når det er med den samme mand i måske mere end 20 år. Og at mange egentlig ikke rigtig gider al besværet mere. Meget nedslående, hvis målet er et fuldgyldigt sexliv langt ind i pensionsalderen! De af kvinderne der er singler eller i helt nye forhold har det anderledes... at mærke forelskelsen, kildren i maven og LYST er ikke aldersbestemt! men os i de gamle, fasttømrede parforhold har måske skiftet lysten ud med tryghed og ømhed istedet?

 
At 6/5/09 15:10, Anonymous Susling said...

Ja, Pernille, jeg har også undret mig over manglende kommentarer :-)
Det er nemlig et interessant emne...og sgu da lidt sørgeligt, at det kun kildrer i maven med en "ny" mand...Jeg synes f.eks. stadig, at min mand er sexet, men jeg kaster mig ikke ligefrem frådende over ham mere...Til gengæld så kan jeg mærke længslen, når jeg f.eks. ser en film, hvor to kysser hinanden lidenskabeligt. Sådan har jeg også haft det og jeg vil så gerne, at det kom igen...Men det drukner jo i det ene og det andet og det 27.ende.
Min egen skyld, samfundets skyld osv. Men jeg synes for fillan, at vi skal til at snakke om det - den manglende lyst..Jeg synes også, at vi skal snakke om så meget andet, som vi går med for os selv. Hvad giver du f.eks. om nyheden om, at alt for mange kvinder går rundt og lider efter en fødsel (og senere) fordi de er syet forkert sammen!!! Ei men..hvad er nu det!? Vi har jo bare ingen kontakt med vores underliv...

 

Send en kommentar

<< Home