kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

1.5.09

Susling overgiver depechen

Det er 1. maj! I gamle dage (da jeg var barn og var en del af en socialkammeratisk arbejderfamilie) var det en stor festdag. Godt nok hang jeg senere mest ud hos anarkisterne, drak pilsnere og hørte på punkrock...men kammeratlig fest det var det da...Gider jeg så ikke mere. Men mit hjerte svumler af stolthed, når begge mine unger drager afsted mod Fælledparken.
Lugtelakridsen synes så lige, at det vil være helt rigtig med en sådan 7-8-9 øl!!!!!???? Synes jeg absolut ikke, og følgende dialog udspiller sig.

Bekymret mor: Æh..har du drukket øl før?
Lugtelakridsen: Ja, da, hvad regner du mig for?
Bekymret mor: ?????????????!!!!!!!!!!!! Æh...kan du så mærke, hvis det bliver lidt for meget? (tænker jo på vold, og oprør og plantagebrand og så'n noget og nå ja...også drikkekultur og hvem skal samle ham op, hvis nu!)
Lugtelakridsen med himmelvendte øjne: Moaar altså! Jeg har styr på det...
Bekymret mor med pivestemme: Kan du ikke bare nøjes med en enkelt øl eller to?
Lugtelakridsen: Moaar, jeg har styr på det!

Og her stopper dialogen. Kan jo lissom ikke skygge ungen. Må bare ha' tillid til, at det ikke bliver 7-8-9 øl, men bare er udtryk for noget drengeligt/mandligt overmod i øjeblikket. Og bortset fra det er det jo altid dejligt, at se traditioner blive ført videre (altså ik' det med øllen). Min gamle morfars socialkammeratiske hjerte ville have svulmet...altså over det med 1. maj...

Etiketter: