kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

11.5.09

Susling nu 45 +

Jeg overlevede! Jeg er nu officielt 45...Fra nu af er det bare om at løfte op i barmen og rulle derudaf...Skal så lige finde den rette attitude. F.eks.er det vel ved at være de tider, hvor man skal være selvretfærdig bedsteborgerdame, der altid støtter op om og kræver:
  • den hellige ejendomsret
  • mere politi i gaden
  • nattero (blev der sagt)
  • fortrinsret på fortovet (og alle andre steder i øvrigt)
  • statsstøtte til botox og andre kosmetiske fixfaxerier (selvfølgelig foretaget på min udvidede Thailandsrejse)
  • udvidelse af aldergrænsen for ældrechecks
  • retten til at kalde alle unge autonome (eller medlemmer af bander)
  • retten til at kommentere på alt, hvad der foregår alle andre steder (også selv om jeg kun har læst om det i BT)
  • retten til at vide "bedst" om alt, fordi jeg er blevet ældre og dermed er ret klog på alt (også det jeg ikke ved noget om!)
  • kongehuset (fordi de jo er mageløse turistmagnetter og desuden leverer materiale til blade som Se&Hør og BilledBladet og på den måde er en form for indirekte statstøtte til disse blade)
  • retten til at falde i søvn til Barnaby! (Lykkedes mig denne gang at vågne op til den del, hvor morderen bliver afsløret! Normalt er det omvendt, så jeg aldrig finder ud af, hvem morderen er. Denne gang missede jeg så, hvem der blev myrdet). Og forøvrigt skal vi da have meget mere Barnaby...vil vil have endnu flere genudsendelser...vi vil have en hel Barnaby-kanal: TV2 Barnaby. Det er da det, vi skal have!
  • betalt rengøringshjælp til alle over 45 eller som minimum en au pair pige - helst så underkuet som mulig (fordi jeg fandme har gjort nok rent i mit liv)
  • retten til altid at afbryde og fortælle om, hvordan alting var meget værre, da jeg var ung! Lige fra fødsler til SU. Og alle generationer efter mig er nogle forkælede børn...det ved vi jo de er!
  • retten til at lukke øjnene for regeringens spin og i stedet bælle hvidvin på min terrasse (Som jeg forøvrigt også kræver ret til at få - altså terrassen - med statstøtte selvfølgelig!)
Jarmen, haaar vi det ikke skøøønt! Og så længe der er is nok til min Campari, så kan den globale opvarmning og den ulmende utilfredshed pakke sig...(hvis nu bare jeg havde en ligusterhæk! Sådan en kræver jeg også ret til - med statsstøtte!)

Etiketter:

6 Comments:

At 11/5/09 11:36, Anonymous Anonym said...

Held og lykke med det hele - og tillykke med fødselsdagen :-)

Nina

 
At 11/5/09 12:00, Blogger susling said...

Tark, tark...ja, der jo meget at kæmpe for endnu :-)Hvem sagde fyrre, fed og færdig?! (og alt det statsstøttede vi over 45 skal ha', skal selvfølgelig betales af de yngre generationer. Mindre kan ikke gøre det! Og det er jo trods alt mig - og kun mig - der har bygget dette herlige samfund op! Haaar vi det ikke skøøønt!

 
At 11/5/09 12:47, Blogger flinkonellas på vej ud af flinkeskolen said...

Susling stort tillykke, love you!!!!

 
At 11/5/09 12:56, Blogger susling said...

Elsker også dig, Flinko!! Gi' snart mere lyd fra dig :-)

 
At 12/5/09 14:05, Blogger Marie said...

TILLYKKE herfra også!

 
At 12/5/09 23:12, Blogger anjoe said...

Et forsinket tillykke med de 45 +, gad vide hvad dine krav bliver om 5 år :-D

 

Send en kommentar

<< Home