kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

27.5.09

Susling: Et fjols eller et brokkehoved?

For fillan, nogle gange får man regulær gylp. Sådan så det næsten kommer ud af munden. Og min indre punker bliver aktiveret på fuld drøn. Sådan en blanding af opkast og aggression er peterbroderme en rærlig kombi og absolut ikke befordrende for min samfundsintegration og indre sjælefred. (Vent pointen kommer lige om lidt! Skal bare lige smække en svulpende skalle.)

Ok. Jeg er klar: Uvist af hvilken årsag (må være levn fra mine dage som selvstændig og måske også min måde at kigge kaptalen i kortene), så modtager jeg Erhvervsbladets nyhedsbrev. Som regel boring, boring, boring...Den og den bandit i habit er gået konkurs og den og den venturekapitalist har investeret i det og det og så videre og så videre...nice to have, men ikke need to have...!!

I dag - som i lige nu - havde de denne artikel! Kort fortalt handler den om, at chefer bruger finanskrisen som undskyldning for at rense lidt ud i personalet. Cheferne mener selv, at det er fjolserne og brokhovederne, de renser væk. Og så er det jeg spørger: "Hvad med dig selv?" (Altså ikke mig, men cheferne). Hvem sillan har ophøjet chefer til sandhedsvidner? Har da klart oplevet et par chefer, der bestemt ikke var den skarpeste kniv i skuffen og dem de fyrede, var nogle, der kunne true dem. Har også oplevet, at dem der overlevede diverse fyringsrunder heller ikke nødvendigvis var de bedste - altså fagligt - men de var rigtig gode til at lave duck and cover-finten. Og når jeg så har fået råbt og skreget her på min blog, i mit lillebitte space, så må jeg også spørge mig selv: Er jeg et fjols? Er jeg et besværligt brokhovede? Nu jeg så'n er gået hen og er blevet fyret? Er de 153.000, der p.t. er registreret som ledige, fjolser og brokhoveder? (Plus de ca. 30.000 uregistrerede, som ikke er med i tallene pga. forskellige regnemetoder, plus de ca. 200.000, der er i aktivering, sygemeldte osv.) Er vi alle sammen bare fjolser og brokhoveder?

PS. Hvis ikke jeg var så pæn en dame, så var det sågu snart mig I så stå og svinge bare babser til anti-demo'er. Nooooomeeeeeeeeeeeensaaaaaaaaaat ...Pling!

Update:Hører i den lokale øresnegl, at webbureauet Creuna fyrer hver femte medarbejder. Er de alle sammen brokhoveder eller fjolser?

Etiketter:

4 Comments:

At 27/5/09 21:13, Blogger flinkonellas på vej ud af flinkeskolen said...

susling, du kan lige understå dig....lad de unge om det. Det var dig der lærte mig blyantstesten hvis den stadig holder så sving bare løs, det skidt har jo aldrig, som i ikke siden 9års-alderen, virket på mig.

 
At 28/5/09 12:02, Blogger susling said...

Blyantsprøven. For satan ja...det er så lige en del år siden, jeg ku' bestå den...suk! Men omvendt kan man jo sige, at det nu er gevaldig sving i bustiet. Det kan jo også ha' en vis slagkraftig effekt. (Du hvad med at lave en fælles blog, hvor vi skriver deruda´?)

 
At 28/5/09 18:45, Blogger flinkonellas på vej ud af flinkeskolen said...

Ja det kunne da være sjovt, men du må være redaktør..... mine computernale evner rækker vidst ikke så langt. vi må slå vores to hoveder sammen.

 
At 28/5/09 19:30, Blogger susling said...

Den er købt! Send også lige fakta mht. Babyshower...:-)

 

Send en kommentar

<< Home