kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

13.7.09

Susling uden strøm på

Der har været lukket for strømmen i en del timer her, hvor jeg bor. Det har jeg sådan set haft det rigtig godt med. Så har jeg nemlig med god samvittighed kunne undgå alle de strømførende to do ting, der godt kan gå hen og blive en evighedmaskine - en evindelig Sisifos-rutine.
  • vaskemaskinen
  • opvaskemaskinen
  • støvsugeren
  • netadgangen
  • mailkorrespondancen
  • ansøgningerne
  • telefonen (selv den mobile - for den trængte til en opladning)
Med et klik langt under mig gav en elektriker mig nogle timers fred, hvor jeg kunne nøjes med bare at indoptage og læse Weekendavisen og weekendens Information.

Jeg behøvede ikke at gøre noget af den simple grund, at jeg ikke kunne. Det gik jo så alt sammen op i en højere enhed, fordi jeg også rent fysisk er uden strøm på. Det hele foregår oppe i mit hovedet, hvor det summer, knager og suser. Egentlig ikke sat igang af det store. For denne weekend har på mange måder bare været behagelig med samvær, lidt traktementer og en musikalsk afslutning, hvor jeg stod med svajende arme og sang med på "Sunshine Reggae" og "White Horse". (Forklaring: Laid Back gav gratiskoncert på Christiania. Det måtte vi simpelthen over at se, fordi vi efterhånden har en trackrecord med nostalgitrip f.eks. Stig Møller, der spillede gamle Steppeulvenenumre og Duck Soup, der fik mig til at danse ska.)

Men når det summer, suser og knager i hovedet på én og man bare ikke kan få hold på, hvad det egentlig er, man skal ha' formuleret og forstået, så er det dælme rart, når andre trækker stikket ud for én. Selv om det kun er i nogle stakkede timer.

Etiketter: