kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

8.7.09

Susling: En datter og hendes mor

I sidste uge, da min skønne Skumfidus var på Roskilde Festival, vågnede jeg og tænkte:"Passer det, at min datter har ringet og har været ked af det, fordi hun kun havde 70,- kr. tilbage?"

Nu ved jeg, at min datter sagtens kan klare sig selv, men lidt moderlighed skader jo ikke, så jeg ringede til hende senere på dagen og spurgte, om det var noget, jeg havde drømt eller om det vitterlig var sandt, at hun kun havde 70,-kr. tilbage og var meget ked af det? Hun svarede med sin sædvanlige trallende stemme:"Nej, nej, mor! Jeg har da stadig lidt penge."

Skumfidusen kommer træt hjem fra Festivalen sent søndag aften. Det første hun siger til mig er:
"Mor, mor...jeg var lige ved at ringe til dig. Søndag morgen opdagede jeg nemlig, at jeg kun havde 70,- kr. tilbage! Lige præcis 70,- kr.! Var det ikke underligt?"

Spooky!

PS. Jeg har ærmet fuld af den slags historier:

F.eks. den gang jeg pludselig fik afsindigt ondt i maven og gik rundt og sagde, at der var nogen, der skulle dø. Hele aftenen jamrede jeg. Dagen efter, da jeg kom hjem fra arbejde, holdt der en ambulance og en politibil uden for vores opgang. Underboen var fundet død. Hun var død præcis på det tidspunkt, jeg gik rundt og havde ondt i maven og jamrede mig.

En anden gang drømte jeg, at et bestemt hus brændte og at der fløj afbrændt papir rundt i luften. En måned senere brændte huset og der fløj hvide stykker halvbrændt papir rundt i luften.

Eller hvad med den gang, jeg så på min far og lagde mærke til et underlig gråt skær omkring ham. Måneden efter fik han konstateret uhelbredelig lungekræft.

Spooky! Men jeg må også konstatere, at det såmænd da er meget godt, hvis man sådan kan gå rundt og forudse ting. Det er jo bare ikke så praktisk at kunne det, hvis man ikke kan gøre noget ved det eller forhindre, at noget sker, vel!

Etiketter:

7 Comments:

At 8/7/09 14:22, Blogger Skribenten said...

Øhhh er du mon en heks?? Jeg er sikker på at det må føles meget underligt, men også lidt specielt ik..

 
At 8/7/09 14:33, Blogger susling said...

Ai for sillan! Jeg er sgu da ikke nogen heks...Jeg synes selv, at det er meget, meget underligt, når sådan noget sker for mig og jeg synes folk, der dyrker den slags er sære.

Sad forleden aften med nogen, der påstod de kan heale. Meget muligt...men der skal ikke heales på denne matrikel. Var også en gang sammen med én, der fablede løs om kondalini -etellerandet. Det bliver altså for underligt for mig.

Min moster påstår godt nok, at min mormor var synsk, men hun påstår jo også, at vi er i familie med Steen Steensen Blicher!

Nej, du! Jeg er helt normal! Men jeg synes stadig, at der er underligt, det jeg oplever. Meeen, mon ikke der er en rationel forklaring?

 
At 9/7/09 11:04, Anonymous Anonym said...

En rationel forklaring kunne være, at man efterrationaliserer og "ordner" tilværelsens tilfældigheder i en sammenhæng - der måske - måske ikke er der? (eller også ER det hekseri...!!)

 
At 9/7/09 11:44, Blogger susling said...

Hm...godt bud.Jeg tror også, at det er der, vi skal hen af. Ens ubevidste kører ofte mere på højtryk, end ens rationelle jeg. Jeg tror nu også, at jeg er god til at se og observere små tegn og til at aflæse koder og skabe synergier. Det er der ikke så meget hekseri over.

Mht. f.eks. sygdom, så kan du spørge en hvilken som helst i pleje- eller sygehusvæsenet. De ser det samme og kan næsten forudse, at døden er nær hos et menneske.Det er noget med livsgnisten. Det samme gælder tidlige graviditeter. Det er nemt at spotte. Der er en helt særlig glød over ny-gravide og også nogle helt tydelige fysiske tegn (før maven vokser). Lidt ekstra huld på kinderne, strålende øjne osv.

Meget af det er bare urinstinkter og nogle af os lytter mere til dem end andre. Rationale nok?

 
At 9/7/09 12:47, Anonymous Anonym said...

Tak for dit svar: Jeg er stor tilhænger af intuition, som en "oplagrings-plads" for erfaring, vi måske ikke ved vi har med os.. og ikke altid kan "rationalisere"/sætte ord på. Jeg ved i øvrigt ikke om rationelt/irrationelt altid er nemme "kasser" at operere med her. Er irrationelt fx. "forkert"/"ikke-virkeligt" o.s.v. ?

 
At 9/7/09 13:02, Blogger susling said...

Hm...hvad er virkeligt og ikke-virkeligt?! Jeg har da ofte stået i situationer, hvor jeg har "læst" noget hos mennesker. En slags meta-dialog. Den dialog har de så ikke indgået med mig. De har taget det direkte sagte for pålydende. Jeg har så modsat forventet, at hvis jeg kunne "se", så ku' de også...og er blevet skuffet, fordi de ikke har kunne se "udover" det umiddelbare.
Hvem har ret? Og hvad er virkeligt? Jeg har bestemt mig til, at det jeg ser, er ægte nok. Jeg kan ikke blive ved med at tvivle. Hvis folk ikke kan "se", er det dem, der har et problem. Ikke mig.

Iøvrigt: det sker sjældent. Men jeg genkender en gang imellem nogle, der kan se...Og så bliver jeg glad.Glad fordi vi virkelig når hinanden.

Men igen, det er ikke hekseri...bare intuition, empati osv.

 
At 10/7/09 15:22, Blogger Skribenten said...

Åh så er jeg mere rolig, i betragtning af at jeg faktisk overvejer et besøg hos dig.. Du har jo været så sød at invitere på en times grin og tårer, og det er søreme svært at sige nej til.. hihi

Men ikke om jeg ville besøge en heks da.

Nu er alt jo isinorden og jeg vender tilbage omkring det senere. :-)

Tju hej herfra Domus Vista's 19 etage. ;-))

 

Send en kommentar

<< Home