kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

18.8.09

Suling om penge og børneopdragelse

Min søn har fået sit første rigtige job. Han er blevet servicemedarbejder (et andet ord for flaskedreng) i Superbrugsen. Han har selvfølgelig jobbet for at tjene penge. Det går han ret meget op i - at han nu tjener penge. Han har kun været der i nogle få uger, men han er allerede begyndt at lægge store planer. Han skal både spare op til en BMX'er, købe tøj og en hel masse andet. Jeg synes nu godt nok, at han spiser æggene, før bjørnen er skudt. Men omvendt kan man jo sige, at han har fattet, hvad arbejdslivet går ud på: At tjene penge og at bruge dem hurtigt igen. Han har også allerede købt noget på 'klods' - gennem os. Mere ægte 00'er kan det jo dårligt blive.Min datter er til gengæld på overførselsindkomst p.t. Hver måned får hun de regelmenterede cafépenge. Hun er også ved at opdage, hvad dét vil sige: Nemlig drastiske nedskæringer i det daglige forbrug. Det kan hun godt få en nedtur over.

Heldigvis har det hjulpet lidt, at jeg har ryddet ud i mit klædeskab. Bøjlestangen faldt ned for 27.000 gang og i stedet for som sædvanlig bare at løfte den på plads igen, bestemte jeg mig for at se, hvad der egentlig hang der. Vi har samme højde, men ikke længere helt samme drøjde, så der faldt en del af til hende. Dyrt, dyrt tøj, som jeg måske nok kunne skrue mig ned i stadig, men som jeg bare ikke så lige så flot ud i, som hun ville gøre. Nu hænger alle mine Stella Novakjoler og unika Munthe plus Simonsen-ting så inde hos hende. Og hendes humør har fået en tak op af.

(Hvad jeg så skal gå i, kan jeg ikke helt overskue lige nu, men omvendt har det været rart at skille sig af med det, der bare har tynget. For jeg kommer aldrig mere til at skrue mig ned i en lille str. 38 og jeg gider heller ikke blive mindet om, at det er sådan.

Hver ting til sin tid og jeg har e
gentlig ikke noget imod, at være blevet lidt matronet.Det passer til min alder og min sindstilstand.)

Etiketter:

3 Comments:

At 18/8/09 13:38, Blogger Irene said...

"Hver ting til sin tid og jeg har egentlig ikke noget imod, at være blevet lidt matronet".Det er første gang jeg læser med på din blog, og du fik mig til at smile bredt, Tak for det :-)

 
At 18/8/09 13:43, Blogger susling said...

Jamen, stort tak! Men det er jo sådan det er. En gang så man hammerlækker ud i et par læderbukser...i dag skal man nok lige kamuflere med lidt løst strik. Evig undgom er noget fis og jeg giver gladeligt depechen videre. Dermed ikke sagt, at man ikke kan ældes med anstand.

 
At 18/8/09 21:26, Blogger Skribenten said...

susling for pokker.. Det er næste for meget som du bare lige rammer mi hver gang du skriver. Jeg mener det virkelig, men lige netop den med str og virkeligheden... DEN står jeg jo også med lige her og nu.

Børn og deres egne penge er ligså også på tapetet her hjemme og Rasmus er allerede igang med at købe "hus og eget firma" for de penge han s n a r t kommer til at tjene når han nu fylder 15 og må være flaskedreng. :-)

Jeg tror vi alle følger det samme mønster alt efter alder. Det må være noget udviklingsnoget..

Mange varme knus Henriette og
PS..

Bliver du ved med at skrive så vedkommende så ender det altså med at jeg må insistere på at møde dig IRL.. hihi

 

Send en kommentar

<< Home