kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

28.8.09

Suslings evaluering

Det er jo tidens trend med surveys og evalueringsskemaer. Den hype vil jeg også gerne være med på. Vi er jo trods alt i en konkurrencetid og man skal ikke afvise de muligheder man har for at optimere sit produkt. Derfor ku' jeg godt tænke mig at spørge jer om noget. Jeg har nemlig længe gået og tænkt på, hvem der egentlig læser mig, hvordan I er og hvad I egentlig får ud af mine skriblerier - hvis altså at I får noget ud af det. Derfor:
  • Hvem er I? (Bare sådan overordnet)
  • Hvorfor kom I forbi min side?
  • Hvad gør at nogle af jer gider hænge ved?
  • Er der noget I godt kunne tænke jer var anderledes?

Hilsen Susling

Etiketter:

16 Comments:

At 28/8/09 17:34, Anonymous Liselotte said...

Jamen... jeg er jo bare mig, Liselotte og jeg kommer forbi, fordi jeg elsker at læse dine knivskarpe, ordrige, kringlede, svulmende, morsomme, alvorlige, flagrende, famlende, sikre og seriøse refleksionsstartere - og der er jo noget rart i at blive bekræftet eller være enig og ind imellem uenig - og jeg gider hænge ved af alle ovennævnte grunde, så nej! Der er ikke noget, jeg kunne tænke mig var anderledes. Ikke tale om! :-)

 
At 28/8/09 20:15, Blogger Skribenten said...

Tjaa du ved jo hvorfor jeg er her hver eneste dag :-)

Og hvorfor jeg glæder mig over at vi tager den skridtet videre..

Jeg beundrer din skrivestil min søde.
Jeg undrer mig over at flere ikke kommenterer..


Jeg kom forbi ved et tilfælde som det jo ofte sker. :-)

Og gud hvor er jeg glad for at det.

Mange knus og kærlige hilsener
Henriette.

 
At 29/8/09 10:37, Anonymous Anna said...

Jeg er vist bare en af de gamle. Læser fordi jeg synes jeg kender dig et sted fra. Selvom jeg bliver forpustet af dine ord på ord, irriteret over din flagren og tiltrukket af din ro og uro, påståelighed og det modsatte.

Læser ved fordi dét der sker, når tiden går er værd at følge med i.

Ændringer? Spar på punktummer-i-række ;)

 
At 29/8/09 11:24, Anonymous Lone i marsken said...

kære Susling

Jeg er 44 år, akademiker, arbejder nogle gange og tjener godt, er indimellem arbejdsløs med hvad dertil følger. Bor i en lille dansk købstad langt, langt væk fra København. Kom forbi ved et tilfælde og er dagligt på besøg. Er indimellem meget uenig med dig (det er forfriskende, man skal ikke altid bare bekræftes i sine egne meninger), og andre gange tænker jeg "det er som talt ud af min mund". Hvorfor jeg hænger ved? Jamen fordi du er dig, og fordi dine indlæg altid er vedkommende. Bliv bare ved!

Mange hilsner.

 
At 29/8/09 17:37, Anonymous FivetoSix said...

Tror vi startede nogenlunde samtidig her i Blog-land.
Faldt dog fra på et tidspunkt, da der blev for meget "rygklapperi og runde hjørner" ;-)
Men nyder din "skarpe pen" og din humor.

 
At 29/8/09 18:36, Anonymous Anonym said...

Kære Susling,
Jeg er 49 år - journalist - og som Lone (og dig) er jeg af og til jobløs. Bor i Allerød og har ingen børn. Elsker din blog - din skrivestil - emnerne du tager op (også når det inkludrer børn) - dit livssyn... tja. Derfor hænger jeg på - og hvad skulle du dog lave om?
God weekend.
Nina

 
At 30/8/09 10:33, Anonymous Lene said...

Jeg elsker di skrivestil, og jeg kunne ikke have sagt det bedre selv, du har en god og sjov måde at formulere dig på, derfor kommer jeg forbi hver dag.
Jeg fandt dig tilfældigt, ved en kommentar fra en anden blogger, hvem og hvad, fortaber sig i intetheden.
Du er for sjov og festlig, derfor er jeg her stadig.

 
At 30/8/09 13:40, Blogger Sifka said...

Jeg selv er, som en anden teenager, under ombygning, eller måske snarere genopbygning, hvilket i sin tid gjorde, at jeg begyndte at blogge. Til en begyndelse lå jeg, og lurede i kommentarsporene og prøvede at afkode den verden, der dengang åbnede sig for mig. Lidt efter lidt lykkedes det, og jeg fik selv lyst og mod til at springe ud i det. Modet er vokset med opgaven og jeg får stadigvæk lyst til at udvikle mit bloggeri.

IRL veksler jeg mellem at være stor, stærk, overskudsagtig, klog, lækker,dygtig og dejlig, helt over til den anden side hvor jeg stadig ind imellem bliver usikker, dum, grim, lille og skidebange.

That's me, take it or leave it!

Bloggeri er jo andet end at skrive, så jeg læser med andre steder, nogle mere intenst end andre, og når der ligger nyt fra Susling, sætter jeg mig godt tilrette i glædelig forventning. Dette gælder iøvrigt også, når du har lagt en kommentar til mig på min blog. Jeg kan li' din stil og du skriver ind imellem ting, der får mig til at hoppe i stolen af bare genkendelsesglæde. Andre gange tænker jeg, bare det var mig, der havde skrevet det der, og bliver inspireret til at pudse eget mod og initiativ af. Humor finder man jo også her, og det passer mig svært godt.

Og nåja, så er du jo fra Havnen;)

Kærlig hilsen Sifka

 
At 31/8/09 13:10, Blogger Gittemay said...

Gæst ved et tilfælde...for det er sådan jeg kom forbi :-).
Kan også godt lide prikker - som du kan se.
Jeg kan godt lide din måde at skrive på. Derfor kommer jeg forbi igen. Du evner at skrive med humor om alvorlige ting - og det kan jeg rigtig godt lide. Og så har du nogle skarpe vinkler på sagerne, som jeg virkelig godt kan lide.
Iøvrigt hedder jeg Gittemay, bor i Nordjylland og har bloggen 'Hotneedles'.

KH Gittemay

 
At 31/8/09 17:24, Blogger susling said...

Altså jeg har jo svaret generelt i et indlæg efter det her, men jeg tænkte, at det også kunne være lidt skægt at svare individuelt. Jeg sidder jo alligevel her med en hævet fod og den slags.

@ Liselotte: Jeg ved jo godt, hvem du er og jeg ved, at du også løbende gør dig tanker om stort og småt. Du har valgt en stil, der appellerer til mange læsere. Det beundrer jeg dig for. Men man må også vælge det man er selv. Selv om det kan være svært at stå ved sin stil. Men al hjertens tak for alle dine tillægsord...De rammer hvor de skal. Og også dit klarsyn.

@ Henriette: Knowing me, knowing you (ahaaaa :-))Du gør mig glad bare med ord.

@ Anna. Jeg har fulgt dig og du har fulgt mig i mange år. Måske kender vi hinanden. Måske kender vi hinandens typer. Jeg er hende den mørkhårede kreative skribent, der siger, at nu må du lige tage dig sammen, jeg kan jo ikke trylle. Du er den blonde hardballer, der skal ha' et budget til at gå op (og gemmer den bløde side til efter working hours.)

@Lone i Marsken (snakker vi Sønderjylland?)Du bekræftiger min idé om, at landsdele, regionale forskelle osv. er så evigt ligegyldige i forhold til amindelige menneskelige betingelser. Og selvfølgelig må du godt være uenig med mig. Du må sige det lige op i mit hoved. Jeg lover, at vi bare får en konstruktiv dialog ud af det!

@ 5-6: Hallo "gamle" svinger! Du er hård. Du er kontant og du siger lige ud, det du mener. Den kvalitet sætter jeg stor pris på. Men jeg er også vild med dine mere bløde sider. Jeg går klart ind for en cocktail af runde hjørner og skarpe sider. Det er jo sådan vi er!

@Nina, kære Nina: Jeg er stadig lidt mystisk på, hvem du er, for så vidt jeg husker, nedlagde du din blog for en del år siden. Men jeg ved også, at du har kommenteret her igennem årene, når du har følt for det. At du elsker min måde at skrive på og det jeg skriver om, gør mig glad helt ned i min "fede forstuvede fod". At få sådan en anerkendelse fra en journalist gør, at jeg stadig tror på mig selv.

@Lene: Du har aldrig rigtig givet dig tilkende, men det synes jeg, du sku'. Hvis du synes, jeg er sjov og festlig, mon ikke også, at du er det selv?! Men tak for rosen.

@ Sifka: De tanker du gør dig, tror jeg mange af os bloggere gør løbende. WHY? råber vi og alligevel bliver vi ved! Du er netop en af dem, der får det daglige klik fra mig pga. af din intensitet og nærvær. Måske er det noget af det samme, du møder os mig...???
Hvor du fra? Jeg er fra...

@GitteMay: Jeg vidste ikke, at du læste med her, men det gør mig glad og det bekræftiger mig lidt i min teori om, at bloggere er lavet af det stof, der elsker det skrevne sprog i alle dens former.

 
At 2/9/09 19:50, Blogger Madam Kjeldsen said...

Fru Kjeldsen, førtidspensioneret socialrådgiver, 43 år, mor til en ung handicappet mand på 21.

Kom forbi via en blog, hvor du kommenterede, og tænkte, at hende måtte jeg læse noget mere af, hun tænker lidt som jeg gør.. med ord, humor, varme, skarphed og skrivekløe i ærmegabet :)

Du skriver som du gør, fordi du er dig.. banalt egentlig, men det er jo så individuelt. Det gør og giver dig jo helt din egen stil.

Jeg er her ikke hver dag, men mindst een gang om ugen. Det er altid en fornøjelse.

 
At 3/9/09 10:36, Anonymous Christina said...

Hej Susling,

Jeg så en kommentar du havde lagt et sted, og fandt derved din blog. Efter at have læst et par indlæg blev jeg nødt til at blive ved, det er jo godt læsestof, ting til eftertanke, til til at nikke genkendende til, og ting til at provokere af og til.

Du er faktisk en måde at følge lidt med i hvad der foregår i DK - og en af de mere intelligente og underholdende måder. Som udenlandsdansker kan det være svært at følge med i hvad der sker 'i befolkningen', så jeg vil helst ikke have du ændrer noget :-)

Og omkring mig selv, tjah, højtuddannet, med PhD i det der svarer til statskundskab, men nu hjemmegående med tre rollinger på 5 1/2, 3 1/2 og 1 1/2, bestemt ikke den lette løsning :-) Glæder mig til at følge med i fremtiden!!!

 
At 3/9/09 10:50, Blogger susling said...

Velkommen til Madam Kjeldsen og Christina! At topintelligente damer får noget ud af mine skriblerier, gør mig meget glad. Jeg sidder jo bare her i min lille cocoon og tænker tanker. (I virkeligheden burde jeg vist istedet skrive lidt flere jobansøgninger - pfui...)

At du Christina får et indblik i, hvordan det går i DK, finder jeg interessant. Jeg skriver jo ikke særligt meget om aktuelle ting - ikke så meget mere i hvertfald. Lige nu folder vores fædreland sig ud på en måde, jeg personligt finder stærkt underlødigt og det kan jeg næsten ikke ha' eller sige noget intelligent om.

Nyd i øvrigt din tid med ungerne. Da mine to havde den alder stæsede jeg rundt på karrieretrip. Og hvad har det bragt mig? Lige nu er jeg bare arbejdsløs.

 
At 7/9/09 04:00, Anonymous Christina i NZ said...

Jamen det er jo den der med at stå i kø sammen med forskellige mennesker f.eks., det grinede jeg godt af (boede på Grønland i tre år som barn), og de forskellige typer på Facebook, de fortæller jo meget om DK - og danskerne. Overskrifterne får jeg hver dag fra diverse aviser, men hvordan tingene opleves af danskerne, det er af og til lidt svært at følge med i.

Og du kan tro jeg nyder ungerne!!! Da jeg var færdig med PhDen havde vi valget mellem at flytte tilbage til NZ eller til DK, men det tog ikke lang tid at vælge NZ pga muligheden for at gå hjemme, vi har ikke et sekund fortrudt det!!

 
At 7/9/09 20:55, Blogger Maria said...

Hermed melder førtidspensioneret socialrådgiver nr. 2 sig på banen - og så er der en klar føring i den kategori ! :-)

Hvorfor kom jeg forbi i tidernes morgen...jeg blev ramt af ordene...kan ikke sige det mere præcist...følte mig hjemme, tiltrukket, udfordret, tænksom og alt muligt andet...

Og så kunne jeg godt li' baggrundsfarven, kan jeg huske ! :-D

 
At 7/9/09 21:11, Blogger susling said...

Altså, hvad er det med jer socialrådgivere? Kender også nogle, der nærmest prøver at lave en sniger ved at være på så nedsat tid, at det ligner en dagpengesats.

At du er vil med baggrundsfarven...jamen selvfølgelig. Pink er som farven på en livmoder. :-)

 

Send en kommentar

<< Home