kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

6.11.07

Susling udfører sin borgerpligt

Måske er der nogen, der kan huske, at jeg på et tidspunkt skrev om meningsmålinger, meningsmålingsinstituter og meningsmålingstyranni? Hvordan vi i disse dager bliver stopfordret med meningsmålinger, mandattal, mandatfordelinger og små bitte hop på stedet. I min optik er meningsmålinger kilden/vejen til den hurtige historie for vores stakkels plagede 4. statsmagt (as if! De vil gerne, men det rykker ikke stort).


Nå, men nu havde jeg jo den idé, at jeg ville være en del af dette mediecirkus og påvirke folkestemningen med mine personlige - og må jeg tilføje - repræsentative svar. Som I måske husker, kom jeg ikke så langt med en direkte konfrontation, men nu er jeg ikke kvinden, der sådan giver op, når jeg har sat mig noget i hovedet. Og løsningen lå jo lige for: Jeg faldt over et sted, hvor de søgte efter et panel (jeg er ikke et sekund i tvivl om, at jeg fra nu af og forever er stalked af det panel, og fremover dvs. efter valget vil skulle give min mening tilkende om alt fra mit forbrug af dameblade til hvad der står på mit morgenbord, men hul i det, jeg går gerne til yderligheder i demokratiets hellige navn.)

Fra nu og frem til valget, vil jeg næsten dagligt modtage en e-mail, der opfordrer mig til at give min mening tilkende. Det er godt nok cool og så tager det kun få minutter at påvirke folkestemningen online! Klik, klik, klik og så er den ged barberet.

Anyways: hvis I pludselig skulle opdage bemærkelsesværdige udsving på valgbarometeret, så skal I bare sende mig en kærlig tanke. Jeg gør det hjertensgerne for jeres og demokratiets skyld.

PS. Burde have lavet en analyse af 1. topmøde, men orkede ikke at skrive om Anders F.s blå skjorte, minusslips og solarieteint. Det bliver der skrevet så meget om for tiden. Handler jo om et klart forsøg på, at appellere til de kvindelige vælgere - boring....Synes i det hele taget, det der topmødehalløj er en medieskabt stunt. Mig bekendt lever jeg ikke i U.S of A og mig bekendt, skal jeg ikke stemme på en præsident. Sådan en har vi slet ikke....vi er et monarki....Næ, venner, giv mig de gamle partilederdebatter tilbage, giv mig det repræsentative folketing tilbage...giv mig mit gamle Danmark tilbage - også i medierne...Det andet er bare så yesterdays news.

PPS. Og hvorfor er det lige, at jeg begynder at tude - som i tårer ned af kinderne - når jeg hører hende her?

Etiketter:

2 Comments:

At 6/11/07 21:27, Anonymous Anonym said...

Det er så sjovt, at du trækker Natasja ind på scenen ... Hun har en stor plads her i huset ... og navnlig aktuelle nummer :D Fantastisk nummer ... som vores skolebørn i dag skrålede foran rådhuset i århus :)

 
At 10/11/07 10:37, Blogger Lizelotte said...

Ååååh suslingpusling - jeg er SÅ glad for at du kan bringe lidt fornuft ind i de dersens målinger!!

Go susling!

 

Send en kommentar

<< Home