kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

7.10.07

Susling den smagfulde

I mit hus hersker den gode smag.....jeps...jeg får nemlig myrekryp af gamle arvestykker og slæbeankre fra fortiden - med mindre slæbeankrene virkelig har en essentiel og funktionel betydning for mig i hverdagen, som f.eks. min oldemors store gamle blå-og gråmalede kæmpe syltekrukke...den er god for den kan man bruge til sakse og grydeskeer og spatler og den slags.

I mit hus prøver jeg at holde noget Feng Shui....noget balance og noget ro...derfor beholder jeg kun det, som jeg virkelig værdsætter dag efter dag, som f.eks. min Pølle Stol.......den var skide dyr og den blev købt for nogle arvepenge og den ser herre sej ud, eller det B&O-Tv, min onkel ikke kunne have mere, eller den Pantella-lampe, som blev købt for et arveforskud. Der er også et Niels Gammelgaard-spisebord og en standerlampe fra Spotligth - købt da jeg begyndte at tjene penge, eller mine to fine ægte ægyptiske kelim.

På mine hylder står der Ursula og Anna Sofie, der står Holmegaard og Orrefors, der er Ittalla og Royal, der står gamle krukker fra 20'erne og kaffedåser fra 60'erne, jeg lægger frugt på mine glasfade fra svenske glasværker og æbler i min krenitskål fra 60'erne. I min reol er der musik og bøger og stensamlinger fra både fortid og nutid. I mit soveværelse sidder min gamle bamse og ved siden af sidder My Guys. På mit stuegulv står det dukkehus min Skumfidus har lavet til mig og det er fyldt med møbler, dukker og kærlighed. Når jeg arbejder, sidder jeg på en Arne Jacobsen Oxchair.

Jeps, jeg er ramt af god smag, men det er dælme ikke mere god smag, end man godt må prutte og savle og leve midt i det hele...Jeg tror det var designernes intention og i min bog hedder det bare familiepatina. Jeg er bare sådan indrettet, at jeg foretrækker at prutte midt i mellem møbler og ting, der er funktionelle, gennemtænkte, god smag og som jeg har valgt selv. Fri mig for rærlige arvestykker og hvervet som familiens arkivar...det er bare kvælende og i sidste end et familiært slæppe-anker.

Desværre står jeg lige og godt kunne bruge en Flagline af Wegner eller en Panton Skallampe...Synes godt mit ophav lige kunne have sørget for det inden de stillede træskoene!

Etiketter: