kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

28.8.07

Susling om arbejdsindtægter og støvlevaluta

I kender sikkert godt det her Mac-indeks. En Big Mac er åbenbart så stabil og worldwide en ting, at det er blevet en slags beregningsfaktor for prisniveauet i forskellige lande.

Se, det er jo noget jeg finder yderst relevant. I må selvfølgelig ikke hænge mig op på detaljer, men set fra min side af universet, så er det jo klar logik at opgøre noget så luftigt som penge i en fysisk og håndgribelig ting.

Selv opererer jeg med støvleindekset. Dvs. hvor meget støvle kan jeg få for min månedlige udbetaling, når alt er fratrukket - inkl. variable teenage-udgifter. Lad mig sige det med samme: Jeg er over Billi Bi niveau og under Marc Jacobs-niveauet. Det sidste er jo lidt verdammt, men heldigvis er jeg også så fattigfirserudskrabs-ex. punk-agtig, at jeg altså ikke kan få mig selv til at smække 3.700,- på bordet for et navn. Og måske oven i købet i en model, der er so last season om et øjeblik.

Ikke at jeg er blind for magien. Faktisk så jeg et par støvler (af en anden createur), der nærmest stod og skreg efter mig. "Suuuuuuuuusling" smiskede de som en anden sirene.......men herre jemini......3.900,-. Jeg måtte slå korsets tegn for mig og kaste imaginære fed hvidløg i luften, for at lægge afstand. Det var så i øvrigt lige der, at der røg en agurke-cologne ned i indkøbsposen......måtte jo lægge noget mentalhygiejnisk shoppingrøgslør.

Men så var det, at jeg pludselig kom på, at ham her Thor P. da ville komme meget længere og ikke behøvede at mumle så meget i skægget, hvis han bare sagde, at en sygeplejerske eller en sosu ville kunne få så og så mange par støvler af en bestemt designer - lad os bare sige Billy Bi - det er sådan et dejlig rundt tal......På den måde ville han undgå al det fis om oppumpede og fordrejede tal og tillæg og pensionsindbetalinger og feriegodtgørelser osv. Næh........støvleindekset, venner...Det er klar tale.....eller for min skyld - for dem der nu en gang er til det - Klippan-sofa-indekset.

Smart, ikke sandt!

Etiketter: