kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

1.8.07

Susling er udsvensket

Efter nu 5 år i træk er det blevet tydeligt: Vi kan ikke have mere Sverige. Vi er helt og aldeles udsvenskede. Det blev særligt tydeligt på vores pilgrimsfærd til Trolhättan - Jep Veterancruiseren er en Saab og selvfølgelig skulle vi se "fødestedet". Det gik sådan set godt nok derhen og også mens vi beundrede alt fra Ur-Saaben til de nye futuriske modeler med all mod cons som skal tage os - eller dem af os der har pengene og i øvrigt bor i et land, hvor der ikke er disse helt perverse og egentligt dybt anakronistiske bilafgifter - ind i fremtiden. Men på vejen tilbage og efter at vi havde set biler, taget en tur i sejlbanen og set sluser, vandfald osv...ja så skreg Lugtelakridsen fra sin plads på bagsædet. "Hold kæft, hvor er der mange træer i Sverige. Jeg kan ikke mere! Jeg vil hjem!"

Jeg bebrejder ham ikke. Jeg havde det på samme måde: Hvis jeg ser et til svenskrødt hus og en gran- eller birkeskov, så brækker jeg mig.

Bevares vi så traner, rådyr, harer. Vi plukkede blåbær, vilde hindbær. smultron og kantareller. Vi sejlede rundt på endnu en svensk skovsø med fiskestænger. Vi åd köttbullar med potatismos, var ude til "lunch" og alt det her............Men jeg tror det på tide, at vi søger nye græsgange..........

Er så iøvrigt spændt på om det forsat bliver med ungerne. For god damn, hvor er de blevet teenagede og sig selv..............Vi havde en hel aften, hvor vi diskuterede indflydelse og medbestemmelse.............Helt fint med mig..........Men så skal de også være lidt mere med end de er p.t....................og er der i øvrigt nogen, der har bemærket samme tendens som mig: Med teenagere i huset er det næsten som at få babyer igen. Bevares de er meget mere selvkørende. Men bunken af vasketøj..........Det er groet til samme proportioner som den var, da de var små. De er også konstant sultne - hele tiden og selv om man tror man har nok af både det ene og det andet, så har man det slet ikke - for de har spist det hele...............og i øvrigt så sover de lige så meget som spædbørn, sådan nogle puberbler.............12 timer i døgnet - minimum................

Well, well..........just another day in the life of a middleaged woman!

Etiketter:

3 Comments:

At 2/8/07 08:07, Blogger Blomkvist said...

Det er præcis derfor jeg normalvis ikke tager til Sverige... men noget tyder på, at jeg måske delvis frivilligt skal derop næste år...

I forhold til teenagere... JO jeg kender det... og for sa... det er en udfordring af helt ubeskrivelige dimensioner.

 
At 2/8/07 10:19, Anonymous Anonym said...

Teenagere... Kender det. Når min lillebror på 19 har været på besøg, skal køleskabet fyldes igen.

 
At 2/8/07 13:12, Blogger Lizelotte said...

Har ALDRIG haft et spædbarn der sov 12 timer i træk...

 

Send en kommentar

<< Home