kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

3.8.07

Susling og Björn Borg

Var der noget med, at jeg var udsvensket.........jesus,maria........er jeg da stadig........og hvorfor så skrive om en svensker? Jamen det er jo fordi den her svenske tennis-pro simpelthen har invaderet min intimsfære..............Allerede første gang jeg så ham som lille, synes jeg, at han var eddergrim. De her tætsiddende øjne og det her svenskerhår med lang nakke.........forstod simpelthen ikke hypen - hed det så ikke den gang. Narjnarj, der hed det idoler og man var fans af nogen..........f.eks. Donny Ostemund.......forstod jeg så heller ikke lige........eller Bay City Rollers.......hvis man var fans af BCR så skulle man gå med korte skotskternede bukser og have et ternet tørklæde om halsen..........herregrimt synes jeg .........hed det så forøvrigt heller ikke den gang...herregrimt. Narj det hed, at noget var ugly eller klamt eller yt.........(tilgiv mig hvis jeg lige har en erindringsforskyldelse på slangordfronten.....det flyder jo sammen.........men det var helt sikkert tiden efter knæhøj karse eller den er i vinkel.........Måske var det omkring den tid det hed codylt?) Og jeg syntes ikke, Björn Borg var codyl......

Nåmen sagen er, at min søn - Lugtelakridsen - ikke føler det er så tjekket længere med H&M (var er der med de svenskere?) satinboksershorts med Homer Simpson eller Hulken på. Den slags underbenklæder har slet ingen coolværdi, når man skal have slimfit-jeans på og linningen selvfølgelig skal hænge helt nede under ballerne...........I må altså have set den mode.........Han er rimelig konsekvent på det område.......også selv om moderen løfter pegefingeren og råber: "Hiv bukserne op! Nu!" Det behøver jeg forøvrigt ikke råbe længere. Det er bare blevet til, at han -når han kommer forbi mig - af sig selv siger:" Ja, ja.......jeg trækker dem op!" Vi har forøvigt indgået et kompromis. Jeg går med til - man har jo selv både været teenager og follower of fashion - at bukserne kan sidde midt på ballerne..........hvilket jo så stadig efterlader en flade bar, som skal dækkes af noget tekstil........og det er så her Björn Borg kommer ind i billedet igen.......ind i mit liv simpelthen efter alle de år, hvor jeg har kunne undgå denne ultragrimme svensker........Jeg forbarmede mig nemlig og smed 300 smakkerroons på bordet for to stks. tætsiddende tights med særlig indbygget plads til klokkespillet i moderigtige farver og Björn Borgs navn broderet i kontrastfarve i kanten. Han blev edderlykkelig ham Lugtelakridsen - og helt sikkert og Mr. Borg........Han kunne jo sige "katching" i pengekassen.........

Nu er to par underhyllere jo ikke nok.......Der er trods alt grænser for, hvor meget jeg gider at vaske.........så rent logisk kunne jeg jo godt se, at det måske kunne være fint med to par til af de hersens undertights i moderigtige farver og kontrastfarvet autograf.....En til gang "Katching" i Mr. Borgs pengekasse...........! Tænkte at Lugtelakidsen måske kunne lave en kombi med 4 af de moderigtige og så Homer Simpson og Hulken for resten...........Men nej. Han begyndte at mumle noget om, at man da bare kunne gå med de samme underbukser i flere dage og i lyset af, at jeg pludselig så min omhyggelige og gennem år indarbejdede børneopdragelse blive slagtet på modens alter (Man skifter underbukser og sokker hver dag, Man skifter underbukser og sokker hverdag, Man skifter......)...Jamen så var mit liv blevet et vaskehelvede ..........vaske, vaske, vaske...tørre, tørre....Spørge, spørge: "Hvor mange underbukser fra Mr. Borg har du tilbage?".......Prøvede på et tidspunkt forsigtigt at hviske noget om Calvin Kleinere, der var på udsalg og jeg mener jeg har jo ikke en personlig og dybtfølt averti mod Mr. Klein...........Men nej...........Så en gang til "Katching" i Mr. Borgs kasse........Men så stopper festen også. Nu ligger der 6 par - minus det par knægten flasher i sine slimfits - i hans undertøjsskuffe. 6 par underdrenge i moderigtige nuancer, med BBs autograf i kontrastfarve og ekstra indbygget plads til klokkespillet må være nok! Der er en blonde, råber jeg. Lugtelakridsen er ligeglad. Han er bare lykkelig i al sin moderigtighed. Mr. Borg har det helt sikkert også godt. 3 x "katching" i kassen til hans livsophold giver sammenlagt 900 kr.

Det er branddylme mange penge for en gang underdrenge...og...skulle knægten på et tidspunkt kommer hjem og sige: "Nu er det altså moderne med bukser, der sidder oppe under armhulerne!" Jamen så vil jeg brøle:" Du har bare, at holde bukserne nede under ballerne ellers kan du få dig nogle underdrenge fra JBS...............med kontrastfarve omkring dilleren..........Det var godt nok til din far, da han var ung og det har han aldrig taget skade af!"

Etiketter:

6 Comments:

At 3/8/07 16:54, Anonymous Anonym said...

:-)

 
At 4/8/07 19:34, Anonymous Anonym said...

kunne have skrevet denne historie, dog er min øgle en flicka og hun synes BB ser godt ud....... har den seneste uge af og til tænkt over, hvad jeg ellers kunne have brugt 900 spir til... anyway yngstøglen her er oxo lykkelig :-)

 
At 6/8/07 22:13, Blogger Maria said...

Næste gang, Bjørn Borg stiller op til en senior turnering, vil der stå "sponsored by susling" på hans underdrenge... :-)

 
At 8/8/07 13:50, Blogger Lizelotte said...

*pyyyh* min 14-årige tøs synes at de der kitten-underdimser fra H&M er fede ... og rynker foragteligt på næsen af mærkedyrene.... gad vide om det holder ..

 
At 8/8/07 23:11, Blogger Unknown said...

jahjah mann - sådan er de der unge ting. Og Cheap Monday bukser.. jooo stort hit.. Slim Fit Og HængeMås..

hehe jæs dér ;)

 
At 14/8/07 11:32, Anonymous Anonym said...

Herligt indlæg...!
Og med vigtige pointer!!
...
Nogen sagde, at som taler var Martin Luther King HELT fantastisk. Hvorfor? Fordi han magtede at bruge PAUSERNE i sine taler til helt sublimt at understrege pointerne.

Mon ikke pausen her på stedet har nået den længde, Björn Borg kan bære?

 

Send en kommentar

<< Home