kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

21.9.07

Susling siger noget om kønsforskruning

Altså kald mig bare en gammel harpe, kald mig en sur præklemakteriesild. Jeg kan tage det! Og jeg erkender, at jeg vist er en af dem, der levede i "gamle dage"...Men altså: Hvad sker der lige på kønsfronten p.t.!

Episode 1:
Forældremøde (gaab). Problemer med 7. klasses piger (gaab). Konfliktløsningsforslag: Pigemiddag (tja, jo). Lærer siger: "Drengene bakkede virkelig op omkring pigerne og synes, at det var godt med en pigemiddag." Mig:"????" - tænker: "Og hvad så med drengene? Skal de ikke også have en drengemiddag? Og hvorfor skal de egentlig sidde og være deltagende og engagerede i pigernes problemer? Og er vi allerede nu ved at gøre dem til nogen, der altid skal underlægge sig kvindernes præmisser?"

Episode 2:
Mig på gaden, går rask afsted, opdager pludselig at Eurowoman-jeg er tjekket på storby-måden-først i 30'erne ting er ved at køre mig ned med bil, som er halvt inde på fortov. Jeg er ikke petit og kommunefarvet, så jeg er ikke sådan lige til at overse....Er jeg så åbenbart, for Eurowoman-jeg-er-tjekket-på-storby-måden-først i 30'erne ting ser mig ikke. Også selv om jeg prøver at få øjenkontakt med hende. Hun er simpelthen fuldstændig spundet ind i sig selv og sin handling - at vende en bil. Hvem sagde kvinder er gode til at multitaske?!

Episode 3:
Flot ung mand er på legeplads med to små drenge. Han er opmærksom, han er tilstede og han er i nuet. Ingen mobilhejs og andet eksternt. Han er der for børnene.


Pointe:
Jeg tror, der er nogle kvinder, der lige har tabt sutten i forsøget på at være lige med mændene og jeg tror, nej jeg mener, at mænd og drenge godt må trække i håndbremsen nu. Ligeværdighed er ikke at bytte roller eller at lade det ene køn dominere det andet, bare i omvendt orden. No Sirry!

HVASSÅ DRENGE OG PIGER! VÅGN OP!

(Der kommer mere af samme skuffer senere. Jeg skal bare lige have formuleret det rigtigt i mit hovede først).

1 Comments:

At 21/9/07 23:12, Anonymous Anonym said...

Episode 1) Ja, vorherre bevares. Kan tøserne mon ikke selv klare det?
Episode 2+3) Ahr altså, mænd er også set køre råddent og hensynsløst - og kvinder kan slippe mobilen og være søde ved ungerne :-)

Dejligt du er tilbage ved tasterne i øvrigt :-)

Nina

 

Send en kommentar

<< Home