kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

22.5.07

Susling i vandret position

Jeg ligger underdrejet lige nu. Mit hovede gør ondt og min krop kan ikke kende sig selv. Selv hvis jeg blev foldet sammen, ville jeg ikke kunne møde mig selv på midten lidt nu. Jeg tror det er, fordi jeg har mistet noget.......En tro. Mine illusioner. En intensitet. Selv mit forhold til My Guy er ikke det samme mere......

Før der higede vi efter hinanden. Længtes....nu falder vi bare i søvn på sofaen. Jeg falder i søvn på sofaen........aften efter aften........

Forstå mig ret. Det job jeg har fået, er helt fint. Jeg bliver brugt til det, jeg er god til. Jeg møder masser af tillid og velvilje og jeg elsker bestemt også stadig My Guy. Men alt er gået hen og er blevet lidt leverpostejsfarvet.

Lidt som om den ene dag tager den anden. Dene ene sæson tager den anden. Så er det støvletid, så er det sandaltid. Så er det til højhalsede sweatre, så er det til de kortærmede. Så er der en der melder sig ind i NA og en der melder sig ud af SD. Så er der krig i Libanon igen og Israelerne går ind i Gaza igen-igen.

Så kommer der årets indslag om astma og allergi og Rådet for Større Færdselssikkerhed melder igen et eller andet mudret ud om trafikdrab. Så er der nogle unger kvinder, der bliver skudt på og stukket i maven med knive. Så drikker de unge for meget, men ser til gengæld mindre TV. Så er der Foghs ugentlige pressemøde og reportager om hans propagandature - nu i Afghanistan. Så bjæffer Kjærsgård op om tørklædeforbud og FNs Tortur-kommision anklager det danske politivæsen for ovendreven magtanvendelse. Og så bliver jeg ringet op af endnu en organisation, der gerne vil have lidt af mine penge - og det får de da. Og på tv kører der den ene genudsendelse efter den anden. Har f.eks. set den ene halvdel af "Restoration" på den ene kanal og den anden halvdel - starten - på den anden. Selvfølgelig meget smart, når man sådan falder i søvn i tide og utide.

Og sådan bliver det ved.......slag i slag.......dag efter dag........ Og hvad skal man stille op? Hvordan skal man kunne ændre det? Og fra hvilket reservelager skal jeg hente energien til at gøre noget ved alt det, der skal gøres noget ved? Men jeg kan selvfølgelig være ligeglad. Der ruller penge ind på min konto. Jeg kan betale mine regninger. Give ungerne det de ønsker sig og måske bare erkende, at det er sådan at være 40-something?

Etiketter:

4 Comments:

At 22/5/07 14:58, Blogger Blomkvist said...

Dit indlæg rører mig så meget, at jeg næsten fælder en tårer ...

Det er sq lidt svært, når reservelager kører på den sidste juice...

I virkeligheden burde man nok bare snart trække en streg i sandet... og vælge lykken ...

 
At 22/5/07 20:48, Anonymous Anonym said...

Næ, susling; man skal vist bare erkende at nogengange er livet mere leverpostej end det andet. Det går over.

Har jeg hørt.

 
At 22/5/07 21:15, Blogger Maria said...

Åh såååk - "rotte i et hjul" følelsen...

Den kommer snigende nogle gange...angiveligt hos alle...gør den bare ikke mindre anstrengende...

Gid der kommer noget grønnere græs til os alle !

Eller no'et...

 
At 23/5/07 10:49, Blogger susling said...

En rask lille pinseferie og udsigten til en sommerferie i Sverige hjælper lidt på det. Det bryder monotonien....og ved I hvad My Guy fortalte mig i går, at han havde det på samme måde.......altså ikke med mig, men med det........så er vi da nået så langt....Må vist se at få lavet noget ballade i hverdagen....så'n på den sjove måde....suk...

Men tak for jeres støttende kommentarer.....Det hjælper altid lidt, at man ikke er helt palle.....:-)

 

Send en kommentar

<< Home