kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

20.5.07

Susling - mor til en pige

I Skumfidusens talestrøm er der hele tiden en bestemt purk, der dukker op. Forleden overnattede hun hos ham. Det er sådan set ok. Også selv om jeg kun har set ham en enkelt gang (Jeg har jo hørt så meget om ham). Ifølge Skumfidusen havde han tømmermænd den formiddag, jeg så ham - han havde overnattet hos os. Synes nu også, at han så en anelse bøvet ud. Men hei, hvem er jeg, at jeg skal dømme!

"Vi er ikke kærester, " siger hun. "Så er I måske Kyssekærester!" foreslår Lugtelakridsen glad.
"Hm,"tænker moren. "I min tid kaldte vi det bollevenner!" Næste tanke:"Ydrg...så har min datter måske sex?!" "Går da vitterlig ikke, jeg har jo stort set lige født hende. Helt ærlig!" Tankerne nu i falset. Og de bliver helt skingre, da jeg dagen efter, at hun har overnattet hos ham, vasker en vask og finder mig selv stående og hænge et par sorte blonde - g-strengs-ting
op på tørresnoren..............Får pludselig en intens længsel efter min lille blonde Skumfidus med den tørre stemme, bare brune fødder i de lyserøde sandaler og den lyseblå bomuldskjole med pufærmer og smogsyning, som hun så så sød ud i. Bevares hun var altid beskidt efter en glad dag i børnehaven, men hun var min lille pige, som glad kom løbende hen til mig, tog mig hånden med en lille fast og klistret hånd og fortalte i lang og uafbrudt talestrøm om, hvad hun havde bedrevet den dag.

Nu har hun et langt gyldent hår, er 173 høj og åleslank, går afsted til fester i røde højhælede laksko, barberer sine ben, går til koncerter i Vega, har en Kyssekærester og sorte blonde g-strengs trusser. Hun er nu stadig lige så glad og snaksalig som den gang. Kommer stadig og tager mig i hånden, mens hun ler sin glade latter. Selvfølgelig er hun stadig min lille pige.

Måske er det også bare noget med alle de her indgange til kvindeskabet. Som da hun begyndte at få bryster. Eller da hun fik sin første menstruation og jeg tænkte:" Tja, lille skat, nu er en ubekymret epoke forbi. Nu skal du rende rundt en gang om måneden med en klump vat mellem benene. " (Siger sig selv, at jeg er den, der står for opdatering af bindskuffen. Det skal hun ikke tænke på. Skulle jo selv klare den hjemme hos mig, fordi min mor var så syg, så syg.)

Og nu skal hun dyrke - eller har måske allerede dyrket! - sex. Men det er jo helt naturligt. Og det er i en sund alder - hverken for tidligt eller for sent - og han er jævnaldrende med hende og han så faktisk meget sød ud - og hans forældre lyder helt ok - han lyder helt ok og normal......Rolig nu Susling.....Ro på......Hendes far har det nu lissom mig....man skal bare lige vende sig til tanken.....Tror nu stadig også, at jeg den dag hun kommer og siger, at hun er blevet gravid .....den dag kommer jo også... vil tænke:" Åh Pus, så skal du føde....og den smerte kan jeg ikke tage fra dig...." Men jeg ved jo godt, at man ikke kan pakke ungerne ind i vat.....Selv om man til tider mest har lyst til det.........

Etiketter:

1 Comments:

At 22/5/07 21:19, Blogger Maria said...

Jeg bli'r ganske rørt over dine ord...hverdagsrealisme, der bli'r til poesi...og piger, der bliver til quinder...

Her i huset nærmer afkommet sig stærkt de 11 somre...og der er hormoner i luften ad hoc...og min lille pige er ved at blive en lidt større pige, der inden længe bli'r endnu større...

Vildt...

 

Send en kommentar

<< Home