kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

29.4.07

Susling som mor II

Ingen tvivl om, jeg får kam til mit hår lige nu. Men jeg er ikke bekymret. Mine unger er gode og forstår, når man taler fornuft. F.eks. har jeg bedt dem begge gentage efter mig: "Jeg drikker ikke vodka-gajol-shots (eller andet hård sprut) før jeg er gammel nok til at håndtere det." Det skulle de så sige 3-4 gange i træk.

For Skumfidusen var den ekstra led, fordi hun samtidig var helt grøn i hovedet og havde en meget intens date med toilettet det meste af dagen. Det er også forklaringen på, at hverken jeg eller My Guy har skældt hende ud. Vi mener tømmermænd er en straf i sig selv og der var bestemt ingen søde mor fra min side - ingen pyldren eller noget. Tog dog en cola med hjem fra lørdags-indkøbsturen.

Fik også sagt til hende, at hun var heldig, at hende "drukorgie" foregik et sted, hvor hun kunne være tryg og hvor folk kendte hende og tog sig af hende. Havde det været andre steder.....!!! Jeg tør slet ikke tænke på det....og det gælder vist også Skummisen.

Nå, men just another day in the life of a mother with teenagers!

Etiketter:

2 Comments:

At 1/5/07 11:52, Anonymous Anonym said...

Kære Susling,

Jeg kan trøste dig med, at det bliver bedre. Min teenager, der nu er fyldt 18, blev sødere og sødere og nemmere og nemmere fra ca. 16 år. I dag er idyllen nærmest fuldkommen. Han er flyttet hjemmefra i absolut fælles forståelse og har fået en både sød og yndig kæreste. De kommer til middag nærmest ugentlig, og der går ikke en dag, hvor vi ikke taler eller sms'er sammen. Vi mødes også tit til kaffe inde i byen.

Så fat mod!

Og jo, det er f..... værternes/forældrenes ansvar, hvad de unge drikker, når en fest bliver holdt i privat regi.

Kærligst,
Néné

 
At 1/5/07 14:40, Blogger susling said...

Tak, Nene! Fine, gode ord. Nu hører det med til historien, at min lille pige faktisk ikke er så tosset. Hun er nærmest ret fornuftig og vi har en fin kontakt, hvor hun fortæller mig det, hun nu synes er for mine ører.(Jeg ville også betakke mig for alt for mange detaljer).

Men hun er også i gang med at finde sine egne ben og sine egne grænser og de må jo naturnødvendigt foregår lidt uden for vores regi...

Det hun laver er ikke farligt eller ude af kontrol - tværtimod synes jeg, at hun er mere bevidst og fornuftig omkring nogle ting, end jeg var i samme alder - men jeg havde selvfølgelig heller ikke My Guy og mig som forældre ;-)

Bare for at give et eksempel, så har hun bedt mig aflyse lægeaftale omkring prævention, fordi hun ikke rigtig følte sig klar endnu....Det er stort og meget selvbevidst, synes jeg.....

At man så går i brædderne for første gang i sit liv på grund af et oversprutindtag, fordi man ikke kendte stadsets magt.....Jamen herre jemeni......Jeg har som voksen præsteret at dejse om, fordi jeg havde en tequilla-runde til samtlige smartbarer....Shit happens..og bare man drager nogle konklusioner...

Måske lider Skummisen også lidt under, at hendes mor er en hund efter en sjov historie...???? :-)

 

Send en kommentar

<< Home