kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

17.4.07

Susling i "the fast lane"

Nu er jeg ikke til fladskærme og firehjulstrækkere. Jeg er heller ikke hoppet på friværdisræset. Jeg synes det har taget over og i processen har vi smidt mange fine værdier ud. Jeg er heller ikke særlig vild med den måde ungerne bliver evalueret, målt og vejet på i folkeskolen. Jeg tager skarp afstand over for den måde, man prøver at ensrette de unge og alle os andre, der måske er lidt mere atypiske og utraditionelle og jeg føler mig til tider lidt anakronistisk, når jeg tænker i baner som solidaritet, fælleskab og ansvarsfølelse over for de, der i en periode er de svage. Blame det på boogien.......Jeg er født og opvokset i nogle rebelske årtier og det kan jeg ikke gøre for.......det er vist bare en uundgåelig enerti, som jeg må leve med.......

Nå men bortset fra det, så er jeg nu blevet en fast bestanddel af hamsterhjulet. Jeg har sagt ja tak til en fastansættelse.......Nu er hele humlen så, at undgå at havne i forbrugerismen og tunnelsynet. Ja, jeg er nu ganske velbjerget med penge på kontoen og en god tone bankrådgiver og mig imellem. Ja, jeg er nu sikret med pensionsordning og feriepenge. Men det gør mig ikke bedre, klogere og til et mere vigtigt aktiv for samfundet. Ok, indrømmer: jeg kommer nok til at holde et par ekspedienter og designere i arbejde rundt omkring - og det er jo altid godt for samfundsøkonomien.

Men jeg lover at huske på, at ikke alle har det som mig. Jeg lover, at huske på, at der er en tynd tråd mellem succes og fiasko og at fiasko og nederlag kan ramme alle. Og jeg vil huske på en lille sentens min salig far engang sagde: "Man skal aldrig træde på folk på vej op. Man ved aldrig om man møder dem igen, når man er på vej ned." Klogt sagt Farmand. Du havde dine lyse øjeblikke......

Kan I have en rigtig god dag derude alle sammen! Jeg lover at poste lidt mere om mit arbejdsliv hen af vejen. Det er et ret cool sted, jeg er havnet. Og jeg som havde forsvoret, at jeg nogensinde igen skulle have en arbejdsgiver......tsk..tsk.....

Etiketter:

4 Comments:

At 17/4/07 10:59, Blogger Suzy Q said...

tillykke :) gad vide hvor du er havnet?

 
At 18/4/07 00:32, Anonymous Anonym said...

Tillykke, Susling :-)

 
At 18/4/07 09:12, Anonymous Anonym said...

Tillykke, Susling. Hvor er det dejligt, at du er glad for det.

 
At 19/4/07 10:10, Anonymous Anonym said...

Kære, jeg tror vi er næsten jævnaldrene for jeg genkender så godt dine "gamle værdier" – solidaritet, fællesskab osv.... nynner "du er ikke alene" ... her i huset er der hverken spa-bad, fladskærm eller kogeø, men meget originalt 1973 køkken- og bad. For hvorfor skifte ud hvis skidtet fungerer og bare skal have en spand maling?!

 

Send en kommentar

<< Home