kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

28.4.07

Susling gysser

"Yark" blev ringet op af brandvæsenet her til aften - hvad er der lige med de der væsener? - Skummis havde været til fest og havde vist fået en tår over tørsten...........Os i Veterancruiser ahn, ahn nærmest med blåt Kojak-blink ( I ved sådan noget blåt sireneværk man smækker op på taget, når tingene bliver "serious"! )

Kommer frem på adresse og så er det nul og en prut! Bare en bette pige, der har fået den obligatoriske første-brandert - den de fleste af os har prøvet i en fjern fortid og derfor seriøst hader (bare forslag: Pernod, Baileys, Martini Bianco - jamen vælg selv baseret på, hvad du ørlede ud i lokummet i din tid!)

Har fornuftig dialog med ansvarlig far for fest- for det er sgu da fucking deres ansvar - Vi slår hinanden leende på skulderen, mens vi hiver stangdrukken Skummis ind i Veteranen.....og brandvæsen folk siger: "Det her er ikke noget......ingenting!" Kan vi så godt se........Prøver så alligevel, fordi jeg er en skide kvinde og konsensussulten - lige at få dialog igang med ansvarlig for festen mor.

Mig( Efter at være ankommet med hjulspin (story of my life p.t) og det sagt efter, at Skummis er hejset stangdrukken ind på bagsæde af oldtimeren og dækket med tæppe - og efter at hun har været til deres fest, som jo lissom et eller andet sted må være deres ansvar på en måde agtigt!!!!Bare sådan sagt mellem os!) Nå men så siger jeg til rosinlookalikemor-som er festansvarlig:" Hø,hø! Kan du ikke selv huske din første brandert......i vores alder må det have været Martini Bianco eller Pernod -rød-sodavand! (og forestil Jer her bonding og smileys).

Mor helt blank i stemme og ansigt: NEJ!

Mig:" Come on! Vi har da alle været der!"

Mor med selvretfærdig attitude og stram mund (og husk lige på at det var dem, der holdt festen, hvor jeg troede min datter var i gode hænder): " Mnjæj........den slags gjorde jeg ikke....."

Mig:" Helt ærligt, du er sgu da fra København....Det har du da gjort!"

Selvretfærdig rosin-look-alike-mor:" Mnnjai da.........Jeg voksede op på Grand Canaria!"

Susling (nu med hovedet fuld af afdankede laveste middelklassedanskere-nu ta'r vi sgu til Spanien-Grethe-billeder i hovedet): Så har du dælme da pimpet Sangria i lange baner!"

Rosin-look-alike- aldeles-afdanket og ikke til at hugge og stikke i Mor med citronmund: "MMMMMMMMMnjaaaaaaaaai"

Susling nu også lidt citronet:" Hvis ikke det, så har I som minimum haft gang i noget BONG.......

Citronet selvhøjtidelig Rosin: " Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmnaaaaaaa..........Nå men jeg mener, at man som minimum da kunne forlange, at ungerne havde lært sprut at kende hjemmefra.......(ingen indrømmelser, der doh...)

Susling (nu pænt pissed og absolut ikke længere villig til bare et minimum af female-konsensus-bonding): "Mener du, at jeg skulle have siddet og bællet vodka med mine unger, for at de kunne lære have med sprut at gøre?"

Citron-rosin-look-alike: "Mmmmmnjeeea!"

Susling:" Seriøst? Er det, det du mener?"


Citron-rosinting:"Mmmmmmmmmjaaaaaaa..."

Susling siger ikke noget, men tænker sit:" Og det siger du til en datter af en gammel alkoholiker?"

Citron-rosins fraskilte mand senere:" Ja vi har jo ikke nogen hard feelings!"

Susling: "Jamen for helvede, det var da jer da holdt festen, hvor der kom hårdsprut på bordet!!!!!!! Det kan 15-16-årige da slet ikke håndtere.....Det er jo gift!"

Hvad synes I?

Etiketter:

11 Comments:

At 28/4/07 01:43, Anonymous Anonym said...

Jeg ville nok reagere som dig, Susling...men nok også slå lidt ud med armene, fordi de unge ikke har tænkt sig at gøre andet end hvad de nu har tænkt sig at gøre - og så synes jeg det gælder om at samle dem pænt op, og så tage snakken når bålet er slukket.
Om festarrangøren kan holdes ansvarlig for antal genstande?
Det tror jeg ikke de unge vil give vedkommende nogen chance for.
De unge gør hvad de unge gør, og så afgøres konsekvenser af hvilke gener de er født med + lidt opdragelse + lidt arvesynd + forældrenes måde at reagere på de unges brølere.

Men okay...som Neil Sedaka sang engang: "When you're the father of sons/how you worry/but when you're the father of girls/you do more than that/you pray..."

Skål på det!

 
At 28/4/07 10:28, Blogger susling said...

Jamen skål Beo...Min pointe kom vist ikke helt frem....Men havde jeg vist at Skufidusen sad og tyllede vodkashots - eller i øvrigt andre som jeg har under mine vinger, så havde jeg forhindret det. Vodka og andet hårdsprut er min Skummis ikke gammel nok til at drikke. Mener også at det er festarrangørerne (altså forlældrene) der har ansvaret for en rimelig afvikling af drikkelaget...

Under alle omstændigheder er det jo bare et faktum at vi alle på et eller andet tidspunkt har prøvet at drikke os selv i hegnet....og ud over...Efter det er man så lidt mere klar på, hvad og hvor meget man kan drikke.....sådan cirkus...;-)

 
At 28/4/07 11:51, Anonymous Anonym said...

Jeg forstår dig godt, Susling...om to år er min datter femten, og så må vi se hvor meget snor jeg kan/vil have i hende og om det er min tur til at gyse...det bliver ihf ikke for mine gysser at hun får sin ørledebut :-)

 
At 29/4/07 12:50, Blogger flinkonellas på vej ud af flinkeskolen said...

Ja, Pusling synes ikke rigtigt dem der holder festen har ansvaret. For hvordan kan de styre så mange mennesker og de skal vel ikke kropsvisiteres ved indgangen. Ellers holder jeg med Beo. Stort knus til skumfidusen, nu har hun vel ondt i håret!

 
At 29/4/07 22:50, Blogger Lizelotte said...

Jeg er til gengæld enig med Susling. Hvis mine unger holdt fest her, ville der blive holdt et skarpt øje med skarpe sager og grad af berusethed - OG skredet ind, hvis min grænse (som er afhængig af festdeltagernes alder) blev overskredet.

Fx. ville jeg have en nultolerance hvis det var Bodils kammerater (7. klasses børn) der var tale om. Nix, nul, no way. Ved godt at nogen drikker i 7., men det gør vi altså ikke her i huset. Mine børn må ikke.

...og det har jeg så i øvrigt for nylig læst er en god holdning. Børn drikker langt mindre og starter senere, hvis forældrene sætter regler op for dem...

 
At 30/4/07 01:39, Anonymous Anonym said...

Fuld respekt for ønsket om at vise de unge hvor grænsen går.
Det kræver så bare lige at man selv gennem børnenes opvækst har vist sig mindst lisså ansvarlig som man nu kræver at de unge skal være fra brandert # 1.
Og jeg er sikker på at masser af unge retter sig efter både regler og gode eksempler.
Intet er "forkert" her...det afgørende for mig er hvad man gør og hvorfor + hvordan man samler op på hovsa'erne.
Jeg vil gerne gå ind for at man prøver at sende de unge velforberedte ind i voksenlivet...det skal bare være for deres skyld, og ikke for forældrenes omdømmes skyld (og der ligger ingen skjult kritik af nogen her).
Min stedsøn på 20 år drikker temmelig meget, synes jeg...men da han samtidig afviser lokkeforsøg fra miljøet med selv de svageste stoffer med et fornærmet fnys, går jeg ud fra at hans karakter er så stærk, at han godt selv ved hvornår han har været lidt for ørleglad.
Eller kort sagt: jeg stoler på hans evne til at administrere.
Men det ER svært...bare vent til det bliver min datters tur til at gå i byen...så skifter jeg nok hest i samtlige vadesteder :-/

 
At 1/5/07 15:30, Anonymous Anonym said...

Jeg var 13 da jeg lå syg i 36 timer af whiskey.
Alle teenagere gør det , før eller siden.
Men jeg ville heller ikke sætte hard liquer på bordet, hvis jeg havde teenagegæster.

 
At 3/5/07 19:19, Anonymous Anonym said...

Dine unger er DIT ansvar, men har selv lagt et ordentligt bundlag så mine egne ikke behøver få den slags pindet ud - nok også en faktor at jeg ikke er ud af alkoholigerfamilie og derfor har et mere afslappet og naturligt forhold til rusmidler

 
At 4/5/07 19:27, Blogger susling said...

Kære Anonyme, selvgodhed er den bedste gave for dem, der ikke kan se. Selvtilfredshed er en lise, for dem der ikke ved. Jeg er glad for, at mine børn har mig som forælder og ikke dig, så slipper de for denne åndsløse selvforblindelse .....Og godt at du selv tror, at bare man ikke har haft en alkoholiker i familien, så har man styr på det hele....Du ku' jo f.eks. være tævefed fordi du ikke kan holde sig fra kagerne og remoladen....Eller du kunne være så korrekt, at du i virkeligheden overser dine børn og det de faktisk foretager sig.....Eller du kunne være en, der ikke tjente sine egne penge, men plagede manden med dine overmaterialistiske husmoderdrømme og higen efter overfladisk perfektionisme, så du nærmest driver ham i armene på sekretæren....Tja..verden er forunderlig...og den der ser splinten i sin broders øje, glemmer nok at se bjælken i sin eget.

PS. Elegant finte at være anonym. Siger lissom enormt meget om vægten af dit indlæg.

 
At 6/5/07 14:46, Anonymous Anonym said...

Uf da ramte vist en øm tå, er desværre hverken fed eller en holden kvinde; går bare ind for at lægge en bund så jeg slipper for at ligge søvnløs nu, men kør du bare på kære Susling, du er jo tilfreds med dig og dine, så skal jeg ikke komme med min kommentar (Hvad synes I lagde lidt op til at det var ok at komme med en ærlig kommentar, men jeg skal lade dig være i fred med dem der er 100% enige med dig, selv nyder jeg forskellighed og accepterer andres holdninger og opdragelsesmetoder UDEN at jeg kaster fordomme af mig om at de må være overvægtige eller prostituerede i eller uden for ægteskab...tak for kaffe du er dygtig) hilsen altid anonym

 
At 6/5/07 15:48, Blogger susling said...

Jamen i lige måde, søde. Synes da stadig klart finten anonym står strålende for sig selv: Hej jeg er skide uenig og nu lægger jeg en fantastisk modkommentar, som hende den latterlige Susling bare lige skal tage alvorlig og helledusseda gå i dialog med...Men helt ærlig...Jeg kan da ikke gå i dialog med en, der sidder med en pose over hovedet......Har jeg jo lissom sagt før..Kom ud af busken og så kan vi snakke, doh....

 

Send en kommentar

<< Home