kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

28.5.07

Susling en aldrende ungmø

Når man sådan har ramt de 43, så skal der tages nogle valg her i livet. F.eks. er det definitivt slut med rottehaler og fletninger. Det er helt sikkert! Det er heller ikke aktuelt længere med Madonnaskørt og gamascher (I ved '80-stilen) også selv om den er kommet nok så meget igen....(Er der andre end mig, der synes Eurowoman er for de stadig unge?)

Den tid, hvor man lige tjekkede sit kontrafej i butiksvinduer og den slags, når man gik forbi, er også en saga blot. Får seriøst et chock, når jeg kommer til at gøre det.

Det er heller ikke længere tiden, hvor jeg bare greb noget tøj i str. medium og så sad det som det skulle. Nope.....nu vader jeg hen til ekspedienterne og spørger om size x-large er en lille eller stor 42. Som regel ser de på mig med en blanding af undren og medlidenhed.......

Vi er også derhenne, hvor vi snakker en lille fix hæl........Suk......

Og nu mine damer og herrer - det bliver nemlig værre......Nu skal jeg også tage stilling til længden på mine bluseærmer! Jeg er nemlig blevet beriget med mormor-arme. Margrethe-musklen vil simpelthen ikke mere helt det samme, som jeg vil.......I mørket er alle katte selvfølgelig grå - men alligevel.....Kombien læsebriller og mormorarme!.......hvem troede det skulle ramme én.......Der er kun en vej: Afledning.....noget bling-bling i ørene, om halsen eller på fødderne.......Inden jeg ser mig om, så ligner jeg sådan en højttouperet Hellerup-frue med tigerapplikationer på Jaegertrøjen og diskret frosted læbestift.....

Men det er slet ikke det værste. Næh.....det værste ved at være blevet over 40, det er, at livet begynder at blive lidt kedeligt - som i: har set det før........

  • Som i: har den mand jeg skal have - synes stadig han er dejlig og er i øvrigt for fed til at være utro......
  • Som i: Arhhhh...gider ikke rigtig gå i byen længere.....Da meget hyggeligt med en tur ud, men lige så hyggeligt med ham den hjemlige....Især hvis vi kan holde os vågne!
  • Som i: Det tøj ville min datter se rigtig dejlig ud i
  • Som i: Parmiddage og ovenikøbet parmiddage, der stopper kl. 23.30
  • Som i: hvad fanden nu har jeg den hersens uddannelse og sidder i det hersens job (i hvertfald lige nu). Nok ikke så meget mere på bedding....eller grønnere græs andre steder....må hellere få mig en hobby!
  • Som i: Og hvad så nu? Ku' da godt bruge lidt ramasjang, men ved ikke lige, hvad det skulle være......måske sætter det lidt fut i det hele, hvis jeg råber lidt af ekspedienten i supermarkedet? (gør jeg så ikke. Til gengæld råber jeg af trafikanter.......Men det er vist ikke en aldersting?!)
  • Som i: Kors, nu har jeg fået "retten" til at være på arbejdsmarkedet frem til jeg er 70! Det er sådan cirkus 37 år endnu...(oh...regnede lige igen...selvfølgelig 27 år...43+7+ 20= 70..da lidt af en lettelse.....meeeeen mon ikke det er skudt yderligere, når det bliver min tur....!) Nå, men det er vel nu jeg skal begynde at spille lotto on line. Eller begynde at tænke i retræteposter..."Festsange og hjemlig vask og rul.."Klart en mulighed. For helt ærlig, sidde bag tastaturet til jeg er 70! Kan slet ikke overskue det...
Bortset fra det, så går det da meget godt.....

Etiketter:

1 Comments:

At 29/5/07 08:15, Blogger Maria said...

Der er også noget positivt ved at blive ældre:

man kan skrive kloge ord på en andens blog, og slå dem fast med "jeg er ældre og har set mere af livet, og ved derfor bedst og mest !"

:-D

 

Send en kommentar

<< Home