kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

6.5.13

Og så lærte jeg at elske solen...

Indrømmet, der er ikke særligt idyllisk hos mig lige nu. Med mindre man er vild med gravkøer og mænd i arbejdstøj. Der bliver bygget nye boliger, renoveret og lagt fibernet. Alt sammen på en gang - selvfølgelig. 

Men uanset hvad, så bor jeg faktisk i en del af København, som folk valfarter til. Fordi her er så unikt og særligt. Med sine kanaler og kirketårnet, der spiller melodier som: Mariehønen evigglad eller Altid frejdig, når du går. Når studenterne på det lokale gymnasium springer ud, spiller kirkeklokkerne specielt for dem og nogle gange spiller tårnet også særlige campagnolo-koncerter.

Jeg bor i gå-afstand fra Christianshavns Vold, hvor jeg kan plukke ramsløg og skvadderkål og brændnældeskud. På Refshalevejen bag Christiania gror der æbletræer i massevis og æblerne plukker jeg og andre glad og gerne, selv om det betyder, at man skal hænge faretruende ud over voldens vand. Bag Ravelinen og før Christmas Møllers Plads ligger det et nedlagt banelegeme, hvor brombær gror vildt og med krat, der bliver større år for år og med de sødeste solmodne bær. Længere nede gror der Mirabeller. 

Kører jeg ud på Amagerfælled, som heller ikke ligger langt væk, kan jeg gå rundt i en fortryllende birketræsskov fyldt med rådyr, egern og harer. I horisonten flimrer det sidste af Ørestaden og det berømte Ottetal af Big.

Lige foran mit vindue strømmer vandet forbi i den nu ikke længere så trafikerede havn. Og når jeg skal noget, så tager jeg min cykel eller offentlige transportmidler som Metroen eller S-toget.

Skal vi med andre ord ikke snart droppe fordommen om, at man er klemt inde i København og at alt er stenbro og støjhelvede?!  Det gør mig så træt, for vi vælger hver især at bo der, hvor vi nu trives. Og skal jeg endelig kaste lidt mudder tilbage, så kan vi jo starte med brændeovne og biler. Det skal man jo have når man bor vest for Valby-bakke. Mindst to biler - for at komme rundt på job, i den lokale A-Z og når ungerne skal til sport eller se venner. Det har vi ikke brug for her hos os. Så det er meget muligt, at der ligger masser af grønt uden for jeres vinduer og landmanden gøder sin jord med gylle, men modsat mig, så Co2 forurener I. Fandme så om I gør og det bare for en klat grønt I kan kalde jeres eget.