kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

16.2.11

Susling om kærlighed

Nå, for den, så glemte vi lige det der Valentines hejs! Ville nok også falde besvimet om, hvis Anders kom hjem med en buket roser eller så'n. Skal vi ikke også bare blive enige om, at med næsten 27 år i samme seng, så behøver man ikke at bekræfte sin kærlighed på den materielle måde?

Det funker jo det skidt. Kærligheden er der, når jeg kan mærke, at jeg bliver mild i øjnene, når jeg ser på ham. Når jeg stryger hånden hen over hans åh-så-velbekendte ryg. Når jeg kender hver en kringelkrog af hans krop og også kan tage, at det ikke længere er den helt unge mands krop. Når han stædigt holder fast i, at mine bryster er lige så fine, som da jeg var ung og vi begge ved, at han lyver. Når vi kan snakke om ungerne uden at bruge mange ord og begge ved, at vi er enige. Når vi tager ansvar i hver sin ende og ikke behøver at millimeterdiskutere. Når vi bærer over med hinandens svagheder og også kan se, hvis det ene er ved at bryde sammen eller bare synes det er tungt lige nu. Jeg kender hvert tegn og det gør han også. Det er så ikke det samme som, at vi hele tiden lytter til den andens gode råd. Vi er jo også hver vores og tænker hvert sit. Og så alligevel. Det nyeste vi har lært om kærlighed, det er at være blide. Ikke forcere og konfrontere, men bare lige antyde og lade den anden tænke selv.

Jeg ved faktisk ikke, hvor jeg ville have været uden min Anders.

Etiketter:

5 Comments:

At 16/2/11 13:51, Blogger Zette said...

Dejligt indlæg. Tillykke til jer med at sætte pris på hinanden og turde vedgå det. Det er skøn læsning. Håber det er mit om - hmmm 19 år, for at få årstallet til at passe. De første knap 8 er i hvert fald uden klagepunkter.

 
At 16/2/11 13:54, Blogger kyllyan said...

Og jeg *er* misundelig. Specielt fordi I ikke er joined-by-the-hip =).

 
At 16/2/11 16:57, Anonymous Anna said...

nurhh. (fanme fedt at læse. Skønt at det kan lade sig gøre :) )

 
At 16/2/11 22:03, Anonymous Christina i NZ said...

Det var et af de indlæg der gjorde godt helt ind i hjertekulen. Tak fordi du deler, det beriger os alle.

 
At 18/2/11 10:22, Blogger Lizelotte said...

Smukt :)

 

Send en kommentar

<< Home