kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

6.9.10

Susling er lidt knotten

Bortset fra, at jeg prøver at skrive en artikel om det gode partnerskab mellem ngo'er i nord og syd og er ved at sætte flere interviews op og skal tænke i noget digitalt og søge andre ngo-jobs og lytte på min søn, der vil sige sit job op og høre på min datters kærlighedsfrustrationer, så skal jeg også lige tage stilling til, om der er nogen, der vil have min onkels gamle skomagerværktøj og hvad fanden der sker med min moster. Hun er nemlig blevet indlagt fra udslusningshospitalet til et almindeligt hospital, fordi der var noget alarmerende galt og jeg siger ingen, som i alle vasker deres hænder vil tage ansvar eller besvare mine opkald.

"Er hun ved at krepere?" spørger jeg om.

Sygeplejerske:"Vi mangler lige nogle tal."
Mig: "Øh, hvilke tal?"
Sygeplejerske: "Det ved vi efter kl. 14.00. Ring igen"
Mig, der ringer kl. 14.00: "Ja æhm og kunne jeg snakke med hende Maria?"
Anden sygeplejerske:"Hun har travlt. Kan hun ikke ringe tilbage?"
Mig: "Øh, jo da. Mit nummer er xxxx"

Mellemlægningsmusik

Mig ringer igen: "Jeg har ikke hørt fra Maria. Er der andre, der ved noget?"

Tredje sygeplejerske:"Maria har travlt ring kl. 16.00 ved vagtskifte."

Mellemlægningsmusik

Mig ringer til sted hvor Moster har været et stykke tid: "Æhm, hvad sker der med min Moster?"

Sygeplejerske det andet sted:"Din moster er blevet udskrevet herfra."

Mig:"Jam... øh, hvad sker der?"

Sygeplejerske det andet sted:"Det kan vi ikke tage stilling til. Vi har udskrevet hende. Du kan komme og hente hendes ting i morgen formiddag. Vi har allerede gjort rigeligt." (Oh, yeah, og vi andre med vores jobs har selvfølgelig rigtig meget tid til at køre rundt og transportere ting om formiddagen på en hverdag!)

Mellemlægningsmusik

Mig ringer til nyt hospital: "Hej, jeg fik at vide, at jeg skulle ringe til Maria kl. 16.00 ved vagtskifte."

Fjerde sygeplejerske:"Maria er gået hjem. Og vi har vagtskifte kl. 15.30. Du kan tale med ham der passer din moster nu. Men han har travlt. Kan han ikke ringe tilbage?"

Suk! Fucking Suk!

Etiketter:

7 Comments:

At 6/9/10 18:00, Blogger Beologen said...

Det er altså ikke godt, det dér.

 
At 6/9/10 23:55, Anonymous Ida said...

Øv!

 
At 7/9/10 12:35, Blogger Annette's space said...

Øhhhh, det er da ualmindeligt dårlig opførsel det der. Var du ikke bekymret eller noget i forvejen, så er sådan en stribe telefonopkald da nok til at gøre hvem som helst bims.
Du må sgudda klage til een eller anden instans (jaja, jeg ved godt at DET også tager tid)...
Knus

 
At 8/9/10 09:36, Anonymous Pernille said...

Ak ja, 9 år med den regering sætter sine spor allevegne. Glæd dig over at du ikke skal tumle med psykiatrien, for det trodser enhver beskrivelse!
Iøvrigt, hvad med Den Gamle By i Århus og det værktøj?

 
At 8/9/10 09:49, Anonymous Anonym said...

Psykiatrien! Ork, det har jeg danset med. Min mor var psykisk syg.

Mht. værktøjet, så har Arbejdermuseet i København vist interesse.

I øvrigt tak til alle for deltagende kommentarer. Min moster har fået galdesten og er blevet opereret. Hvad der nu skal ske, aner jeg ikke og jeg har desværre ikke tid til at hænge i telefonen, for at finde ud af det.

 
At 8/9/10 09:50, Anonymous Susling said...

Kors var for hurtig på aftrækkeren.

Jeg er ikke anonym. Jeg er jo Susling

 
At 10/9/10 21:29, Anonymous Mette said...

Øv, hvor jeg kender det! Du har en fantastisk evne til at beskrive det sindssygt frustrerende med et stænk af humor. Min mor er også på sygehuset og hvor er det bare så meget lig din mosters situation.

Fucking suk.

 

Send en kommentar

<< Home