kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

19.3.07

Susling replicerer

Nogle gange modtager man nogle kommentarer, som man egentlig ikke gider forholde sig til. Ikke fordi, jeg ikke er åben for debat, men mere fordi jeg ærligt talt har svært ved at se, hvori deres argumentation består og hvor fanden de egentlig vil hen. Sjovt nok! Nå men nu har jeg altså modtaget nogle stykker, som jeg i første omgang overvejede at slette. Men i stedet har jeg valgt at lave en hel post om dem. De beviser nemlig præcis min pointe fra i går. Og overdrivelse fremmer som bekendt forståelsen.....eller det kan man da i det mindste håbe på.

Jeg lægger ud med den første:
Det er fra en Carina. Hun skriver:

Du vil gerne lufte din holdning, men ikke høre, at nogen har en anden holdning. Det skulle du vist skilte lidt mere med: Her ønskes kun kommentarer som bekræftiger mine egne holdninger. Alternativt lukke for kommentarfunktionen.

Tag og læs Prelsborgs kommentar i form af et indlæg på hendes egen blog, men det tør du måske ikke? (Det sidste er min fremhævelse).

Tja bom, bom...hvad skal man svare til det? At jeg ikke tør? Turde jeg faktisk godt og jeg har læst det, men da jeg ikke kunne lægge en konstruktiv kommentar lod jeg være. Det er nemlig min holdning: Sig noget fornuftigt eller lad være.

I øvrigt er det bemærkelsesværdigt, hvordan denne kommentar udstråler tolkninger og formodninger grebet ud af luften....Hvad ved denne kommentarist egentlig om mig og mit? Hun har da helt sikkert kun læst et enkelt indlæg fra min hånd....det er da tydeligt. I øvrigt så må jeg sige til Prelsborg, at jeg personligt aldrig har linket op til nogen eller omtalt deres navn, hvis jeg er røget i flint over noget. Jeg har til gengæld brugt dem som inspirator til et selvstændigt og mere overordnet indlæg. Det synes jeg nemlig er god debatstil.....

Men venner det stopper ikke her. Den næste:

Det er fra en, der vælger at være Anonym. Vedkommende skriver:

Tjae, har man hverken forretning eller bil, så er det jo skide ligegyldigt, om de andres bliver udsat for hærværk :-)

Og dem I beskytter, lyder jo alligevel som om de er ramt af en brosten.
Vorherrebevares. Suslings website = tabernes holdeplads.

Manse


Doing.......bulls eye siger jeg bare! Man lægger ud med at være anonym...Det svarer i min bog til, at man sætter sig over for en anden med en papkasse over hovedet og begynder at råbe. Modtageren har da vitterlig ikke en chance. Nå videre..........for jeg elsker især den her:

Har man hverken bil eller forretning...osv. Undskyld, men hvad fanden ved Manse om det? Hvor har vedkommende fået fra, at jeg hverken har bil eller forretning? Det er vist da en tolkning af de avancerede...........

Og skulle man køre videre på den bemærkning....betyder det så, at hvis man hverken har bil eller forretning, så har man ikke ret til at have en holdning? Så vidt jeg husker, var det sådan en gang. Der måtte man kun have stemmeret, når man var mand, ejede ejendom og var over 35...Det er selvfølgelig en mulighed, at det skal genindføres. Da ikke utænkeligt det går den vej igen.

Så er der lige den med: "Dem I beskytter..." Dem jeg beskytter? Beskytter jeg nogen? Anede jeg vitterlig ikke......og hvem er I? Jeg er altså bare mig til orientering........Og er der så noget, der hedder dem og os......er det lidt a la: Det er vi mange, der mener her i Ringkøbing?

Så bliver mailen sluttet af med: Suslings website=tabernes holdeplads.............

Jamen helle dusse da....nu er niveauet da virkelig højt....Men i øvrigt hvad definerer Anonyme Manse som en vinder?.......Hvad er vedkommendes årsindtægt? Er vedkommende gift? Har vedkommende børn? En uddannelse? Spørger jo bare......

Der har så i øvrigt lige været en til anonymossowitsch........meeeeeennnn, den var jo bare så ligegyldigt, at jeg fortsætter med at lade den være det.............

Jamen a siger bar' velbekomme......Og så beder jeg i øvrigt folk om lige at surfe rundt og se, hvem jeg er, før de hælder galde ned i min postboks......

Men jeg er endnu engang bekræftiget i, at samfundet har ondt i sjælen og nu må vi altså snart se at os få noget lægehjælp!


17 Comments:

At 19/3/07 17:32, Anonymous Anonym said...

@ Susling

Man kan vel konstatere, at du ihvertfald ikke er vinder i vort nuværende demokratiske retssamfund, siden du harcelererer over politiets optræden, der blot udfører deres arbejde, efterlever lovens bogstav, og følger op med diverse tiltag for at beskytte borgerne, men at du er på de unge anarkisters side, og lukker øjnene for deres gerninger og bagatelliserer, hvor andre ved selvsyn har konstateret deres opførsel.

Men dem, der kaster brosten og brænder biler af, som vi, der lever i virkelighedens verden har konstateret, er måske bare 'statister', der intet har haft med brugerne af det nedrevne hus at gøre efter Suslings mening?

Og i givet fald, hvem har så hyret dem til hærværk og vold?!

Manse

 
At 19/3/07 17:46, Blogger Blomkvist said...

I bund og grund er det jo egentlig fuldstændig ligegyldigt hvad ubetydelige andre mener om én... og så er det jo i princippet ligegyldigt om det er rygklappere eller galdeudspredere...

Den dom der er væsentlig er de nære relationers...

Men mit moto er da også ... at når man kommenterer hos andre, så bør man huske på at man er gæst i deres weblog og derfor burde opfører sig som gæst...

 
At 19/3/07 18:01, Blogger susling said...

Jeps....men man kan jo også tage det hele fra den humoristiske side og lade det hele stå for sig selv. I sidste ende eksponerer kommentatorerne jo selv åndsniveauet....og den her kunne jeg ikke lade ligge.....Jeg har nemlig en humoristisk sans og det er jeg stolt over og glad for!

 
At 19/3/07 19:16, Blogger susling said...

Til Manse. Jeg tror, at det er en god idé, at du koncentrerer dig om at passe din virksomheder (formoder du har en siden du sådan tager parti for forretningsdrivende på Nørrebro...synes jo så nok Jonny Beyer melder noget andet ud (og her kan du så lige bruge tid på at rette min måde at stave det på..hvis du har tiden...hvilket du ikke burde have, hvis du er succesfuld forretningsdrivende.....så har man nemlig ikke tid til den slags pis..eller forøvrigt lægge så mange kommentarer på mit sted....Det handler trods alt om omsætning og omkostninger, når man kører en forretning....Gør du det godt, så behøver du slet ikke hænge ud her....Det ville du have for travlt til...Ved jeg til orientering af egen erfaring.....Tror bortset fra det, at det vil blive svært for dig i længden at køre din biks/virksomhed med den holdning du har, ikke fordi de "røde lejesvende" eller "anarkisterne" og hvor har du forøvrigt den fra at jeg skulle være det - kommer efter dig, men fordi jeg nærer stærke tvivl om, hvorvidt du overhovedet kører en forretning med perspektiv...lyder ikke sådan.......Men kom frisk, hvis du har noget mere genialt at tilføje samfundet......Det ser jeg frem til!

 
At 19/3/07 20:03, Blogger Lizelotte said...

Der er da ihvertfald nogen der har ondt et eller andet sted ... måske i rumpetten?

Jeg kan faktisk godt li' det her ... stoppested ... :-)

 
At 19/3/07 20:33, Blogger susling said...

Tak søde, elsker "rygklapperkommentarer"...kan også rigtig godt lide dit "stoppested"..;-)

 
At 20/3/07 08:14, Anonymous Anonym said...

OK - Susling - du er vred på mig over at jeg lavede en kommentar om til et indlæg og brugte dit navn og henviste til din blog - det beklager jeg! Synes ellers jeg lavede et sobert indlæg, hvor jeg ikke hængte dig ud, men blot kom med mine egne betragtninger. Indlægget blev for langt til blot at være en kommentar (som jeg skrev i dit kommentarfelt) og det er såmænd den eneste årsag til at det landede på min egen blog i stedet for her.
Jeg kunne godt ha' undladet at nævne dig, men da sagen var så specifik, ville der ikke være noen der ville være i tvivl om hvad og hvem jeg mente, så derfor vil jeg hellere skrive klart og tydeligt frem for at antyde og væve. Også derfor skrev jeg det i dit kommentarfelt, så du ikke tilfældigt skulle falde over indlægget.
Men du er vred på mig over ikke at havde spurgt først - som sagt det bekalger jeg virkelig - jeg kender åbenbart bare ikke den uskrevne regel du henviser til :-(
Jeg ville så på den anden side havde været glad hvis du havde fortalt mig helt personligt, at jeg var gået din ære for nær og givet mig en chance for at forklare dig hvorfor inden du "skældte mig ud offentligt".
Man kan skrive tingene på mange måder og der er flere her i blogosfæren (hvad det så er for en stærrelse) der ikke altid skriver tingene lige pænt og ofte griber til personlige angreb - det synes jeg ikke jeg gjorde! Jeg tillod mig at være uenig med dig, hvilket vel i sig selv ikke er nogen forbrydelse?

 
At 20/3/07 09:49, Blogger susling said...

Nej Pernille, jeg er ikke vred på dig. Og du lagde faktisk en kommentar, om hvad du gjorde...Det synes jeg er rigtig god debatstil og bare almenmenneskeligt anstændigt...det har jeg respekt for, rigtig meget endda...til gengæld havde jeg vitterlig ikke noget at tilføje på din post....så jeg sagde ikke noget.

Det jeg blev lidt berørt over, var den kommentar fra Carina, som jeg har citeret i mit indlæg....Den synes jeg var sådan lidt ehhhh-agtig....Det her med om jeg tør/turde læse dig! For hvad skulle jeg svare. Det var jo bare et vredesudbrud fra en anden end dig...baseret på noget du havde skrevet om noget jeg havde skrevet..ikke noget jeg kunne gå reelt ind i...kan du se komplikationerne?

Hvis du så i processen føler, at jeg har hængt dig ud, så undskylder jeg meget. Det var ikke min intention. Og jeg gider bestemt godt debattere bare det er på et sobert og sagligt plan funderet i emnet.....(og når jeg forøvrigt har tid). Har jeg så ikke så meget lige nu......Men det emne jeg tog op følte jeg var meget nødvendigt...for der er sket et skred i politiets håndtering i forhold til dengang du (og også lidt mig)hang ud og var unge. Dengang arresterede man ikke 850 mennesker - hvoraf en del er anholdt på rimmelig tyndt grundlag....Hvis det ikke var sådan, ville Amnesty slet ikke været gået ind i sagen...Men lad os blive enige om en ting.....Der burde fra start have været en betydelig bedre konflikthåndtering..fra begges sider....så havde vi ikke stået med det vi står med nu. Håber i øvrigt at du har læst mit forrige indlæg...Det perspektiverer det hele lidt mere.

Venligst Sus

 
At 20/3/07 09:51, Blogger susling said...

Med konflikthåndtering mener jeg selvfølglig Hus-miseren...;-)

 
At 20/3/07 09:59, Anonymous Anonym said...

Hej Sus,

Nej føler mig ikke som sådan hængt ud - mente bare at hvis du var vred på mig over indlægget, så ville jeg gerne have haft det at vide - forstår godt hvad du mener med "komplikationerne" ;-)

Vi er - som det jo tydeligt ses - uenige om en del aspekter i hele denne husmisére, men lad os nøjes med at være enige om at være uenige og ikke begynde at kaste mudder (IKKE at jeg mener du har kastet noget på mig!!!) som det ses flere andre steder. Sådan noget gider jeg nemlig ikke :-)

Fortsat god dag til dig :-)

 
At 20/3/07 10:09, Blogger susling said...

Jamen så lad de andre kaste mudderet. Det er jo niveauet p.t....Og også en rigtig god dag til dig!

 
At 20/3/07 10:40, Anonymous Anonym said...

Jeg undrer mig over at du skriver et indlæg om dine egne holdninger for så at lukke debatten ved ikke at svare på hverken kommentarer eller Pernilles indlæg, hvem er det så der ikke ønsker at indgå i en debat. At du ikke vil debattere står dig selvfølgelig frit for, men man har vel lov at undres?
At du så fint bagefter udstiller enkelte kommentarer som værende "for langt ude -sjove" for dig viser at du ikke er interesseret i at tage debatten men gerne vil kaste mudderet.
Jeg mener at du måske burde skrive et sted at selv om du tillader kommentarer så forbeholder du dig ret til at slette dem og selv om du lægger op til debat så vil du ikke tage den alligevel.

Nej jeg har ikke kun læst et af dine indlæg, du har været i min feedreader på et tidspunkt da jeg havde mere tid til at følge med i flere blogs end jeg gør nu.

 
At 20/3/07 10:48, Anonymous Anonym said...

Forresten er frunden til at jeg henviser til Pernilles indlæg at hun netop kommer med de argumenter som du ikke mener der er nogen af på en god og sober måde.

og på falderebet;
Mener du virkelig at man skal have lov til at linke til din side?

 
At 20/3/07 10:56, Blogger susling said...

Carina, til orientering er det præcis, hvad jeg har skrevet i indlægget under dette indlæg og som jeg forøvrigt linker op til i lige netop denne post, som du nu har lagt en kommentar på - hvis du har travlt så scroll bare ned.....Pointen er og det er den jeg har skrevet om, at jeg godt gider debattere. Jeg synes faktisk det er temlig påkrævet......både på det dagligdags plan og det politiske. Jeg gider bare ikke vredesudbrud eller usaglige argumenter....Jeg ved vitterlig ikke, hvad jeg skal stille op med dem.....Mht. Hus-miseren så gider jeg ganske rigtig ikke mere....jov altså, hvis vi kunne begynde at snakke retstat og demokrati og den uhyggelige faktor, at der findes nogle, der mener deres eneste argument - den eneste måde de kan skabe lydhørhed p.t. - er ved voldelige metoder (Og jeg tænker her på både rabiate unge muslimske drenge og de hardcore aktivister, som jeg ved også findes). Det er uhyggeligt at vi i så rigt et samfund med trods alt visse demokratiske spilleregler har marginalseret flere grupper......Og at samfundet er faret så hårdt frem, som de har i København og har lavet en kollektiv afstraffelse.....Det får altså mit demokratiske sindelag i kog......

Men peace and love.....jeg gider ikke at skændes.....

 
At 20/3/07 10:59, Blogger susling said...

Og til Carina-indlæg to: Nu synes jeg vi skal stoppe...Det er jo ikke seriøst længere.....

 
At 20/3/07 11:05, Anonymous Anonym said...

Jeg kan da også godt forstå at du ikke gidder mere, jeg vil heller ikke skændes men så undrer det mig bare endnu mere at du så lige skal slæbe et par kommentarer frem som du lige finder lattervækkende.

Nu ville jeg heller ikke skændes bare forklare min kommentar og at jeg netop godt var klar over min irritation i gerningsøjeblikket og derfor henviser til mere cool debattør.

Måske du skal skrive det et mere synligt sted, så man ikke overser det, ellers bare slet løs, så finder man jo nok hurtigt ud af det ;-)
Fred være med det.
Over and out.

 
At 20/3/07 11:16, Blogger susling said...

C......jeg sletter intet....Det var ment som en joke..som et statement! Jeg mener oprigtigt, at alle fakta skal lægges frem og så må folk selv drage en konklussion..Det er det, der er ytringsfrihed og demokrati og i øvrigt almindelig respekt...Så kan det godt være at jeg ikke altid kommenterer igen - blame it on the boogie!

 

Send en kommentar

<< Home