kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

10.3.07

Susling er vred....

Jep....jeg er skide hamrende vred! Forleden dag var min datter til en demonstration.......hun ringede hjem til mig og spurgte om det var ok, om hun var der sammen med nogle veninder og deres mor. Jeg råbte i røret:" Så er det hjem, og det kommer du nu. Der er ingen diskussion!" Kl. var på det tidspunkt 17.05.

25 minutter senere var der en hel masse unge, der blev fanget i en knibtangsmanøvre. En anden mor nåede ikke, at få fat i sin 15-årige søn. Så nu sidder han interneret i Sandholmslejren...dømt til varetægtsfængsel i 3 uger........Jeg ved med sikkerhed, at han ikke har gjort noget. Han har bare haft en alternativ holdning. Han er en spinkel, sød knægt, der godt kan lide at tegne og går i 9. klasse. Jeg har mødt ham. Han er kær og nænsom og mod vold, men han sidder i Sandholmlejren, fordi han var det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt........Lykke-lotteriet i retsstaten DK!

Er det virkelig sådan, vi vil have, at Dk skal se ud? At man bekriger unge 15-16-årige, der gerne vil noget andet (og det er altså ikke at brænde Berlingoer af eller at kaste molotover mod politiet) med massive magtmidler?

Hvis man vil gøre noget, så kan man starte her!

19 Comments:

At 11/3/07 00:38, Anonymous Anonym said...

it is an interesting website, I will go back there

 
At 11/3/07 08:49, Anonymous Anonym said...

Jeg er også rystet over behandlingen af de unge. Det er en betændt sag, men giver dig ret. De magtmidler, der er benyttet har i visse tilfælde været helt ude af proportioner. Sandholmlejren - Danmarks Guantanamo?

 
At 11/3/07 21:28, Blogger Maria said...

Nej, det burde =)/)(&¤¤#(/)=&/%¤#/)(=)?=&%¤%/(&=)(/=&%¤R&¤¤¤)= fanme ikke være så'n !

Det er ude af proportioner - det er totalt politistat, minus retsstat og alt muligt andet ! Jeg bli'r sgu så - aaaarrrghhh !

Fatter folk ingenting ? Er det virkelig kun et fåtal, der er bekymret over det her ?

 
At 13/3/07 00:56, Blogger Regitze said...

hillemænd!
sandholmlejren og guantanamo.
politistat.
vågn og voks op.
forkølede tæser.

og en 15årig skal da ikke fistre rundt ude på gaden, når der er uro i luften.

 
At 13/3/07 17:19, Blogger Maria said...

For at citere en forsvarsadvokat frit efter hukommelse: det er vigtigt at bevare retten til at enhver borger kan deltage i lovligt anmeldte demonstrationer...

Det kaldes demokrati...

Uagtet om andre i demonstrationen så laver ulovlige ting !

 
At 13/3/07 20:04, Blogger Regitze said...

først vil jeg gerne undskylde gårsdagens hårde tone.
dernæst Maria, jeg er ikke uenig med dig, hvorfor tror du det?

men at sidestille totalitære stater og Guantanamo med hvad der sker lige nu, er et provokerende, udsagn, der er voldsomt ude af dimensioner og dermed barnagtigt og pivmelodramatisk.

min voksne søn er opdraget til at forsvare demokratiet. og han gør det. han har været tilknyttet børne- og ungdomshuset i en lang årrække som bruger og arrangør.
men da han var 15 var han ikke gammel nok til at overskue konsekvensen når der var ballade der eller fx på CA. så skulle han holde sig hjemme. punktum.

 
At 13/3/07 20:45, Blogger susling said...

Regitze, jeg håber fa'n jenseme ikke, at du tror jeg bare sidder og ryger den fede, mens mine unger render rundt på gader og stræder og futter Berlingoer af.

Når man står med teenagere ml. hænderne er det en knivsæg at gå på, når man som forældre skal slippe sine børn ud i livet, og en 15-årig i København går altså i byen. Jeg har læst mig til, at de til gengæld har en tidligere sexuel debut i provinsen.....må have noget at gøre med fritidsudbud og den slags.

Mht. at gå i byen, har jeg forbudt min Skumfidus, at gå i indre by - især i weekender. Det flyder med stoffer og der bliver sgu' skudt og stukket med knive....og forøvrigt må unge under 18 ikke få serveret alkoholiske drikke. Så det giver sig selv lissom.....Der er vi hårde.

Mht. balladedagene, så håber jeg, at du har bemærket, at jeg kommanderede Skummis hjem på momentet, da jeg fik at vide, at hun fistrede rundt lige der. Hun var nu også smart nok til at ringe for at verificere med os, om det var ok.....På trods af, at der var en mor med (hvilket jeg forøvrigt finder dybt for meget og meget naivt, fordi det netop sanktionerede noget, vi andre mere street wise godt kunne lugte røg af noget kaotisk). Jeg havde derfor en chance for at vide, hvor min datter overhovedet var (og hun hænger altså ikke ud på CA og har været totalbruger af Ungeren...hun havde været der til nogle koncerter med en gruppe venner).(ændrer forøvrigt ikke ved, at de unge er meget, meget kede af det!)

Den anden mor jeg har skrevet om,fik til gengæld ikke samme chance som mig, fr at få sin søn hjem i tide. Hun ringede til sin søn, da hun kom hjem fra arbejde for at finde ud af, hvor han var.....Men det var så lige 20 min. for sent....Da hun fik ham i røret, var han ved at blive anholdt.

Uanset hvad, mener jeg nu stadig, at også de unge har ret til at lade deres stemme høre og at der måske er faret lidt eller rettere betydeligt hårdere frem end det ellers har været kotume.

Læs modkraft.dk og følg i øvrigt medierne. Der bliver trukket i land lige nu....Og det er så, hvad jeg mener....og det med at sige vågn op naive tøser, tror jeg faktisk, at jeg vil vælge at overhøre.....

 
At 13/3/07 22:36, Blogger Regitze said...

Susling, min kommentar handler ikke om dig og dine kiddoes. udelukkende om den unge fyr, du omtaler, og især den aftale hans voksne ikke havde med ham. det var jo ikke en konflikt der lige skød op af jorden.
anyways, blogmediet kan være meget tungt til debatter.

de unge SKAL oplade deres stemme og har ret til at blive hørt.
men virkeligheden er jo aldrig et lystspil. det var fx byggeren heller ikke.

jeg læser og følger med. og forsøger at holde fast i den demokratiske grundtanke og ikke give ungerne fingeren, fordi en bid af dem mener at demokrati er et etvejssystem.

du gider ikke høre mig sige grow up, dette her er ikke Columbia eller Cuba. unge damer, I spytter på dem, der sidder glemt i hullerne dér.
ok. jeg er måske bare en sur gammel høne, der er træt, træt, træt af morbid revolutionsromantik.
hyha.

 
At 13/3/07 23:11, Blogger susling said...

Jamen, gu' er det værre mange andre steder. Men det ændrer jo ikke ved, at vi også er i gang med en solid glidebane her til lands! Og måske er du træt..det skal du da have lov til at være.....

Men det er jeg så ikke....Og jeg går den lovlige gang og den voksnes gang......for jeg synes ikke, at de unge kan bære det selv på deres spinkle skuldre......Jeg folder måske ikke drømmens faner ud, jeg hader veganermad, hennahår, trehjulede CA-cykler og alt hvad der stinker af hengemt selvtilfredshed på samtlige fløje......

De skal have ret til at være unge, som vi havde. De skal have ret til at være en del af en bølge....lissom vi var....Og nej ikke brænde biler af og kaste med brosten......det er bestemt ikke vejen.....Men det er nu engang historien, der gentager sig og de skal ikke straffes for, at være unge i vores tid og i det indeklemte prutklima vi har lige nu....De har også ret til at være unge.....Håber i øvrigt, at du har læst mit indlæg den 1. marts.......

Forøvrigt.....man kan melde sig ind i Amnesty....så tager vi sgu retfærdigheds- og menneskerettighedskamp over en bred front.....Selv er jeg lige blevet udnævnt til loyalitetsmedlem....Start der...det ville bierne og kattene også blive glade for. En god verden at leve i kan vi alle bruge!

 
At 14/3/07 16:17, Blogger Regitze said...

ok, Susling.
jeg har jo ikke givet udtryk for uenighed - kun at jeg vil holde på, at både unge og gamle burde kunne skulle forvente ansvarsfølelse og anstændighed af hinanden i en god verden.

kærlig hilsen loyalt medlem af amnesty international og red barnet og læger uden grænser og unicef og dansk naturfredningsforening og biavlerforeningen.

 
At 14/3/07 17:36, Blogger susling said...

Kære Regitze,
jeg er glad for at vi er nogenlunde enige. Jeg har det ikke så godt med ufred og konfrontationer, eller forøvrigt når fronterne er blevet trukket så hårdt op, som de er blevet her på det sidste. Men når vi nu er så heldige, at leve i et smørhul med retsstat og med en overvejende respekt for menneskerettighederne - sidder immervæk nogle præster et vist sted og vil have det ud af lovgivningen, bogstavligt talt - så synes jeg det er vigtigt at påtale problematikker. Der kan jo gøres noget og systemet kan råbes op. Det synes jeg er godt!

Kan så ikke lige hamle op med alle dine medlemskaber - har ikke haft kroner til at støtte det hele....Men amnesty og et fadderbarn....er det blevet til....resten må komme.

Sus

 
At 15/3/07 02:22, Blogger Pernille said...

Hej Susling,

Ville egentlig bare ha' skrevet en kommentar her, men det udviklede sig og blev til at indlæg i stedet. Du kan finde det her.

Pernille

 
At 15/3/07 11:22, Anonymous Anonym said...

Har man sagt A må man også sige B
Det er der vist mange af de unge (og deres forældre) som ikke formår at forstå.
Tager man til en demonstration som har potentialet til at udvikle sig voldeligt, med efterfølgende arrestationer, så må man tage det sure med det søde eller holde sig væk.
Det er lidt sent at de unge lærer at der er en konsekvens ud fra det de foretager sig, men forhåbentligt så lærer de det.

 
At 15/3/07 21:00, Blogger Maria said...

Regitze - ja, jeg troede såmænd, at du var uenig, fordi du skriver det med, at en 15-årig ikke skal rende rundt på gaden, når der er ballade...

Og jeg ved bare, at som udgangspunkt opstår den ballade jo pludseligt - dvs. at medmindre du måske er "hardcore ballademager", ta'r du ikke hjemmefra med det formål...de ta'r hjemmefra for at deltage i en lovlig anmeldt demonstration...og hvis man begynder at sige, at så må folk blive væk, fordi der KAN opstå ballade - og at hvis de ikke bli'r væk, er de selv ude om alt, hvad der evt. sker - er man efter min mening på vej væk fra et demokrati, hvor man gerne må tilkendegive sin mening/holdning...

Carina - det er vist egentlig li'så meget til dig, ovenstående...jeg er dybt uenig i dit synspunkt - jeg mener ikke, at man som fredelig demonstrant skal "lære noget" på baggrund af andres handlinger...

 
At 18/3/07 05:18, Anonymous Anonym said...

Nej, Maria, demokratiet er på ingen måde i fare, blot fordi vi tillader os at forvente, at mennesker kan tænke selv!

Al respekt for lovligt anmeldte demonstrationer! Men i forbindelse med det, der foregik på Nørrebro for et par uger siden, skulle man være mere end almindeligt DUM for ikke på forhånd at være klar over, at tingene meget vel kunne udarte. Uanset hvor lovlig demonstrationen så end var. Dernæst er det et frit og demokratisk valg, om man alligevel vil gå med - og måske ende i Sandholmlejren for en tid...

Det hedder - konsekvenser. Og er vist noget, mange forældre desværre har glemt at lære deres håbefulde poder ret meget om.

 
At 18/3/07 11:29, Blogger susling said...

Jeg finder niveauet på denne debat usmagelig og lodret ubehagelig. Den afspejler med al tydelighed den selvsmagende og selvretfærdige holdning, som er gængs i vores politiske klima p.t.

Her er hermed lukket for yderligere kommentarer!

 
At 19/3/07 08:41, Anonymous Anonym said...

Tjae, har man hverken forretning eller bil, så er det jo skide ligegyldigt, om de andres bliver udsat for hærværk:-)

Og dem I beskytter, lyder jo alligevel som om de er ramt af en brosten.

Vorherrebevares.....Suslings website=tabernes holdeplads!


Manse

 
At 19/3/07 09:26, Anonymous Anonym said...

niveauet på denne debat usmagelig og lodret ubehagelig? Fordi ikke alle kommentarer afspejler dine holdninger? Det lyder sådan.. tss....

 
At 19/3/07 11:13, Anonymous Anonym said...

Du vil gerne lufte dine holdninger men ikke høre at nogen har en anden holdning.
Det skulle du vist skilte lidt mere med;
Her ønskes kun kommentarer som bekræfter mine egne holdninger. Alternativt lukke for kommentarfunktionen.
Tag og læs Pernilles "kommentar" i form af et indlæg på hendes egen blog, men det tør du måske ikke?

 

Send en kommentar

<< Home