kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

2.3.07

Susling siger...

Ups......vi står vist med et ungdomsoprør! Jeg havde nu set det komme et stykke tid. Kald mig bare synsk,venner. Men helt ærligt, hvad kunne man forvente.....

I 90'erne fedtede man får de unge i en grad, der var ubærlig for sådan en som mig, der var i 30'erne og halsede afsted, for at holde sammen på det hele. Resultatet blev selvfølgelig en selvfed generation, der gik/går mere op i friværdi, samtalekøkkener og karriereplanlægning end jeg nogensinde tidligere har oplevet - end ikke deres egen forældregeneration har været så konforme.

Mange af dem forarges i dag over kravalerslagene i København........Men helt ærligt, hvad havde I forventet....... Tryk avler modtryk. Og de unge i dag er pressede. De skal præstere, testes, leve op til bestemte målelige krav. Der er ingen rum til fordybelse og fingermaling. Det er bare om at komme hurtigt igennem systemet og ud på motorvejene til hamsterhjulet, så der kan tjenes penge ind til statskassen....ok...indrømmer....lidt rabiat retorik her....men alligevel, det er jo det, der sker......

De får ikke rum til at finde deres egne ben og på den måde, synes jeg faktisk, at vi er tilbage til 1950'ernes stivhed. For ikke at tale om endnu tidligere. For prøv at udskifte ord som muslimer, krimininelle ballademagere, arbejdsløse osv. i det, der bliv sagt fra officiel side med ordet jøde! Prøv bare en enkelt gang....f.eks. har justitsmor lene udtalt, at forældrene til de unge skal ud og rydde op efter de unges roderi.....får da personligt mig til at tænke på de tyske jøder, der blev sendt ud for at slikke gaderne i Wien og Berlin rene......

Og i øvrigt, for hver nedladende, respektløse og magtarrogante bemærkning, der falder, desto vredere bliver de unge.......så ups.....vi står vist med et ungdomsoprør...........!

5 Comments:

At 2/3/07 18:04, Anonymous Anonym said...

Susling, jeg sad lige og bryggede på et indlæg om den danske kvindesag, eller mangel på samme, i dagens DK. Halvtredsertilstandende er netop det jeg ser.

Jeg glædes over oprøret, jeg ærgres over at ungdommen af i dag bruger vold og ikke "make love not war". Vold fører ikke noget godt med sig.

Men fundamentalt glædes jeg over modtrykket, vi trænger hårdt.

 
At 3/3/07 17:10, Blogger Regitze said...

yes.
yes.
yes.

 
At 4/3/07 08:05, Anonymous Anonym said...

Så sad du lige dér og sagde noget klogt!
Tak.

 
At 4/3/07 12:26, Blogger Maria said...

I hear you, sister süsling !

 
At 4/3/07 19:29, Blogger Dana Watsham said...

*smækkys med stjerner på*

Tak fordi du kan sætte ord på (åbenbart) fælles tanker!

 

Send en kommentar

<< Home