kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

9.3.07

Susling funderer...

Nu har der i den senere tid været rimlig meget snak om ejendomsret. Det har selvfølgelig fået mig til at tænke. Det her med ejendomsret og op til tusind betjente fra hele landet, kaldt til et lille bitte sted pga. en enkelt kvindes ejendomret, er jo faktisk temlig fascinerende. Og så er det jo, at jeg i min høje alder og med en vis status af etablerethed bliver nød til at tænke:"Hvordan har jeg det egentlig selv med den slags?"


For at starte fra begyndelsen:

Ville jeg betragte det som et overgreb på min person, hvis en autonom futtede Veteran cruiseren af?

Den har jeg tænkt længe over og svaret er Nej. Jeg ville blive hamrende ked af det. Men jeg ville ikke blive personligt fornærmet og føle det som et overgreb på min personlighed. Det er bare en ting, og jeg har tegnet kaskoforsikring.

Ville jeg føle mig personligt forulempet, hvis en eller anden snuppede min dametaske?

Jeps, meget. Jeg ville også blive hamrende gal og måske oven i købet lidt agressiv med hang til selvtægtstanker. Men jeg ville også hurtigt komme mig. Kort kan spærres. Læbestifter, kalendere, mobil, læsebriller, håndcreme osv. kan erstattes. Nøgler (og låse kan omkodes) og mht. de boner, papirstumper, halve tyggegummipakker og underlige foldere, jeg ellers slæber rundt med i min egen lille personlige "skraldespand". Jamen go ahead......

Ville jeg blive hysterisk og føle mig dybt og inderligt forulempet, hvis nogen brød ind i min lejlighed?

Også i den grad! Jeg ville blive meget, meget hys.......især da, hvis der samtidig lå lort på mit gulvtæppe og nogen havde tømt skraldespanden i min seng. Ja, undskyld, men man har jo hørt om den slags. Men igen, jeg ville overleve det. Det er bare ting.

Jeg kan godt lide ting. Jeg kan lide at klæde mig pænt på, dufte godt, sætte orangerøde tulipaner i den blå, koniske Holmegaardsvase min moster har givet mig, fluffe mine to enlige puder i sofaen, som jeg har fået af Skumfidusen til jul. Jeg kan lide at tørre støvet kærligt af Pantellaen, sætte mig godt til rette i min smukke Ox-chair, som jeg har købt antikt. Jeg kan lide, at lade hænderne køre hen over min bogsamling og at sætte en gammel LP på.......som sender mig tilbage i tiden. Det er alt sammen minder og levet liv, ligesom den krukke jeg har arvet fra min oldemor og de fine porcelænsopbevaringskrukker jeg har har fået af min mormor, og sådan kunne jeg blive ved. Men igen, det er bare ting.............Den slags tab er til at komme sig over.

Jeg ville nok så til gengæld bliver den rene mordmaskine, hvis nogen gjorde min lille datter noget, eller min søn eller My Guy - tror nu han godt kan klare sig selv. han er begyndt at gå til fitness og dælme, om der ikke allerede er kommet en ekstra bule på overarmen! Den trykker jeg lystigt på......når jeg ikke lige har snuden i hans brystbehåring.

God weekend!

1 Comments:

At 11/3/07 08:52, Anonymous Anonym said...

Du kan noget med ord og sætte tingene i perspektiv :-) Respektfulde klap herfra...

 

Send en kommentar

<< Home